در تهران به دلیل پایتخت بودن بیشتر سفرها کاری بوده و در این حین نیز ممکن است برخی از مسافران برای گشت‌وگذار شهر تهران را انتخاب کنند.

بهترین نقاط تهران برای سفر یک‌روزه +عکس

همچنین برای اهالی خود تهران نیز زندگی سخت بوده و به دلیل ترافیک روزانه و مسافت‌های طولانی هرازگاهی استراحت لازم دارند. اما ممکن است فرصت سفرهای طولانی نداشته باشند یا اینکه مرخصی گرفتن برایشان سخت باشد؛ بنابراین بیشتر به سفر یک‌روزه در آخر هفته تمایل دارند که به گشت‌وگذار بپردازند. بازدید از جاهای دیدنی و خوش آب‌وهوا در نزدیکی تهران تا حد زیادی می‌تواند در روحیه افراد تأثیر داشته باشد. در این متن نیز قصد داریم بهترین و معروف‌ترین مناطق در اطراف تهران را برایتان معرفی کنیم که برای ساعتی شده از روزمرگی‌ها فاصله بگیرید.

روستای آهار

اگر برای یک سفر کاری بلیط هواپیما تهران خریده اید و می‌خواهید یکی دو روز هم در تهران بگردید روستای آهار طبیعت زیبایی دارد. این روستای زیبا در فاصله ۴۰ کیلومتری تهران واقع‌شده و بخشی از شمیرانات است، درواقع در میان تهرانی‌ها بسیار مشهور بوده و طرفداران زیادی دارد. در این روستا دو رودخانه مشهور شکر آب و پیش کنک جاری هستند و طبیعت بی‌نظیری خلق کرده‌اند. باغ‌های گیلاس و آلبالو نیز از محصولات این منطقه در اواخر بهار است. در این روستا می‌توانید کنار رودخانه لحظات خوشی را تجربه کنید و همچنین دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنید. پس می‌توان گفت برای پیک‌نیک یک‌روزه می‌توانید به روستای آهار برنامه‌ریزی کنید. مسیر دسترسی به روستای آهار نیز از سمت بزرگراه بابایی بوده و بعد از ورودی جاده لشگرک حدوداً ۳۳ کیلومتر فاصله وجود دارد. پیش از رسیدن به فشم باید از خروجی دره بهشت وارد جاده فرعی روستای آهار شوید.

سفر یک‌روزه به اطراف تهران کجا برویم؟

دشت یا تنگه واشی

این تنگه بسیار زیبا با نام تنگه ساواشی نیز شناخته می‌شود و در مسیر جاده هراز قرار داشته و تا شهر تهران حدوداً ۳ ساعت فاصله دارد. تنگه واشی به دلیل آب‌وهوای بسیار عالی و خنک برای تهرانی‌ها مسافرت یک‌روزه به شمار می‌رود که از اواسط بهار تا اواخر تابستان افراد زیادی به این منطقه سر می‌زنند. با سفر به این منطقه از مناطق تاریخی و جاهای باستانی نیز بازدید خواهید کرد که به زمان قاجار برمی‌گردد. همچنین به دلیل خنکی هوا در این منطقه در روزهای گرم تابستانی می‌توانید روح تازه بگیرید و حالتان خوب شود. مطمئن باشید در همین سفر یک‌روزه خستگی هفته شلوغ و پرکار از تنتان بیرون می‌آید و استراحت می‌کنید. اگر مایل باشید می‌توانید به تنگه دوم در این منطقه بروید که تنگه سا نام دارد و جریان و عمق آب نسبت به تنگه قبلی کمتر است. درنهایت نیز به آبشار بسیار زیبایی می‌رسید که تماشای آن خالی از لطف نیست. برای گشت‌وگذار در این منطقه می‌توانید همراه خانواده یا با جمع دوستان بروید. مسیر دسترسی به این منطقه خوش و آب هوا نیز از سمت دماوند است که باید وارد جاده فیروزکوه شوید، سپس جاده تنگه واشی را خواهید دید با ادامه همین مسیر به مقصد خواهید رسید.

دشت لار

دشت لار با نام دیگر پارک ملی لار از مناطق حفاظت‌شده در نزدیکی تهران است که گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری در این دشت وجود دارند، البته توجه داشته باشید این منطقه برای شکار ممنوعه است. در این دشت گونه‌های جانوری متنوعی مانند پلنگ، خرس، آهو، عقاب طلایی، بز کوهی و غیره زندگی می‌کنند، همچنین چندین گونه گیاهی آویشن، کاسنی، مریم‌گلی، زرشک، شیرین‌بیان و صدها گیاه دیگر نیز در این دشت وجود دارند. دشت لار به دلیل قرارگیری در کوهپایه قله دماوند هوای بسیار عالی داشته و در فصل بهار نیز شقایق‌های سرخ چشم‌انداز دلربایی به این منطقه می‌بخشند.

در دشت لار دو دریاچه به نام‌های دریاچه لار و دریاچه دیو آسیاب قرار دارند که بسیار دیدنی بوده و گزینه عالی برای سفر یک‌روزه در فصل بهار است. برای دسترسی به این شهر می‌توان از شهر تهران، آمل و دماوند رفت و زیباترین طبیعت را مقابل چشمانتان خواهید دید. مطمئناً از تماشای این‌همه زیبایی در یکجا همه مسافران را به وجد می‌آورد و برای یک روز هم که شده از روزمرگی‌ها فاصله خواهید گرفت. زیبایی‌های دشت لار در هر چهارفصل تماشایی است، مخصوصاً از اردیبهشت تا خرداد بهترین زمان بازدید از این منطقه است. در این منطقه می‌توانید انواع فعالیت‌های ورزشی انجام دهید یا اینکه پیاده‌روی کرده و ماهیگیری کنید. دشت لار را می توان به افرادی پیشنهاد کرد که از هر شهری مانند تبریز، بلیط هواپیما تبریز تهران را خریده‌اند و قصد دارند در سفر به تهران یک روز را در طبیعت بگذرانند.

فشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی برای سفر یک‌روزه در نزدیکی تهران می‌توان به منطقه فشم اشاره کرد که این منطقه ییلاقی بوده و در فاصله ۲۸ کیلومتری از تهران واقع‌شده است. آب‌وهوا به‌قدری خوب است که تهرانی‌ها از سفر به این منطقه لذت می‌برند. چندین روستای بی‌نظیر در فشم وجود دارند که طبیعی تماشایی دارند و در هر فصل از سال چهره زیبایی به خود می‌گیرند. در هنگام سفر به منطقه فشم پیشنهاد می‌شود برای پیاده‌روی کفش مناسب به همراه داشته باشید. همچنین این منطقه برای سفر همراه با خانواده و گروه‌های دوستانه مناسب است. برای دسترسی به این منطقه باید از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک بروید، سپس از جاده اوشان ادامه داده و وارد جاده زایگان شوید. سپس پیش رویتان فشم را خواهید دید.

سفر یک‌روزه به اطراف تهران کجا برویم؟

طالقان

از جمله جاهای دیدنی و جذاب دیگر در نزدیکی تهران می‌توان به شهرستان طالقان اشاره کرد که آب‌وهوای بی‌نظیری دارد و برای آخر هفته مقصد بسیاری از تهرانی‌هاست. این شهرستان حدوداً ۱۵۰ کیلومتر تا تهران فاصله دارد و به دلیل دارا بودن آبشار، رودخانه، دریاچه، باغ محل مناسبی برای گردش است. همچنین افرادی که عاشق ماهیگیری هستند، پیشنهاد می‌شود تا به سد طالقان بروند و ماهی‌های قزل‌آلا و کپور صید کنند. بهترین زمان سفر به این منطقه در فصل بهار است که با زیبایی‌های خاص خود بسیار خنک و سرسبز است و درختان و باغ‌ها بسیار خوش‌رنگ هستند. اگر ساکن شهرستان هستید فصل بهار و پاییز زمان خوبی برای رزرو بلیط هواپیما و سفر و گردش در طبیعت تهران است. برای دسترسی به این منطقه نیز باید وارد آزادراه کرج- قزوین شوید، سپس به سمت جاده طالقان بروید.

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، سفرهای کوتاه‌مدت و یک‌روزه در روحیه افراد تأثیر زیادی دارد و برای شروع هفته عالی پیشنهاد بسیار خوبی است. همواره در طول هفته درگیر مسائل کاری هستید و در آخر هفته می‌توانید به خودتان فرصت دهید و از جاهای دیدنی و گردشگری نزدیک تهران بازدید کنید. در این متن سعی بر آن شد چندین جای دیدنی و گردشگری در اطراف تهران معرفی شود تا تهرانی‌ها و سایر مسافران در هنگام سفر به پایتخت به این مناطق سفر یک‌روزه داشته باشند. مطمئناً تمامی زیبایی‌های این مناطق در این متن نمی‌گنجد و نیاز به فرصت زیادی دارد، اما در هنگام تصمیم‌گیری برای سفر یک‌روزه‌تان می‌تواند کمک کند. پس با انتخاب این جاهای دیدنی برای سفر می‌توانید متوجه زیبایی‌های بی‌نظیر آن‌ها باشید و برای سفرهای بعدی‌تان نیز مشتاق شده و به دوستان و آشنایان پیشنهاد دهید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید