تشکیل پرونده برای سفر به کانادا نیازمند پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری است. با ما همراه باشید و درباره آن بدانید.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

سلام نو _ سرویس گردشگری: امروزه با تعطیل شدن سفارت کانادا واقع در تهران، یکی از عمده مشکلاتی که ممکن است متقاضیان دریافت ویزا با آن مواجه شوند، نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا است. که در این صورت لازم است تا متقاضیان برای جواب ویزای کانادا از طریق سایت و انگشت‌نگاری، به کشورهای همسایه مراجعه نمایند. به همین جهت در این مقاله سعی داریم متقاضیان به دریافت ویزا را با نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا آشنا کنیم.

آشنایی با فرایند پیگیری ویزای کانادا

با ارائه درخواست ویزای کانادا، متقاضیان پس از گذر ۴ ماه، می‌توانند با مراجعه به ایمیل و یا حساب کاربری خود، از جواب سفارت مطلع شوند. با وجود اینکه پیگیری جواب ویزا به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است اما باید دقت شود که اطلاع‌رسانی از روش آنلاین در مقایسه با روش‌های حضوری، بسیار شفاف‌تر نسبت به صدور و یا رد ویزا اطلاع رسانی می‌کند.

به طور کلی و بر اساس اعلام توسط سفارت، مدت زمان جواب سفارت کانادا و صدور ویزا، تقریبا برابر با ۱۲۰ روز کاری می‌باشد که البته باید توجه کرد این میزان بسته به هر دفتر انگشت‌نگاری، متفاوت است.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

پس از ثبت نام به روش آنلاین برای دریافت ویزا، نامه مربوط به انگشت‌نگاری، یک یا دو هفته پس از ثبت نام برای فرد ارسال می‌شود و متقاضی ۳۰ روز فرصت دارد تا در یکی از دفاتر بیومتریک (انگشت‌نگاری) موجود در سفارت کانادا، حضور یابد.

پس از مراحل بیومتریک (انگشت‌نگاری) است که پرونده متقاضی به جریان می‌افتد و سپس پاسخ نهایی و مدت زمان صدور ویزا از طریق ایمیل (در ثبت نام حضوری) و یا از طریق شماره پیگیری (در ثبت نام آنلاین) که حداکثر به مدت ۱۲۰ روز کاری برای متقاضی ارسال می‌شود.

پیگیری حضوری بعد از انگشت نگاری

یکی از راه‌های پیگیری جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری در انواع روش‌ها همچون ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در کانادا مراجعه به‌صورت حضوری است. در این روش ایمیلی که در زمان مراجعه به دفاتر و در فرم‌های تکمیل شده، وجود دارد پل ارتباطی متقاضی با سفارت خواهد بود. در بعضی مواقع ممکن است ایمیل ارسالی از طرف سفارت به بخش اسپم برود یا فرد کمی دیر از دریافت ایمیل مطلع شود.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

فراموش نکنید که متقاضی فقط ۳۰ روز بعد از نامه انگشت نگاری فرصت خواهد داشت که به یکی از مراکز انگشت نگاری سفارت کانادا مراجعه کند. در نتیجه اگر متقاضی در زمان تعیین شده برای انگشت نگاری اقدام نکند، ممکن است با مشکلات جدی برای ادامه روند مهاجرت به کانادا روبه‌رو شود.

با مراجعه حضوری به سفارت می‌توانید از جواب ویزای تحصیلی کانادا بعد از انگشت نگاری یا هر نوع دیگری از ویزا که برای آن اقدام کرده‌اید، آگاه شوید. در این روش افراد دیگر نیز می‌توانند به‌جای متقاضی برای پیگیری درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند. البته توجه داشته باشید که در مراجعه حضوری فقط می‌توانید در خصوص نتیجه پرونده ویزا اطلاعات کسب کنید. در نتیجه اطلاعاتی درباره جزئیات پرونده و اینکه پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد، به شما داده نخواهد شد. برای اطلاع از جزئیات پرونده بهتر است از روش‌های دیگری کمک بگیرید.

روش آنلاین پیگیری ویزای کانادا

یکی از روش‌های آسان و مطمئن برای پیگیری جواب ویزای کانادا روش آنلاین است. مدت زمان و نحوه دریافت پاسخ در این روش بسیاری کوتاه‌تر و راحت‌تر از دریافت جواب به‌صورت حضوری خواهد بود.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

برای ثبت‌نام حضوری متقاضیان باید به سایت VFS Global مراجعه کرده و نسبت به ساخت حساب کاربری برای خود اقدام کنند. بعد از ساخت حساب کاربری باید مراحل مربوط به دریافت ویزا انجام داده و هزینه مهاجرت به کانادا را پرداخت کنید. با پرداخت هزینه ثبت‌نام به‌صورت آنلاین یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد. با کمک این شماره و با مراجعه به حساب کاربریتان می‌توانید از روند بررسی و آخرین وضعیت پرونده‌ مهاجرتی مطلع شوید.

خدمات کنسولی بسیاری از کشورها در ایران از طریق کارگزاری VFS انجام می‌شود. متقاضیانی که اپلای کانادا را انجام داده‌اند یا از طریق برنامه‌های کاری و اقامتی نسبت به دریافت ویزای کانادا اقدام کرده‌اند، امکان این را خواهند داشت که از طریق سایت کارگزاری VFS و کد رهگیری ثبت‌شده روی رسید اطلاعات بیومتریک، وضعیت ویزای خود برای مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دهند. سفارت کانادا از طریق ایمیل و اکانت کاربری شما را در جریان هر تغییراتی که در پرونده ویزا اعمال می‌شود، قرار خواهد داد. در نتیجه اگر ریجکت شوید یا ویزا برای شما صادر شده باشد، با مراجعه به سایت VFS Global و از طریق حساب کاربریتان می‌توانید از آن مطلع شوید.

پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

همچنین با مراجعه به این سایت قادر خواهید بود که روند ویزای کانادا را پیگیری کنید. برای پیگیری وضعیت ویزا باید کشور مبدا را به‌عنوان کشور انگشت نگاری و کانادا را به‌عنوان کشور مقصد انتخاب کنید. این روش نسبت به روش مراجعه حضوری سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. در روش مراجعه حضوری به‌دلیل تعداد بالای درخواست و سنگین بودن حجم کار، کارگزار پاسخ دقیق و مشخصی در خصوص تایید یا رد ویزا در اختیارتان قرار نخواهد داد. البته در حال حاضر پیگیری ویزای کانادا از طریق سایت کارگزاری VFS Global قابل انجام نیست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید