اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجاب، اقدامی درخواستی و ترغیبی است که در بطن خود، عطوفت و محبت را جای داده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با افرادی که اصرار بر بی حجابی دارند، برخورد سلبی می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی، اظهار کرد: عفاف و حجاب موضوعی تاریخی و انتخاب همیشگی جامعه عفیف ایرانی بوده است. ما هرجای دنیا حاضر می شویم با سربلندی از تمدن چندهزار ساله و ویژگی های آن صحبت می کنیم و زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه هم بخش مهمی این تمدن است که مایه افتخار به شمار می آید.

وی افزود: اگرچه اسلام مناسک مهمی را به مسئله حجاب اضافه کرد اما تاریخ ایران نشان می دهد که حجاب، میراث و انتخاب تاریخی ایرانیان به خصوص بانوان است.

اسماعیلی اظهار کرد: بانوان در سایه چتر اسلام، جایگاه و نقشی موثر از جمله در حوزه اجتماعی به خود گرفتند و در نقطه مقابل تفکر اسلامی، تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی و برداشتن پوشش است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وقتی فرهنگ غرب در سده های اخیر قصد نفوذ در تمدن اسلامی را داشت، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داد و در نخستین کتب نویسندگان غرب هم چند مورد و در صدر آنها، حجاب را عامل عقب ماندگی ایران می دانند.
اسماعیلی گفت: اما در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب زمین و افسران این تهاجم، زنان همیشه پیشگام مقابله با این هجمه ها بوده اند و در دوران مشروطه نیز زنان عفیفه با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و تاریخ هم منشان می دهد که غربی ها در دوران پهلوی، نخستین هدف خود را در هجمه به حجاب بانوان این سرزمین اجرا کردند.

وی افزود: زنان عفیف در پاسداری از استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه همواره در میدان حاضر بوده اند و امام راحل هم به بهترین شکل، استعداد زنان را شناخت و در بزنگاه انقلاب و دفاع مقدس نیز همین زنان عفیف در میدان بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی تمام عیار، در صدد ایجاد شکاف در جامعه هستند، غافل از آنکه ملت ایران در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف پیشگام هستند.

به گفته وی، عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند، خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل دچار فروپاشی می شود.
اسماعیلی گفت: گام اول این تهاجم، برهنگی است و دشمنان نقطه قوت ما که حوزه فرهنگی و خانواده است را هدف قرار داده اند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمام نظرسنجی ها نشان می دهد که جامعه ایرانی به هویت و آرمان های ایرانی و اسلامی پایبند است.
وی افزود: رسانه های جهانی، امروز عظمت زنان عفیف ما را سانسور می کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند ولی موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در جامعه ما موفق شود و برای این مساله هم باید با برنامه و شناخت و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش برویم.

فقط با کسانی که بر بی حجابی اصرار دارند، برخورد سلبی می شود

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه حجاب موضوعی فرهنگی و تشویقی است، تاکید کرد: برخورد سلبی با بی حجابان فقط برای افرادی است که بر این ناهنجاری پافشاری می‌کنند.

سردار سید سعید منتظرالمهدی روز سه شنبه در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی، اظهار داشت: حجاب دارای جنبه های فرهنگی و اجتماعی است و اقدامات ایجابی در صدر رفتار جامعه و پلیس قرار دارد.

وی اظهار داشت: رفتار سلبی آخرین دستورالعمل فرماندهی انتظامی در مقابل کاشفان حجاب است و نگاه ما به حجاب مبتنی بر جنبه تشویقی و تربیتی است.

منتظرالمهدی تاکید کرد: حجاب، اقدامی درخواستی و ترغیبی است که در بطن خود، عطوفت و محبت را جای داده است و اگر اتفاقی هم در این زمینه می‌افتد، نباید نگران باشیم و باید با تاکید بر گفتمان سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

سخنگوی فراجا اظهار داشت: از همکاران انتظامی و مردم می خواهیم با افراد شل حجاب و ناهنجار با رفتار ایجابی، فرهنگی و محترمانه روبرو شوند و آنها را به دامان حجاب بازگردانند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: بسیاری از بانوان شل‌حجاب در ایام مذهبی حضور پرشوری دارند که نشان از علاقه آنها به اعتقادات مذهبی دارد و نمونه بارز آن را در عید غدیر به وضوح دیدیم.

وی تاکید کرد: در خصوص رفتارهای ناهنجار بی حجاب‌ها باید با عطوفت، مهربانی رفتار شود اما اقدامات سلبی برای کسانی است که بر این رفتار پافشاری دارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید