رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی امروز هشدار داد: بازداشت «پوتین» به‌منزله اعلان جنگ علیه روسیه است.

مخالفت شدید آفریقای جنوبی با حکم بازداشت پوتین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر از خبرگزاری اسپوتنیک، سیریل رامافوسا، رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی امروز در سخنانی اعلام کرد که بازداشت «پوتین» (رییس جمهور روسیه) در جریان نشست «بریکس» به معنای «اعلان جنگ» علیه مسکو است.

به گزارش این خبرگزاری، نشست ماه آتی «بریکس» در ژوهانسبورگ برگزار می شود؛ اما دیوان کیفری بین‌ المللی (ICC) حکم بازداشت وی را به بهانه عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین صادر کرده است.از سوی دیگر، از آفریقای جنوبی به عنوان عضوی از دیوان کیفری بین‌ المللی انتظار می‌رود که در هنگام سفر پوتین به این کشور، این حکم را اجرا کند.

رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی نیز در این باره اعلام کرد که این درخواست‌ «غیرمسئولانه» است و منافع ملی کشورش را به مخاطره می‌ اندازد.

دیوان کیفری بین‌ المللی ۲۶ اسفند ماه سال گذشته، برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اتهام واهی جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یک ساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین‌ المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌ المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌ کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه واقع در کشور هلند قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید