27 مورد تجاوز جنسی توسط ماموران پلیس در پاسگاه به سوژه رسانه ها بدل شده است.

اقدام شیطانی مامور پلیس با چند زن جوان در پاسگاه‌ پلیس

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما؛ از لندن، نشریه سان فاش کرد در یک سال اخیر ۱۶۲ مورد آزار و تجاوز جنسی در پاسگاه‌های پلیس این کشور روی داده است.
به نوشته سان این اقدامات مجرمانه هم علیه کارکنان پاسگاه‌های پلیس و هم مراجعان انجام شده است.
بر اساس این گزارش ۲۷ مورد از جرایم جنسی را افسران پلیس مرتکب شده اند. در مجموع هشت مورد از این جرایم به محکومیت فرد مجرم منجر شده است.
کارولین نوکز رئیس کمیته زنان و برابری در مجلس انگلیس این آمار را تکان دهنده توصیف کرد و افزود: در حالی که بر اساس اهداف تعیین شده آزار و جرایم جنسی باید در پاسگاه‌ها به صفر برسد نه تنها شاهد این هدف نبوده ایم بلکه در برخی پاسگاه‌های پلیس جرایم جنسی افزایش یافته است.
این چندمین بار در ماه‌های اخیر است که رسوایی اخلاقی و تجاوز جنسی در ادارات و پاسگاه‌های پلیس افشا می‌شود.
افزایش جرایم نیروهای پلیس از جمله تجاوز جنسی به زنان به افزایش بی اعتمادی به نیروی پلیس انگلیس منجر شده است.
نتایج تحقیقات اندیشکده ردفیلد که حدود یک ماه پیش منتشر شده نشان می‌دهد فقط ۲۶ درصد مردم به پلیس و عملکردش اعتماد دارند که ۴۴ درصد کمتر از سال میلادی پیش است.
یافته‌های این اندیشکده نشان می‌دهد پس از افشای زنجیره‌ای از جنایات و رسوایی‌های اخلاقی مداوم در نیروی پلیس انگلیس، اعتماد به این نیرو در میان شمار زیادی از مردم از بین رفته است و نگرانی از وقوع جنایت درباره ان‌ها بیشتر از پنج سال پیش شده است.
در پی افشای زنجیره‌ای از رسوایی‌های اخلاقی و جنایات در نیروی پلیس انگلیس و فشار افکار عمومی دولت، لوسی کیسی نماینده مجلس اعیان را مامور رسیدگی به وضعیت نیروی پلیس کرد که انتشار نتایج اولیه بررسی‌های او از وجود فساد اخلاقی، نژاد پرستی ساختاری، ضدیت با زنان در این نیرو حکایت داشته است.
مت پار بازرس سازمان زندان‌ها و خدمات ایمنی انگلیس درباره شرایط جاری پلیس انگلیس می‌گوید: شمار قابل توجهی از افسران پلیس بر اساس بررسی‌های انجام شده اصلا نباید در نیروی پلیس استخدام می‌شدند، زیرا اکنون در نیروی پلیس با صدها افسر مواجهیم که جایشان نباید در نیروی پلیس می‌بود.
کارک رولی رئیس پلیس جدید انگلیس که پس از برکناری رئیس پلیس پیشین بر سر کار آمده در نخستین واکنش اعلام کرد بیش از هزار پرونده مربوط به آزار و تجاوز جنسی نیروهای پلیس از جمله هشتصد پرونده مربوط به افسران خاطی پلیس تشکیل شده و در دست پیگیری است.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید