پس از لو رفتن رابطه شیطانی مرد هوسران با خواهر زنش مشخص شد او دوست صمیمی زنش را هم صیغه کرده بود.

مرد هوسران شیرازی با خواهر همسرش رابطه برقرار کرد و دوست صمیمی زنش را صیغه کرد! + فیلم

به گزارش سلام نو؛ گزارشی از خاطرات وکیل، روایت زنی ست که در دادگاه بیان کرد: شوهرم هم با خواهرم رابطه دارد و هم دوستم را صیغه کرده.

این هفته گزارش خاطرات وکیل، روایت زنی ست که در دادگاه بیان کرد: شوهرم هم با خواهرم رابطه دارد و هم دوستم را صیغه کرده! گزارش این پرونده را می خوانیم:

طفل شیرخوار فارغ از همهمه‌ی محکمه و آه و ناله‌ی بزرگترهاT به سینه مادرش پناه برده ، طوری سرگرم مکیدن شیره‌ی جان مادر بود که گویی جهان هستی و مخلوقات عالم خلاصه شده در او . مادرش اما آن سوی سالن انتظار، کودکان هفت هشت ساله با شور و هیجانی دوست داشتنی، چنان فضای پرهیاهو و شادانه ای رقم‌ زده بودند که گویی آن بخش از سالن جهانی است جدا از محکمه و فضای پراسترس آن و تنها رای قابل اجرا در آن سو، حکم به بازی بالا بلندی با صندلی های محکمه ،لابه لای خنده و قهقهه‌ی کودکانه ی بچه ها چهره ی گرفته و درمانده ی زنی تنها، نشسته بر نیمکت محکمه توجه ام را جلب کرد ، در نگاه اول مادری دیدم چشم نگران فرزندان ومشغول اطعام طفل خویش به حکم حیا،چشم به زمین دوختم تا مزاحم ضیافت مادر و طفل شیر خواره نشوم.

بیشتر بخوانید:
اقدام وحشیانه و شیطانی ۴۰۰ مرد پاکستانی با یک زن پس از پاره کردن لباسش / فیلم

اقدام شیطانی مرد ۵۳ساله با دختر ۲۷ ساله در آپارتمان اجاره‌ای!

هیبت مادری که به حکم مادر بودن مکلف بود، فارغ از هر ملاحظه ای مطیع مطالبه ی نوزاد خویش پستان به دهانش بگذارد.حریم امن و قابل احترامی که هر آدمی را مکلف به حفظ حرمت می کند تا مادر با حس و حالی غریب شیره جانش را ارزانی جگر گوشه اش کند.درک این حس و حال ،ضمیمه ی حجب وحیای مردانه، حجاب نگاه من شد بر آن محدوده که حریم امن طفل بود ومادرش.

در این فیلم خیانت داماد در روز عروسی اش را ببینید

سر به زیر سرگرم مرور یادداشت کارهای روزانه ام شدم که صدای شکستن تخته چوبی از نیمکت سالن انتظار همصدا با فریاد استمداد مادر و گریه های طفل نوپا حکمِ امریه ای بود به دویدن سمت کودک و بیرون کشیدن پای طفل معصوم از لای تخته ی شکسته ، همین حادثه، شد سبب مواجهه ی من و مادر. پیش از هر کلامی با آبنبات و شکلات های داخل کیفم ،مقدمات پایان یافتن گریه ی پسر بچه و سور و سات مابقی بچه ها فراهم شد.طعم تحفه ها چنان کام بچه ها را شیرین کرد که بی خیال از تجربه ی تلخِ هم‌بازی خویش در زخمی شدن قوزک پا، دوباره به بازی و قهقهه مشغول شوند.

مادر…توصیف این مخلوق خدا در هیچ کلام و کتابتی نمی گنجد، مادر را با هر تعبیر و توصیفی که بخوانیم به حکم آنچه دیده و در روزگار خویش شنیده ایم مفهومی جز نماد عشق و ایثار به ذهن نخواهد رسید،مخلوقی که جوهره اش سرشته شده با صبوری و تحمل. گویی با بسته شدن هر نطفه ای ، جامه ای از رنج و ایثار قواره ی تن مادر می کنند هرچند که دراین بین اهریمن خیانت از سوی اراذلی در هیبت جنس مذکر که به اشتباه نام پدر بر خویش نهاده اند،تلخ ترین و منفورترین دشمن هر مادری است و وی را زمین گیر می کند!

قصه تلخی که سبب می شود برای هزاران هزار مرتبه مَثَل از ماست که بر ماست را بگوییم و بشنویم ، زمانی که در می یابی خواهر زن و دوست دوران کودکی اش به حریم او تجاوز کرده و با همدستی مذکر نامی ذلیل تر از خویش خائن به اصول تاهل و تعهد شده اند!

مادر بچه ها ناله کنان گفت: منِ ساده فکر می کردم، خواهرم از سر دلسوزی برای اینکه من دست تنها نباشم و کمک حالم باشه میاد خونه ام، نگو مار که نه افعی توی آستین داشتم و …

انشاالله هیچ زنی نبینه چیزی که من دیدم! بعد از ظهری می خواستم بچه ها را ببرم حمام که سرزده و سانتی مانتال آمد خونه، وقتی بهش گفتم باید بچه ها را ببرم حمام خونه ی مادر گفت: برو خواهر، منم می مونم خونه، شام درست می کنم تا بابای بچه ها شب بهونه ی شام نگیره…همین که مردک نامرد من و بچه ها را جلوی خونه ی مادر پیاده کرد،دلم آشوب شد،بچه ها را گذاشتم پیش مادر و راهی خونه شدم….ای که الهی خبر مرگش برام بیارن، از مرد هوس بازِ بی غیرتم توقعی ندارم که قبل تر با صیغه کردن دوست صمیمی ام خودشون نشون داده بود، درد و دادم از خواهری هست که براش مادری کردم …روزی که دنیا آمد با ده سال سن براش کارهایی کردم که مادر برا بچه اش نمی کنه، خیر سرم گفتم می فرستمش دانشگاه سری توی سرها در میاره، النگوهام و فروختم، کردم خرج دانشگاهش…خوب دستمزدم و داد چشم سفید بی حیا…

در نگاه غم آلود مادر قطرات اشک فریادی بود محصول قلبی شکسته و به فنا رفتن شادی و خوشی روزهایی که سهم جوانی او بود و فرزندانش ، بلور اشک که روی گونه های تکیده اش جاری شد با آه و سوزی ناشی از سوختن و ساختن گفت: ای برادر از چه و کی ناله کنم؟ از دوست و نا رفیقی که نمک خورد و نمکدان شکست یا از خواهری که پاره تنم بود و به حریم جگر گوشه هام تجاوز کرد؟

مرتیکه ی بی حیا سرِ پنجاه و چندسالگی با داشتن سه بچه،اسب عیش و نوش زین کرده از شمال تا جنوب به تاخت با هرزه های از خودش بدتر می تازد و من و این طفل های معصوم را معطل لقمه ای نان و جرعه ای آب رها کرده،سه سال و شش ماه آزگار است که من و این سه طفل معصوم آواره ی دادگاه و پاسگاه شده ایم …

خلاصه پرونده:

زن در راستای استیفاء از شرط عدم پرداخت نفقه و اذن طلاق، در این مدت به طرح دادخواست مطالبه ی نفقه بسنده کرده بود،اما هر مرتبه که حکم محکومیت مرد به مرحله ی اجرای رسیده ،پیش از سر رسید ماه ششم،زوج کل نفقه ی معوقه را پرداخت کرده تا شرط مذکور در ماده ۱۱۲۹و ۱۱۳۰ قانون مدنی در باب ترک انفاق و غیبت زوج در زندگی مشترک زایل شود.به عبارتی زوج با سوءاستفاده از مفاد بند۱ ماده ۱۱۳۰ (ترک زندگی خانوادگی توسط زوج به مدت شش ماه متوالی یا ۹ماه متناوب موجب عسر و حرج زوجه است) طوری برنامه‌ریزی کرده بود تا زوجه نتواند به استناد غیبت های مکرر زوج و عدم پرداخت نفقه، درخواست طلاق عسر وحرجی طرح کند و لذا پیگیری های مادر بیچاره پس از سه سال هنوز به نتیجه ی مطلوب نرسیده بود.

با اوصاف مورد اشاره و شرایط حاکم بر زندگی این زن وشوهر ادامه ی مسیر پرونده ی نفقه، مسیری نبود تا زوجه را به مقصود مورد نظر برساند بلکه لازم بود از سایر شرایط مندرج در ماده ۱۱۳۰قانون مدنی خاصه بند ۴ ماده ی مذکور و همچنین اثبات سوءرفتارهای جنسی زوج که برای زوجه مسلم شده بود ، در جهت تحقق هدف زوجه بهره برد،لذا مادر را به منشی ام معرفی کردم تا با هماهنگی وی قرار ملاقاتی گذاشته و با لحاظ قراردادن سایر شرایط همراه و کمک یار وی باشم.پ

توضیح حقوقی:

ماده ۱۱۲۹و ۱۱۳۰ قانون مدنی: گرچه تعریف مصادیق و نمونه های عسر وحرج سلیقه ای و به نظر قضات وابسته است اما چنانچه رفتار مرد شرایطی برای زوجه فراهم کند که تحمل آن وضعیت برای هر انسانِ متعارفی قابل تحمل نباشد،می‌توان مختصات یک زندگی متعارف را با شرایط زوجه تطبیق داده آنگاه به ذکر مواردی که جزء مصادیق عسر وحرج زوجه شده است برای مطلقه شدن وی استناد کرد.

رها کردن چندماهه ی زندگی، عدم برقراری رابطه ی زناشویی بنا به سن و شرایط جسمانی زوجه،عدم توجه و رسیدگی به وضعیت سلامت زوجه،ندادن نفقه ولو کمتر از مدت زمانی که در قانون(شش‌ماه)تعریف شده،برقراری رابطه با زنان دیگر ولو در قالب صیغه و نکاح موقت و…از جمله مواردی است که بر بند۴ماده ۱۱۳۰منطبق می‌شود.

بند۴ماده۱۱۳۰قانون‌مدنی: ضرب‌وشتم یا هرگونه‌ سوءرفتار مستمر (ترک محل زندگی، ندادن نفقه و..) زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

* وکیل دادگستری _ شیراز

مرد هوسران شیرازی با خواهر همسرش رابطه برقرار کرد و دوست صمیمی زنش را صیغه کرد! + فیلم

حکم ازدواج با دو خواهر چیست؟

حکم ازدواج با دو خواهر، بطلان نکاح بوده و بنابراین، ازدواج همزمان با خواهر زن در قانون مدنی، ممنوع می باشد. ممنوعیت نکاح با خواهر زن، تا زمان طلاق همسر اول و پایان مدت عده طلاق رجعی است و رضایت همسر اول، در رفع ممنوعیت ازدواج با خواهر وی، بی تاثیر خواهد بود.

برای اینکه عقد نکاح به نحو صحیحی واقع شود، لازم است تا شرایط خاصی وجود داشته و برعکس، ممنوعیت ها و موانع خاصی وجود نداشته باشند. ازدواج و زنا با زن شوهردار، داشتن چهار زن دائم و اختلاف در دین(مانند اینکه زن، مسلمان و مرد، مسیحی باشد) از جمله موانع نکاح می باشند.

یکی از ممنوعیت ها یا موانع نکاح در قانون مدنی، ازدواج همزمان با خواهر زن بوده که البته، بر خلاف ازدواج با سایر خویشاوندان، مانند ازدواج با مادر زن یا پدر شوهر، مطلق نبوده و تحت شرایط خاصی، مجاز و امکان پذیر است.

با توجه به توضیحات فوق، در این مقاله، ابتدا به این سوال پاسخ داده که آیا ازدواج با دو خواهر امکان پذیر است یا خیر، سپس، حکم شرعی و قانونی این ازدواج و احکام مربوط به مدت ممنوعیت، حرمت ابدی و تاثیر رضایت زن در ازدواج همزمان با خواهر زن را مطابق قانون مدنی، توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:
ازدواج عجیب جوان ۱۶ ساله کاشمری در یک روز با دو زن + عکس

این مرد در یک شب با ۳ خواهر ۳ قلو ازدواج کرد! + عکس داماد و ۳ خواهر در لباس عروسی

آیا می توان با دو خواهر ازدواج کرد؟

عقد ازدواج، یکی از عقود غیر مالی مطرح شده در شرع و قانون مدنی کشور ما بوده که به دلیل آثار متعدد فردی و اجتماعی آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است و لذا، قانون گذار، به تبعیت از شرع، به بیان احکام این عقد، با جزئیات کامل، پرداخته است.

برای اینکه، نکاح، اعم از نکاح دائم و منقطع(صیغه)، به نحوصحیحی واقع شود، لازم است که یک سری، شرایط وجود داشته و در عین حال، یک سری از ممنوعیت ها که موانع نکاح، نامیده می شوند نیز وجود نداشته باشند.

اختلاف در جنسیت زوجین، قصد و رضا و اهلیت آنها ، از مهم ترین شروط عمومی صحت عقد ازدواج می باشند. علاوه بر این شروط، در عقد موقت یا همان صیغه، لازم است که دو شرط دیگر نیز موجود باشد که این دو شرط، عبارتند از: تعیین دقیق مدت عقد و میزان مهریه.

اما، علاوه بر شرایط، برای اینکه عقد نکاح، به نحو صحیحی واقع شود، لازم است که یک سری از ممنوعیت ها یا همان موانع نکاح نیز وجود نداشته باشند. ازدواج و زنا با زن شوهردار، داشتن چهار زن دائم و اختلاف در دین(مانند اینکه زن، مسلمان و مرد، مسیحی باشد) از جمله موانع نکاح می باشند.

یکی از موانع نکاح در شرع اسلام و به تبعیت از آن، در قانون مدنی کشور ما، ممنوعیت ازدواج با برخی از خویشاوندان بوده که در قانون مدنی، اقارب، نامیده شده اند. این اقارب، خود به دو گروه نسبی و سببی تقسیم می شوند.

ممنوعیت ازدواج مرد با مادر، خواهر، عمه و خاله خود و ممنوعیت ازدواج زن با پدر، برادر، دایی و عموی خود، از جمله ممنوعیت های ازدواج با اقارب یا خویشاوندان نسبی بوده که در قانون مدنی، مورد تصریح قانون گذار قرار گرفته است.

منظور از اقارب سببی، افرادی هستند که به واسطه ازدواج، خویشاوند فرد می شوند. به عنوان مثال، مادر زن و پدر زن، از اقارب سببی هستند. ممنوعیت ازدواج با مادر زن و پدر شوهر نیز از نمونه های ممنوعیت ازدواج با اقارب سببی، در قانون مدنی است.

یکی از اقارب سببی که در قانون، در رابطه با ممنوعیت ازدواج با وی، تعیین تکلیف شده، خواهر زن می باشد. قانون مدنی، حکم ازدواج با دو خواهر را بدین صورت، بیان کرده که یک مرد، نمی تواند تا زمانی که در عقد ازدواج با زنی بوده، با خواهر وی نیز ازدواج کند. بنابراین، ازدواج همزمان با خواهر زن در قانون مدنی، امکان پذیر نبوده و ممنوع می باشد.

مرد هوسران شیرازی با خواهر همسرش رابطه برقرار کرد و دوست صمیمی زنش را صیغه کرد! + فیلم

ازدواج با دو خواهر از نظر شرعی مشکلی ندارد؟

حکم شرعی ازدواج با دو خواهرحکم ازدواج با دو خواهر، همانند حکم ازدواج با زن بیوه، در قانون مدنی کشور ما، به تبعیت از شرع اسلام، تعیین شده است. چرا که در اسلام، ازدواج همزمان با خواهر زن، ممنوع و در نتیجه، باطل می باشد. با توجه به اهمیت این حکم شرعی، در این بخش از مقاله، به توضیح حکم ازدواج با دو خواهر، در شرع و مستندات این حکم، می پردازیم.

حکم ازدواج همزمان با خواهر زن، در قرآن، در آیه ۲۳ سوره نسا، بیان شده است. مطابق این آیه: «حرمت علیکم امهاتکم و بناتکم و اخواتکم و .... و ان تجمعوا بین الاختین الا ما قد سلف» یعنی:«(ازدواج با) مادرانتان، دخترانتان و خواهرانتان، بر شما حرام شد .... و اینکه جمع کنید بین دو خواهر، مگر آنچه که در گذشته، انجام گرفت»

منظور از جمع بین دو خواهر، در این آیه، نکاح و ازدواج با دو خواهر، یه طور همزمان می باشد. بنابراین، همانطور که ملاحظه می شود، حکم ازدواج همزمان با خواهر زن، ممنوعیت و حرام بودن چنین ازدواجی می باشد.

با تبعیت از این آیه، فقها بر این اعتقاد هستند که در دین اسلام، ازدواج همزمان با خواهر زن، چه آن دو خواهر، خواهر نسبی بوده یا رضاعی، عقد ازدواج، دائم باشد یا موقت(صیغه) و دو خواهر در یک شهر، ساکن باشند یا در دو شهر متفاوت، در هر حال، حرام و ممنوع می باشد.

ازدواج با دو خواهر از نظر قانونی ایرادی ندارد؟

بر اساس قانون مدنی کشور ما، که به تبعیت از شرع، تدوین شده، ازدواج و زنا با زن شوهردار، داشتن چهار زن دائم و اختلاف در دین(مانند اینکه زن، مسلمان و مرد، مسیحی باشد) از جمله موانع نکاح می باشند.

یکی از موانع نکاح که در قانون مدنی، مورد توجه قانون گذار بوده، ممنوعیت ازدواج با برخی از خویشاوندان ایا همان اقارب است. یکی از اقارب، خواهر زن بوده که جزء خویشاوندان سببی، محسوب می گردد.

حکم ازدواج همزمان با خواهر زن در قانون مدنی، در ماده ۱۰۴۸ این قانون، مقرر شده است. به موجب این ماده: « جمع بین دو خواهر، ممنوع است، اگرچه به عقد منقطع باشد.»

منظور از جمع بین دو خواهر، همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ازدواج همزمان با دو خواهر است. بنابراین، با توجه به ماده ۱۰۴۸ قانون مدنی، حکم ازدواج با دو خواهر، به صورت همزمان، ممنوعیت و باطل بودن عقد ازدواج است.

لازم به ذکر است، از آنجا که قانون مدنی، این حکم را به صورت مطلق، بیان نموده و آن را مشروط به یک شرط خاص نکرده است، در ممنوعیت ازدواج همزمان با خواهر زن، فرقی ندارد که نوع عقد نکاح، دائم باشد یا موقت یا اینکه دو خواهر، نسبی باشند یا رضاعی. یکی بودن پدر و مادر دو خواهر یا جدا بودن آن ها از پدر یا مادر نیز تاثیری در ممنوعیت ازدواج با دو خواهر نخواهد داشت.

تا چه زمانی یک مرد نمی تواند با خواهر زنش ازدواج کند؟

ممنوعیت ازدواج با اقارب یا خویشاوندان سببی، به طور کلی، به دو نوع تقسیم میشود: ممنوعیت دائم و همیشگی و ممنوعیت موقت. ممنوعیت ازدواج با مادر زن، برای مرد و ممنوعیت ازدواج با پدر شوهر، برای زن، از جمله ممنوعیت های دائمی و همیشگی می باشد. بنابراین، اگر مردی با زنی ازدواج کند، تا ابد از از دواج با مادر آن زن، ممنوع خواهد بود.

اما برخی از ممنوعیت ها، حالت موقت داشته و دائمی نمی باشند. ممنوعیت ازدواج با دو خواهر، از جمله ممنوعیت های موقت است. با این توضیح که مرد در صورت ازدواج با یک خواهر، برای همیشه از ادواج با خواهر دیگر، ممنوع نمی گردد و این ممنوعیت، دارای محدوده زمانی می باشد. لذا، در پاسخ به این سوال که تا چه مدتی مرد نمی تواند با خواهر زن خودش ازدواج کند؟ باید به موارد زیر توجه نمود:

تا زمانی که عقد نکاح، بین زوجین، وجود داشته و این عقد، به یکی از دلایل قانونی، همچون، طلاق، فسخ نکاح، انقاضای مدت و بذل مدت (در نکاح موقت) از بین نرفته است، ازدواج همزمان با خواهر زن، ممنوع می باشد.

در فرض طلاق زوجین و در صورتی که طلاق، از نوع طلاق رجعی باشد نیز تا پایان مدت عده، حکم ازدواج با دو خواهر، همچنان اجرا شده و ازدواج با خواهر زن، ممنوع و باطل می باشد. لازم به ذکر است که طلاق رجعی، طلاقی است که در آن، مرد تا پایان عده، حق رجوع به زن را دارا می باشد.

مرد هوسران شیرازی با خواهر همسرش رابطه برقرار کرد و دوست صمیمی زنش را صیغه کرد! + فیلم

اگر مرد زنش را طلاق دهد می تواند با خواهر زن خود ازدواج کند؟

همانطور که در بخش قبل، گفته شد، ممنوعیت ازدواج با دو خواهر، از جمله ممنوعیت های موقت ازدواج در قانون مدنی است. بنابراین، مرد در صورت ازدواج با یک خواهر، برای همیشه از ادواج با خواهر دیگر، ممنوع نمی گردد و این ممنوعیت، دارای محدوده زمانی می باشد. لذا، این سوال، قابل طرح است که در صورتی که مرد زنش را طلاق دهد آیا می تواند با خواهر زنش ازدواج کند؟

در پاسخ به سوال فوق، باید گفت، حکم ازدواج با دو خواهر که در قانون مدنی، بیان گردیده، بعد از طلاق، اجرا نمی شود. بنابراین، مرد می تواند بعد از طلاق، با خواهر زن خود ازدواج کند. با این وجود، چنانچه طلاق از نوع رجعی باشد، تا پایان مدت عده، ازدواج با خواهر زن، حکم ازدواج همزمان با خواهر زن را داشته و ممنوع و باطل می باشد.

چگونه مرد نسبت به خواهر زنش حرام ابدی می شود؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که در رابطه با حکم ازدواج همزمان با خواهر زن در قانون، مطرح می گردد، این سوال بوده که در چه صورتی مرد نسبت به خواهر زنش حرام ابدی می شود؟ دلیل اهمیت این سوال، آن است که مطابق قانون مدنی، در برخی شرایط، ازدواج و زنا با برخی از افراد، موجب می شود که آنها به یکدیگر، حرام ابدی شده و بنابراین، ازدواج میان آنها تا ابد، ممنوع و حرام گردد.
برای پاسخ به این سوال که در چه صورتی مرد نسبت به خواهر زنش حرام ابدی می شود، باید دو فرض متاهل بودن و مجرد بودن خواهر زن را از یکدیگر، جدا کرده و به صورت مجزا، به سوال طرح شده، پاسخ دهیم.

فرض متاهل بودن خواهر زن: در صورتی که خواهر زن، متاهل باشد، با توجه به مواد ۱۰۵، ۱۰۵۱ و ۱۰۵۴ قانون مدنی، در فروض زیر، مرد، نسبت به خواهر زن خود، حرام ابدی می شود:

خواهر زن، شوهردار بوده یا اینکه در عده طلاق یا وفات شوهر قبلی خود باشد و در این حالت، مرد با علم به وجود رابطه زوجیت یا وجود عده و با علم به حرام بودن این ازدواج، برای ازدواج با خواهر زن خود اقدام نماید.

خواهر زن، شوهردار بوده یا اینکه در عده طلاق یا وفات شوهر قبلی خود باشد و در این حالت، مرد بدون علم به وجود رابطه زوجیت یا وجود عده یا بدون علم به حرام بودن این ازدواج، برای ازدواج با خواهر زن خود اقدام کرده و بین آنها نزدیکی و رابطه جنسی، برقرار شود.

خواهر زن، شوهر دار بوده یا اینکه در عده رجعیه طلاق از شوهر سابق خود باشد و در یکی از این حالت ها، مرد، مرتکب زنا با خواهر زن خود گردد.

فرض مجرد بودن خواهر زن: در قانون مدنی، در مورد تاثیر ازدواج همزمان با خواهر زن یا زنا با وی، بر حرمت ابدی، در فرضی که خواهر زن، مجرد بوده، حکمی مقرر نشده است؛ بنابراین، می توان گفت که هرچند، ازدواج یا زنا با خواهر زن، ممنوع و حرام می باشد، اما در فرضی که خواهر زن، مجرد بوده، موجب حرمت ابدی نمی گردد.

با این وجود، از آنجا که ازدواج همزمان با خواهر زن، یک مساله شرعی بوده، توصیه می شود که افراد، جهت اطلاع از حکم شرعی این مساله، به نظر مرجع تقلید خود مراجعه کرده و جهت احتیاط، از حکم وی تبعیت نمایند.

آیا رضایت مرد برای ازدواج با خواهر زنش به اجازه همسر قبلی خود نیاز دارد؟

یکی از موارد ممنوعیت ازدواج با اقارب سببی، ممنوعیت نکاح با خواهرزاده و برادرزاده می باشد؛ با این توضیح که چنانچه، مردی با زنی ازدواج کند، حق ازدواج با خواهرزاده یا برادرزاده زن خود را نخواهد داشت، مگر آنکه زن وی، به این ازدواج رضایت دهد.
حال، در رابطه با ازدواج همزمان با خواهر زن نیز این سوال، قابل طرح است که آیا رضایت زن به ازدواج با خواهرش تاثیری در صحت ازدواج دارد؟ در این بخش، به پاسخ این سوال پرداخته و حکم ازدواج با دو خواهر را در فرض رضایت زن اول، بررسی خواهیم کرد.

برای پاسخ به سوال فوق، باید به ماده ۱۰۴۸ قانون مدنی، مراجعه نمود. در این ماده، حکم ازدواج همزمان با خواهر زن، بدین صورت، مقرر شده است. به موجب این ماده: « جمع بین دو خواهر، ممنوع است، اگرچه به عقد منقطع باشد.»

همانطور که ملاحظه می شود، حکم ازدواج همزمان با خواهر زن، به صورت مطلق، در این ماده بیان گردیده و بر خلاف مورد ازدواج با خواهرزاده یا برادرزاده، مساله رضایت زن، در اینجا مطرح نشده است. بنابراین، رضایت زن به ازدواج با خواهرش تاثیری در صحت ازدواج نداشته و حتی با وجود رضایت وی نیز همچنان ازدواج با خواهر زن، ممنوع و باطل می باشد.

مرد هوسران شیرازی با خواهر همسرش رابطه برقرار کرد و دوست صمیمی زنش را صیغه کرد! + فیلم

۱- آیا ازدواج با دو خواهر امکان پذیر است؟
یک مرد نمی تواند تا زمانی که در عقد ازدواج با زنی بوده با خواهر وی نیز ازدواج کند برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.


۲- حکم قانونی ازدواج با دو خواهر چیست؟
حکم ازدواج با دو خواهر بطلان نکاح بوده و بنابراین ازدواج همزمان با خواهر زن در قانون مدنی ممنوع می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.


۳- ممنوعیت نکاح با خواهر زن تا چه زمانی است؟
ممنوعیت نکاح با خواهر زن تا زمان طلاق همسر اول و پایان مدت عده طلاق رجعی است برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۱۵
۸۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 57
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    116 8
    داستان سرایی کردی یا گزارش یک اتفاق را ثبت کردی؟!!من به عنوان یک وکیل شاغل در شیراز؛هیچ همکاری ندیدم که کیفش پراز آبنبات و شکلات بکنه وبره دادگاه.از این گذشته شرح یک ماجرای واقعی نیاز به این همه آب وتاب و حاشیه رفتن نداره.در این موارد قلم باید روان وساده و بی تکلف باشه اگر این ماجرا واقعیت داشته باشه خودش به اندازه کافی تلخ هست نیاز به آب وتاب نداره.مهم این هست که نویسنده بتونه به درستی اون ماجرا را به خواننده انتقال بده.نه اینکه قصه سرایی بکنه.یک نویسنده توانمند کسی هست که زبان مناسب را برای هر شرحی تشخیص بده
    • آنیتا FR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      31 33
      بنظر من ایشون ضمن اینکه این اتفاق رو گزارش کردن میخواستن نقش یک مادر ایرانی رو پر رنگ تر نشون بدن،دستشون درد نکنه
    • آنیتا FR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      8 16
      بنظر من ایشون ضمن اینکه این اتفاق رو گزارش کردن میخواستن نقش یک مادر ایرانی رو پر رنگ تر نشون بدن،دستشون درد نکنه
    • حمید IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      28 6
      احسنت کاملا موافقم 👌
    • لیلا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      51 3
      راست میگی آنقدر صغرا کبری چید که من موضوع نفهمیدم
    • حسین US ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام واقعیتش من فقط این مطالبو از اول که خوندم با امید به این ادامه دادم به خوندنش که بتونم نام نویسنده رو پیدا کنم و بتونم باهاش ارتباط بگیرم که بتونم یه کتاب دارم جهت ویراستاری ادبیش و کمک گرفتن ازش باهاش ارتباط بگیرم خخخ از بس پری گونه و داستان سرایی کرده بود بخدا
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    39 4
    مادران عزیز واقعا زحمت میکشن،ازدور دست همه ی مادران ایران زمین میبوسم
  • علی اصغر استیری IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    50 3
    نوشته باید جامع و مانع باشد بعبارتی زیاده گویی نداشته باشد و منظور را هم برساند ، رساندن خبر با داستان نوشتن فرق دارد
  • گلی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    14 1
    خلاصه نویسی هنر است بخصوص در بیان یک گزارش که نباید با وصل کردن شاخ و برگ باعث بی حوصلگی خواننده شد.
  • فاطمه IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    9 2
    بنظرم ایشون خیلی سخت موضوع رو بیان کردن ای کاش ازواژهای ساده تری استفاده میکردن تا بهتر گیرنده متوجه میشد
  • فریدشریفی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    3 7
    باسلام‌ از اینکه این مطلب را عالی و کامل نوشته شده هیچ شکی نیست دستتون درد نکنه و اجرکم الله
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    8 3
    با سلام حاشیه رفتن ها زیاد که حوصله خواندن و از آدم سلب و داستان سرایی به نظرم نوشته باید کوتاه و مفید باشه بهتره
  • دوست IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    7 2
    سلام ازاینکه دستی هم درقلم داشتین جای تحسین داره ولی خیلی روان تروبی تکلف ترمیتونستیدماجراروبیان کنید یه جورایی کسی متوجه ماجرای بی سرانجام این مادربی نوانشد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    4 1
    کوتاهتر بودبهتربود خلاصه داستان باسد
  • ارزو DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    11 0
    عجب خواهر بی آبرویی داشت
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    4 1
    داستانش خیلی طولانی بود نفهمیدم چی شد
  • علیرضا علی میرزایی FR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    3 0
    بجای صغرا کبری چیدنا ، وضعیت صحیح پرونده و ارائه راهکار مناسب برای زوجه رو شرح بده که هم ما چیزی دستگیرمون بشه و هم امثال این شیادین نتونن قانونو دور بزنن ، از این متن های ادبی تو اینترنت زباده
  • mahdiye IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    2 1
    سلام به نظر من که چیزی جز واقعیت نمیتونه باشه از مرد هوسران هر کاری ممکنه پس درکش سخت نیست بخصوص واسه خانمها تبریک به نویسنده این متن 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • مرضیه IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 1
    طرزبیان ماجراش افتضاحه
  • mahdiye IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 2
    سلام به نظر من که چیزی جز واقعیت نمیتونه باشه از مرد هوسران هر کاری ممکنه پس درکش سخت نیست بخصوص واسه خانمها تبریک به نویسنده این متن 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    3 0
    اتفاقا نویسنده با این نوع نگارش خواسته زشتی و وقاحت اون به اصطلاح پدر رو به‌مخاطب نشون بده و عمق دلشکستگی یک زن رو به تصویر بکشه کاش همه مردان این درک رو داشتن
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 1
    من که انقدر حاشیه رفته بود و ادبی نوشته بود حوصلم سر رفت از نظر گذروندم. ولی خب اصل مطلبو که یک سطر بود فهمیدم. ممنون
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    چقدر دردناکه
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    تیترش چهره شیرازیا را خراب کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید