سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای خزر هشدار داد.

وضعیت قرمز برای سواحل خزر / امواج تا تا ۲ بالا می‌روند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و متلاطم شدن دریا ، افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱تا ۱.۵ و فراسواحل حداکثر ۲ متر از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر پنجشنبه ( ۱۹ تا ۲۲ تیر) دردریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فرا سواحل پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، محدودیت در فعالیت‌های شنا وغواصی، محدودیت از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت‌های دریایی فراسواحل را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید