وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به متشنج شدن روابط این رژیم با آمریکا اذعان کرد.

تشنج در روابط آمریکا و اسرائیل از زبان بنی‌گانتز

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ضربه راهبردی بزرگی به تل آویو در خصوص رابطه با واشنگتن وارد می‌کند.

وی افزود، نتانیاهو به ضرر صهیونیست‌ها با آتش بازی می‌کند.

گانتز ادامه داد، نتنیاهو تصمیم گرفته است رژیم صهیونیستی را از هم متلاشی کند. زمانیکه هزاران صهیونیست به خیابان‌ها می آیند وی به جای آنکه آنها را درک کند، به دیده تمسخر به معترضان نگاه می‌کند.

وی همچنین خواهان از سرگیری مذاکرات در کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص طرح اصلاحات قضائی شد.

رسانه‌های عبری زبان روز چهارشنبه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز به تشریح بخش‌هایی از مقاله توماس فریدمن تحلیلگر آمریکایی که از افراد نزدیک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست، پرداخته و تاکید کردند که این مقاله حاوی انتقادات بسیار تند از کابینه نتانیاهو است و در آن آمده که این کابینه، حاضر است برای تحقق منافع شخصی و حزبی، رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ داخلی پیش ببرد.

فریدمن تصریح کرد که دولت بایدن عملاً بازنگری در روابط سیاسی خود با تل آویو را آغاز کرده است، هرچند فعلاً بحث تثبیت روابط نظامی و امنیتی با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دارد همچنان مطرح است.

وی کابینه نتانیاهو را کابینه‌ای افراطی خواند که در آن افراد بسیار افراط‌گرا عضویت دارند که به دنبال پیاده کردن ایدئولوژی خود و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری با توجه به صلاحیت‌ها و اختیاراتی هستند که کابینه صهیونیستی در چارچوب توافقنامه‌های ائتلافی به آنان داده و این کاملاً مغایر با رویکرد آمریکا است.

به تازگی نیز بایدن در جریان یک گفتگوی تلویزیونی بدون اشاره به نام وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر امنیت داخلی و دارایی) گفت: وزرای نتانیاهو عامل بحرانی شدن وضعیت در کرانه باختری هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید