انتقاد بی‌سابقه رئیس‌جمهور آمریکا از کابینه رژیم صهیونیستی و تندرو توصیف کردن آن واکنش دو وزیر تندرو امنیت داخلی و دارایی این رژیم را به همراه داشت.

اسرائیلی‌های تندرو جواب بایدن را دادند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از اسپوتنیک، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه بنیامین نتانیاهو در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: بایدن حق دارد انتقاد کند اما حق و وظیفه ما نیز این است که به تلاش برای برآورده کردن خواسته اسرائیلی‌ها و ساخت اسرائیل ادامه دهیم.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت درباره این اظهارات اسموتریچ نوشته است که وی با این صحبت‌ها تلاش کرده تا جو متشنج میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را آرام کند.

این روزنامه به نقل از اسموتریچ نوشته است: من به رئیس جمهور آمریکا احترام می‌گذارم، روابط و همکاری میان ما در بالاترین سطح قرار دارد و اختلاف در نظرات‌مان است.

در همین راستا، ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز پیش از انتقاد از اظهارات جو بایدن، آمریکا را یک دوست خوب برای رژیم اسرائیل خطاب کرد.

وی با این حال گفت: ما حتی از یک تپه و کانون شهرکی در کرانه باختری نیز چشم پوشی نخواهیم کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز در سخنانی به شدت از اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع داخلی کابینه رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفته بود که وی باید بداند که اسرائیل بخشی از ایالات متحده نیست.

بن گویر در ادامه سخنانش اضافه کرد: اگر بایدن اعتقاد دارد که توزیع سلاح در میان اسرائیلی‌ها، افراطی گری است پس من از او دعوت می‌کنم بیاید از قدس و الخلیل دیدن کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان به شدت و به شکل بی‌سابقه‌ای کابینه نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد.

وی در این باره گفت: کابینه نتانیاهو شامل اعضایی از تندروترین افرادی است که در زندگی خود دیده‌ام و من را به یاد «گلدا مئیر» نخست وزیر اسرائیل در سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ می‌اندازند.

بایدن ادامه داد: بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه بخشی از مشکل کرانه باختری هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ صهیونیستی شنبه شب فاش کرد که دولت بایدن برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم تل آویو به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود: اما بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید