در هنگام گرمازدگی بسیاری از صیفی‌جات مانند خیار، هندوانه، طالبی جایگزین الکترولیت‌ها یا مواد معدنی از دست رفته بدن خواهند شد.

موقع گرمازدگی این میوه‌ها را بخورید!
راضیه موسوی با اشاره به مصرف آب روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان، اظهار کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی مصرف آب باید افزایش پیدا کند؛ به‌ طوری‌که هر نیم الی یک ساعت، یک لیوان آب و در روز ۱۶ لیوان آب باید نوشیده شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وی با اشاره به خوردن سبزیجاتی همچون نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی، اسفناج، فلفل سبز، کاهو، هویج، کرفس و خیار، بیان کرد: افرادی که کم آب می‌نوشند، غذاهای چرب، تند، شور و پرادویه استفاده می‌کنند و سپس در معرض هوای گرم قرار می‌گیرند و زمینه گرمازدگی را برای خود فراهم می‌کنند.

موسوی خوردن هندوانه، لیموترش، توت‌فرنگی، هلو، طالبی و ... را توصیه و اذعان کرد: حتما آب یا نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت مصرف کنید. همچنین مصرف خاکشیر، آب زرشک و شربت سکنجبین در فصل تابستان توصیه می‌شود. گیاه دارویی خاکشیر، تب‌بر و مسکن بوده و مصرف آن برای تسکین التهاب پوست، درمان کهیر و کاهش دمای بدن توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آب آلبالو یا دمنوش آلبالوی ترش علاوه بر رفع عطش و تشنگی، برای افرادی که فشارخون بالا دارند، بسیار مفید است. هر چقدر نوشیدنی‌ها شیرین‌تر باشند، گرمی آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که آن را به صورت خام یا شربت کم‌شیرین استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید