«زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بی‌حجاب وِل و رها است.» این سخن جنجالی و توهین آمیز یکی روحانی اصولگراست که اتفاقا سابقه فعالیت در دولت حسن روحانی را نیز دارد.

نکته‌ای درباره «زن بی‌حجاب صاحب ندارد» و فریاد هم‌صدایی با طالبان در تهران!

سلام نو سرویس سیاسی: سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲ با اشاره به حواشی ایجاد شده برای حجاب به رویداد ۲۴ گفت: خانم‌های باحجاب باید خانم‌های بی‌حجاب را جمع کرده و به آن‌ها بگویند شما چه خیری از بی‌حجابی می‌بینید؟ ما از حجاب‌مان متانت و وقار را می‌بینیم. زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بی‌حجاب وِل و رها است. یعنی معلوم نیست، متعلق به چه کسی است؟ متعلق به شوهرش است؟ متعلق به نامحرم است یا متعلق به چه کسی است؟

آقای اکرمی سخنان روشن کننده و البته به شدت توهین آمیزی را خطاب به زنان ایرانی رو داشتند که هیچ کدام از زنان ایران- و غیرایرانی- لایق آن نیستند. این سخنان اما چیزهایی را به همه ما یادآوری می‌کند.

هم‌صدا با طالبان در تهران

مشکل ما- ما مردم و بخشی از سیاستمداران و جامعه‌شناسان و اهل دین- با طلبان چیست؟ آیا مشکل ما ریش‌های چند ده سانتی و زبان طالبان است؟ آیا مشکل ما با طالبان این است که چرا کراوات نمی‌زند؟ اگر اینطور باشد باید با هندی‌ها و ژاپنی‌ها هم به خاطر لباس سنتی آن‌ها مشکل داشته باشیم!

مشکل ما باطالبان دگم‌اندیشی به خصوص درباره زنان است. مشکل ما با طالبان محدود کردن حق تحصیل زنان و حق زدن ریش مردان است. مشکل ما با طالبان این است که زنان را کالایی «صاحب‌دار» می‌بینند که نه تنها تمام امور زندگی او به دست صاحبش است؛ از حجاب و پوشش تا درس و دانشگاه و زایش! و البته صاحب اول این زن خلیفه طالبان و منصوبینش و بعد هم پدر، برادر و همسرش است.

آقای اکرمی- و کسانی چون ایشان- که چنین سخنانی را به زبان می‌آورند باید احتیاط کنند و بدانند این هم صدایی با طالبان هیچ سودی برای دنیا و آخرت آنان ندارد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید