عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: پیش‌بینی ما این است مرداد ماه عرضه و تقاضا برابر شود و حتی عرضه بیشتر شود که در این صورت قیمت کنترل می‌شود.

امیدواری به کنترل قیمت مرغ در گرمای مرداد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، عطاءالله حسن‌زاده عضو هیأت مدیره مرغداران گوشتی کشور در این‌باره وضعیت قیمت، عرضه و تقاضای مرغ در بازار در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قرار بود مرغ با قیمت ۷۸هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد که ظاهرا بین ۸۵ تا ۹۰هزار تومان متغیر است.

*جوجه‌ریزی ۱۲۰ میلیونی طی تیر ماه ۱۴۰۲

حسن‌زاده با اشاره به جوجه‌ریزی ۱۲۰ میلیون در تیر ماه امسال، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است اگر نهاده‌ها تامین شود پاسخگوی نیاز مصرف خواهد بود اما باتوجه به بالا رفتن مواد پروتئینی اقبال به مصرف مرغ بیشتردشد اینها عاملی شد تا پیش‌بینی‌های ما عرضه و تقاضا به نقطه مثبت یا سر به سر نرسید.

*عرضه و تقاضای مرغ همخوانی ندارد

وی با اعلام اینکه بحث عرضه و تقاضا هم همخوانی ندارد و هزینه‌ها هم بالا است، اظهار کرد: از طرفی جوجه با قیمت مصوب در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد یا علوفه‌ای که قرار بود با قیمت مصوب باشد در بازارکار علوفه اعلام نشد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز باشیم و همه اینها هزینه سرباری است که به مرغدار تحمیل می‌شود.

این عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است مرداد ماه عرضه و تقاضا برابر شود و حتی عرضه بیشتر شود،گفت: عرضه و تقاضا عامل ثبات قیمت است وقتی عرضه پاسخگو باشد دیگر قیمت کنترل می‌شود.

*نهاده به‌موقع دست مرغدار برسد

رئیس اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه واقعیت این است امروز قیمت تمام شده مرغ بالا است، یادآور شد: امروز یکی‌از دغدغه‌ها بحث نهاده است وقتی نهاده به موقع برسد همیشه قیمت تمام شده با قیمت عرضه قابل رقابت نیست.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه نگاه ما این است با ۱۲۰ میلیون سرریز تولید داریم، افزود: به این دلیل که عرضه و تقاضا کنترل نشد و بحث جوجه هم به میزان کافی نداشتیم اینها باعث شد تحلیلی که داشته باشیم به واقعیت تبدیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: تولید ۱۲۰ میلیونی جوجه، جوجه وارداتی و در کنار آن تامین سویا و اینکه نهاده در بنادر نماند روی کیفیت تاثیرگذار خواهد بود و قطعا پاسخگو است.

*تحمیل هزینه‌های بالا به مرغداران

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه راندمان ما به کیفیت نهاده بستگی دارد، تصریح کرد: از ۱۵ آبان ماه با قیمت ۵هزار تومان هر کیلویی در طول ۵ ماه ضرر دادیم و همه این عوامل باعث شد مشکلات بیشتر شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه باید امروز جوجه به میزان کافی داشته باشیم، گفت: باید نهاده به موقع به دست تولیدکننده برسد و همچنین ۳میلیون تن ظرفیت ایجاد کردیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا نهاده‌های مرتبط جوجه و تامین شود.

وقتی بحث قیمت مصوب می‌شود نهاده‌ها هم باید قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرند، ولی در این زمینه در بحث سویا با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: همچنین درباره جوجه هم باید بگوییم جوجه با قیمت۱۶ تا ۱۷هزار تومان در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید