گنجینه‌ای از سکه‌های نقره، شمشیرها و خنجرها که در دریا غرق شده بودند، پیدا شدند.

کشف گنج عجیب به نام گنج اسیدی از دریا + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،تکنیک‌های پیچیده و گوناگونی به کار گرفته شده تا بیش از ۲۵۰۰ شیء مختلف از شمشیر و سکه گرفته تا انگشتر و شانۀ ضد شپش از کشتی غرق شدۀ Rooswijk بیرون کشیده شوند. این کاوش باستان‌شناسی از سال ۲۰۱۷ با همکاری آژانس میراث فرهنگی هلند آغاز شد.

شمشیر های اسیدی

صندوقچه‌های حاوی‌اشیاء مختلف که همراه با این کشتی به زیر آب رفته بودند، در طول حدود ۳۰۰ سال با لایه‌ای ضخیم از رسوبات دریایی پوشیده شده بودند. باستان‌شناسان با دقت و ظرافتی مثال‌زدنی و با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی از جمله «قلم هوا» این لایۀ رسوبی را از روی اشیاء کنار زدند.

بعد از تمیزکاری معلوم شد که همۀ شمشیرها در هر دو طرفشان دارای حکاکی‌هایی هستند؛ نقوش مختلفی مثل خورشید، ماه، ستارگان و مار بر روی شمشیرها حک شده بود. نکتۀ جالب دیگر این که معلوم شد این حکاکی‌ها با استفاده از اسید انجام شده بودند که راه ساده‌تر و ارزان‌تری نسبت به حکاکی دستی بوده است.

شمشیر های اسیدی

در روش حکاکی با اسید، بعد از انداختن طرح مورد نظر بر روی فلز، آن قسمت را در معرض اسید قرار می‌دادند تا خوردگی حاصل از اسید، طرح را روی فلز حک کند.

تعداد سکه‌هایی که در این کشتی کشف شد به بیش از ۱۸۰۰ مورد می‌رسید. باستان‌شناسان احتمال می‌دهند که بخشی از این محموله به صورت غیر قانونی در حال حمل بوده است. تعداد زیادی از سکه‌ها نه در خود هلند بلکه در ضرابخانه‌ای در شهر مکزیکوسیتی ضرب شده بودند.

شمشیر های اسیدی

کشتی روسویک متعلق به یک کمپانی هلندی بود که در سال ۱۷۴۰ بعد از عزیمت از بندر تکسل هلند، در مسیر رسیدن به باتاویا (جاکارتای امروزی) دچار طوفان شد و ۲۳۷ خدمۀ کشتی به همراه تمام کالاهای آن در دریا غرق شدند.

این کشتی در عمق ۲۵ متری دریا در موقعیتی بسیار پرتلاطم قرار داشت و به همین خاطر کار بیرون کشیدن محمولۀ آن بسیار پرزحمت و نیازمند تکنولوژی‌های پیشرفته بود.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید