معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت استعدادهای درخشان دانش آموزی و تقویت مدارس سمپاد، ذخیره ای برای پیشرفت و توسعه آینده کشور است.

وعده دولت برای تقویت مدارس سمپاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، الهام یاوری روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کردستان در سنندج اظهار کرد: مدارس سمپاد(سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) از جهات مختلف مدارس ویژه ای به شمار می روند و دانش آموزان این مدارس نقش آفرینی جدی در آینده کشور دارند.

وی افزود: هرچقدر ما بتوانیم از لحاظ فرهنگی و همچنین توانمندی جسمی و سلامت روحی و روانی این دانش‌آموزان کار کنیم ذخیره ای برای آینده کشور ایجاد کرده ایم، با وجود اینکه ممکن است تعدادی از این دانش‌آموزان به خارج مهاجرت کنند، اما همان تعدادی که می مانند سرمایه گذاری دراز مدت برای کیفیت بخشی نیروی انسانی نظام هستند.

معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با تاکید بر تقویت مدارس سمپاد گفت: وقتی این مدارس تقویت شوند، بقیه بدنه آموزش و پرورش هم به سمت جلو حرکت می کنند چرا که برنامه‌های سمپاد فقط مختص این مدارس نیست و در بقیه بخش ها نیز این خدمات ارائه می شود.

وی اضافه کرد: همچنین معلمانی که در مدارس سمپاد و سایر مدارس تدریس می کنند و به نوعی مشترک این مدارس هستند این فرهنگ را جابجا می کنند و منجر به تلاش بیشتر سایر دانش‌آموزان شده و اعتماد بنفس آنان نیز بالا می رود؛ در واقع این دانش‌آموزان موتور محرکه بقیه دانش‌آموزان هستند.

یاوری با بیان اینکه در آزمون‌های مختلف از جمله کنکور و المپیادهای مختلف، دانش آموزان ما از شهرهای کوچک کشور حائز رتبه شده اند، افزود: کردستان جزو استان هایی است که پتانسیل بالایی از حیث استعدادیابی دارد و ستاره هایی از این استان داشته ایم.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این ستاره ها به سایر دانش آموزان نقاط مختلف کشور معرفی شوند اما در این زمینه خیلی کار نشده است؛ بنابراین باید مدارس سمپاد به امکانات و تجهیزات لازم تجهیز شوند و سایر مدارس نیز از این امکانات بهره ببرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید