دریافت اقامت دائم از ایالات متحده بعد از پایان تحصیل فرایندی زمان‌بر است از این رو با ما همراه باشید و درباره تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا بدانید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

سلام نو _ سرویس گردشگری: تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا فرصتی است که بسیاری از دانشجویان آن را غنیمت می‌شمارند و توجهی ویژه به آن دارند. با وجود شرایط دشوار برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های درجه یک و خوب آمریکا، دریافت اقامت دائم این کشور فرصت بی‌نظیری محسوب می‌شود. تحصیل در آمریکا بستری را برای اخذ اقامت دائم فراهم می‌کند و می‌توان به شیوه‌های مختلفی برای گرفتن اقامت بعد از تحصیل در این کشور اقدام کرد. ناگفته نماند طی کردن هر کدام از مسیرهایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، بدون شک چالش‌های خاص خود را دارد و بایستی پذیرای دشواری پیش رو باشید.

راه‌های اقامت بعد از تحصیل در آمریکا

با در نظر گرفتن ویزاهای متفاوت تحصیلی در آمریکا می‌توان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین آن‌ها را ویزای M و F دانست و گفتنی است که شمار زیادی از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های آمریکا ویزای F۱ دارند. اخذ اقامت پس از تحصیل و در ادامه اقامت دائم آمریکا به ویزای تحصیلی دانشجو بستگی دارد و نیاز است بعد از پایان تحصیل در وهله اول اقداماتی برای اقامت موقت صورت گیرد و در نهایت برای اخذ اقامت دائم کاری انجام شود.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

افرادی که ویزای تحصیلی F۱ دارند به روش‌های OPT (Optional Practical Training)، H-۱B، B-۱ و B-۲ و یا دریافت گرین کارت برای اقامت موقت خود در آمریکا اقدام نمایند از این رو در ادامه به هر یک از این شیوه‌ها می‌پردازیم تا با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین حالت را انتخاب و در جهت به دست آوردن آن تلاش کنید.

در تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا از رایج‌ترین شیوه‌ها می‌توان به روش OPT اشاره کرد، در این روش متقاضیان اقامت دائم که ویزای F۱ دارند با دریافت فرصتی شغلی در خارج از دانشگاه امکان حضور موقت به مدت یک سال را در آمریکا پیدا می‌کنند البته افرادی که دانشجو رشته‌های ریاضیات، علوم، مهندسی و تکنولوژی هستند امکانی ۲۴ ماهه برای زندگی در ایالات متحده را دارند به این مفهوم که پس از سپری کردن دوران تحصیل خود می‌توانند این بازه زمانی را در خاک آمریکا بمانند و در شغلی تمام وقت و البته مرتبط با رشته تحصیلی به مدت ۴۰ ساعت در هفته کار کنند. لازم است بدانید در این حالت بهتر است پیش از پایان تحصیل خود درخواست OPT داده شود.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا از طریق تغییر ویزای F۱ به ویزای H-۱B وجود دارد، در این حالت فرد بعد از فارغ‌التحصیلی لازم است تا در موقعیتی شغلی پذیرفته شود و به نوعی برای خود اسپانسری دریافت کند تا به واسطه این ویزا بتواند در آمریکا به مدت سه سال حضور داشته باشد و البته کار کند، گفتنی است که کسانی که این ویزا را دریافت می‌کنند این امکان را دارند تا در شرایط مطلوب ۳ سال بعد از پایان اعتبار اقامت موقت خود با ویزای H-۱B مجدد سه سال دیگر این ویزا را تمدید کنند. توجه داشته باشید که با حضور در شغلی به مدت ۵ سال زیر نظر یک کارفرما این امکان وجود دارد که کارفرما برای اقامت دائم شما درخواست نماید.

بعد از اتمام تحصیل در آمریکا در صورتیکه موفق به دریافت ویزاهای  OPT و H-۱B نشدید، می‌توانید برای اخذ ویزاهای B-۱ و B-۲ اقدام نمایید، در این دو نوع ویزا امکان سفر در آمریکا را به عنوان گردشگر پیدا می‌کنید و با اقامت موقت خود به سفرهای کاری و توریستی می‌روید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

خوب است بدانید که این دو ویزا اقامت دائم را به صورت مستقیم در پی ندارند اما سبب می‌شوند تا راحت‌تر برای دریافت گرین کارت کشور آمریکا اقدام نمایید. ویزای B-۱ برای سفرهای کاری و ویزای B-۲  برای دیدار خانواده و گردشگری در آمریکا صادر می‌شود.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا یکی از روش‌ها دریافت گرین کارت است. در این روش باید با استخدام، ازدواج و اسپانسر برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام نمود، پر واضح است که اقامت دائم نیازمند اقامتی میان مدت است که این امر با استخدامی محقق می‌شود در غیر این صورت باید فامیل درجه یک در آمریکا به نوعی اسپانسر شما شوند تا موفق به دریافت گرین کارت شوید البته که راه دیگر ازدواج با کسی است که اقامت دائم کشور آمریکا را دارد.

مدت زمان دریافت اقامت پس از فارغ التحصیلی

پیشنهاد می‌شود برای انجام هر یک از روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت در آمریکا، مدتی پیش از اتمام تحصیل خود اقدام نمایید چرا که فرایند دریافت اقامت موقت در روش OPT، حدود ۴ ماه به طول می‌انجامد و ویزاهای دیگر نیز به دو ماه زمان نیاز دارند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

گفتنی است که اعتبار ویزای تحصیلی شما ۶۰ روز بعد از پایان تحصیل تمام می‌شود و می‌توان گفت برای چنین اقدام مهمی بهتر است پیش از پایان اعتبار ویزا درخواست داد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید