یبوست از امراض شایعی است که افراد در طول زندگی دچار آن می شوند، اسفناج برای پاکسازی روده بسیاری ایده آل است.

درمان فوری یبوست با چند ترفند ساده + چگونه روده خود را فوری تخلیه کنیم؟

به گزارش سلام نو، اگر به یبوست دچارید یعنی روده تان فعال نیست. برای به حرکت انداختن روده می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

بهترین درمان های یبوست

آلو خرما

برای پاکسازی روده در خانه آب را جوش آورده، آلو و خرما را به آن اضافه کنید. ۱۵ دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود. هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را ناشتا مصرف کنید. این کار به بهبود هضم غذا کمک کرده و باعث حذف سموم از روده ها و درمان یبوست و بهبود سلامت بدن تان می شود.

سنا و گل محمدی

از ترکیب سنا مکی و گل محمدی یک دمنوش خوشمزه و بسیار مفید ایجاد می شود که برای درمان یبوست بسیار مفید است. چربی دور شکم و کبد چرب را درمان و از بدن خارج می کند.

بارهنگ

مصرف آن به صورت دمنوش با یبوست مقابله می کند. می توانید یک نوک انگشت از برگ های خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش دم و میل کنید.

اسفناج

اسفناج برای پاکسازی روده بسیاری ایده آل است. درواقع مانند یک ملین طبیعی عمل می کند و به راحتی ضایعات را از بدن دفع می کند. شما می توانید آب اسفناج را بنوشید و یا اسفناج را به صورت خام یا پخته شده مصرف کنید.

گل ختمی

از ریشه خردشده آن دمنوش تهیه کنید و یا اینکه آن را بجوید. مورد منع مصرفی برای این گیاه وجود ندارد اما اگر شما مشکل خاصی دارید قبل از مصرف حتما با پزشک تان مشورت کنید.

روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با شیر گرم مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید. علاوه بر این می توانید یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل را گرم و مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

اسفرزه

اسفرزه فیبر طبیعی ملین است که به سفت شدن مدفوع کمک می کند. اسفرزه معمولا برای درمان یبوست مزمن مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است با دیگر ملین های طبیعی و مصنوعی ترکیب شود.

ماست کفیر

کفیر ۱۰ برابر ماست پروبیوتیک دارد. در اصل غذای باکتری های درون روده هستند و کمک می کنند گوارش تان تقویت شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که پروبیوتیک میتواند به بهبود یبوست کمک و مدفوع را نرم تر کند. کفیر و ماست های پروبیوتیک را به صورت میان وعده یا همراه با وعده های اصلی بخورید.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    خیلی خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید