باردار شدن کودک ۵ ساله و انجام عمل سزارین برای تولد نوزاد به سوژه رسانه ها بدل شد.

زایمان کردن دختر ۵ ساله‌ با عمل سزارین + چگونه باردار شد؟

به گزارش سلام نو؛ دوران بارداری برای یک دختر ۱۰ ساله با مخاطراتی همراه است که می توانند مرگبار باشند و متأسفانه دختران کمتر از ۱۰ سال هم می توانند باردار شوند.

لینا مدینا کوچک ترین دختری است که زایمان او به ثبت رسیده است. او در حالی که تنها ۵ سال و ۷ ماه و ۲۱ روز داشت، از طریق عمل جراحی سزارین زایمان کرد.

لینا در روستای تیکراپو در کشور پرو زندگی می کرد و در آوریل سال ۱۹۳۹ والدینش با تصور اینکه تومور بزرگی در شکم دخترشان رشد کرده، او را به بیمارستان بردند. پزشکان اما بعد از معاینه ی لینا متوجه شدند این کودک در واقع حدوداً ۷ ماهه باردار بود. هویت متجاوز لینا روشن نشد چون بر اساس آنچه در اسناد و مدارک ذکر شده لینای ۵ ساله نتوانسته بود پاسخ دقیقی به پرسش ها در اینباره داشته باشد.

لینا روز ۱۴ ماه مه سال ۱۹۳۹ در بیمارستانی در لیما، پایتخت پرو یک نوزاد پسر به دنیا آورد که ۲/۷ کیلوگرم وزن داشت. به دلیل کوچکی لگن لینا زایمان او تنها از طریق سزارین امکان پذیر بود.

پزشکان طی معاینات خود متوجه شدند تخمدان های لینا مانند یک زن بالغ بود. در ابتدا گفته شده بود لینا از سن ۳ سالگی پریود شده بود اما گزارشات بعدی حاکی از آن بود که اولین پریود او در ۸ ماهگی بود.

در همان سال ۱۹۳۹ مقاله ای درباره ی لینا توسط پزشک و محققی به نام ادموندو اسکامل در یک نشریه ی پزشکی فرانسوی منتشر شد. اسکامل در این مقاله این نظریه را مطرح کرده بود که علت بلوغ زودرس این کودک بروز نوعی اختلال در غده ی هیپوفیز او بوده، یک غده ی لوبیا شکل در بخش تحتانی مغز که مدیریت هورمون های جنسی را برعهده دارد.

اخبار اجتماعی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید