قیمت نفت در معاملات امروز با ۲۳ سنت افزایش به بشکه‌ای ۸۰.۳۴ دلار رسید.

بهای جهانی نفت گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، پس از انتشار آمار تورم آمریکا، قیمت نفت برنت امروز به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

آمارهای منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد، قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژوئن نسبتا افزایش یافته، اما کمترین افزایش سالانه در بیش از دو سال گذشته را به ثبت رسانده است.

نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش ۸۰.۳۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۴ سنت افزایش ۷۵.۸۹ دلار معامله شد.

از طرفی، بازار انتظار یک افزایش نرخ بهره دیگر را دارد. افزایش نرخ بهره، رشد اقتصادی را کند می‌کند و تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار گفت، قیمت نفت در دو هفته گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافته که دلیل اصلی آن کاهش عرضه عربستان و روسیه بوده است.

وی افزود: «برداشت سود در این سطح قیمتی چندان غافلگیرکننده نیست، اگر آمارهای قیمت مصرف‌کننده آمریکار منتشر نمی‌شد، زودتر هم ممکن بود اتفاق بیفتد.»

ساختار روند قیمتی نفت برنت نشان می‌دهد که بازار با کمی عرضه مواجه و اوپک در ماموریتش برای تقویت بازار موفق عمل کرده است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت امسال یک رکورد جدید ثبت خواهد کرد، اما موانع اقتصادی و افزایش‌های نرخ بهره نشان می‌دهد که این افزایش کمی کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

در عین حال، اداره گمرک چین امروز اعلام کرد، با کاهش صادرات در ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت خود از زمان شروع همه گیری کرونا، شتاب بهبود اقتصادی این کشور کند شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید