رئیس جمهور آمریکا وعده داد: به اوکراین کمک خواهیم کرد تا یک دفاع قوی و توانمند در زمین، هوا و دریا ایجاد کند.

بایدن: در دفاع از اوکراین تا آخر ایستاده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه که در کنار رهبران گروه هفت و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ویلنیوس، لیتوانی ایستاده بود گفت که «تا هر زمانی که طول بکشد» از اوکراین حمایت خواهیم کرد .

بایدن درحالی که یک بسته امنیتی جدید برای کی یف اعلام کرد، وعده داد: «تا هر زمانی که طول بکشد، ما حاضر خواهیم بود.

آمریکا و سایر متحدانش وعده داده اند که توافقنامه های امنیتی جدیدی با اوکراین امضا کنند که به تضمین امنیت بلندمدت این کشور کمک می کند. این توافقنامه ها به صورت جداگانه توسط کشورها و خارج از پارامترهای ناتو مورد مذاکره قرار خواهند گرفت.

بایدن گفت که با زلنسکی درباره تضمین های امنیتی صحبت کرده زیرا اوکراین خواهان «حمایت طولانی مدت در آینده» است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بیانیه مشترک حمایت از اوکراین که توسط کشورهای گروه هفت صادر شد، «به وضوح نشان می‌دهد» که حمایت از کی یف از سوی بزرگترین دموکراسی‌های جهان «در آینده طولانی ادامه خواهد داشت».

بایدن در سخنانی در نشست سران ناتو در ویلنیوس پس از نشست افتتاحیه شورای ناتو-اوکراین افزود که کشورهای غربی تعهدات بلندمدت خود برای کمک های امنیتی به اوکراین ارائه خواهند کرد در حالی که اوکراین درحال پیمودن روندی است که به زودی به عضویت کامل آن در ناتو منتهی می شود.

وی توضیح داد: این امر روندی را آغاز می کند که طی آن هر یک از کشورهای ما و هر کشور دیگری که مایل به مشارکت باشد، در مورد تعهدات دوجانبه یا امنیتی بلندمدت با اوکراین مذاکره خواهد کرد. ما به اوکراین کمک خواهیم کرد تا یک دفاع قدرتمند در زمین، هوا و دریا داشته باشد که باعث ثبات در منطقه شود و در برابر هر تهدیدی یک بازدارنده باشد.

پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما مشتاقانه منتظر یک آینده با اوکراین در ناتو هستیم و در این مسیر کار خواهیم کرد اما حاضر نیستیم اوکراین را امروز دعوت کنیم. اگر امروز کی یف به عضویت ناتو در آید، این امر به معنی جنگ ناتو و آمریکا با روسیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: چرا ناتو، از جمله آمریکا و هر یک از ۳۱ عضو حاضر به پذیرش اوکراین در این نشست ناتو نبودند، دلیل آن در واقع کاملاً روشن است. اگر اوکراین امروز در ناتو پذیرفته می شد، این بدان معناست که ناتو با روسیه در جنگ خواهد بود و آمریکا امروز با روسیه وارد جنگ خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه نشست ناتو در لیتوانی «صادق» خواهد بود و پس از ابراز نارضایتی رهبر اوکراین از وضعیت عضویت کشورش در ناتو، بایدن به «دقت» اظهارات او گوش خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید