مربی ورزش جانبازان و معلولان گفت: وسایل مربوط به یک باشگاه کوچک ورزشی متعلق به معلولان را مسئولان فرهنگسرای بهمن با بی احترامی پس از ۲۰ سال فعالیت بار کردند و بردند.

عجیب اما واقعی/ برخورد شوکه کننده با جانبازان و معلولان + عکس

به گزارش سلام نو  به نقل از ایسنا، سیدعلی مشهدی عباس مربی باشگاه جانبازان بهمن، با اعلام این خبر، اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ سال است که قسمت کوچکی از مجموعه فرهنگسرای بهمن در جنوب تهران که بیرون این مجموعه نیز قرار دارد در اختیار ورزش معلولان و جانبازان است تا در آن ورزش کنند اما متاسفانه مسئولان این فرهنگسرا روز سه‌شنبه گذشته بدون اطلاع قبلی و در حالی که ما در باشگاه حضور نداشتیم با حضور تعداد زیادی مامور پلیس وسایل باشگاه را بار کردند و بردند و در باشگاه را هم بستند.

مربی این باشگاه ورزشی که می گوید جانباز ۴۵ درصد است، با انتقاد از بی‌حرمتی به بچه‌های معلول و جانباز که در این مجموعه ورزشی ورزش می‌کردند، خاطرنشان کرد: این محیط کوچک ورزشی دلخوشی بچه‌های معلول و جانباز بود که ساعتی از روز را در این باشگاه به فعالیت ورزشی می‌پرداختند اما در کمال بی‌احترامی وسایل باشگاه را که متعلق به همه این بچه‌ها بود و ما طی سالهای گذشته آن ها را از ارگان‌های مختلف دریافت کرده بودیم بردند و با برخوردهای بسیار بد و زننده، ما را هم به مجموعه راه ندادند.

ورزش معلولان و جانبازان

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی اقدام به این کار کرده‌اند، گفت: متاسفانه این کار از سوی مجموعه فرهنگسرای بهمن انجام شده است. ما به شهرداری نیز مراجعه کردیم اما اعلام کردند این موضوع به ما ارتباطی ندارد ومدیریت مجموعه در دست فرهنگسرای بهمن است.

مشهدی عباس با اشاره به حضور چهره‌های مطرح ورزش معلولان و جانبازان در این باشگاه، گفت: در این مدت ۲۰ ساله چهره‌های مطرحی همچون علی صادق‌زاده مدال‌دار رقابت‌های پارالمپیک لندن و ریو، علی حسینی قهرمان پارالمپیک لندن، نادر مرادی قهرمان پارالمپیک لندن، سلمان گروسی نایب قهرمان جهان و بسیاری از بچه‌های معلول و جانباز در این باشگاه ورزش می کردند. متاسفانه مدیریت جدید فرهنگسرا پیش از این نیز برخوردهای نامناسبی با این عزیزان داشته که گلایه شدید آن ها را به دنبال داشته است.

مشهدی عباس در پایان خواستار رسیدگی مسئولان شهرداری به این اقدام دور از شان و جایگاه معلولان و جانبازان از سوی مسئولان فرهنگسرای بهمن شد و افزود: ورزشکاران جانباز به دلیل نحوه برخورد مسئولان فرهنگسرای بهمن، شکایتی را از مسئولان این فرهنگسرا در محاکم قضایی مطرح کرده‌اند.

ورزش معلولان و جانبازان

خبرنگار ایسنا برای انتشار پاسخ مسئولان امر، با مسلمی مدیر فرهنگسرای بهمن درباره دلایل این اقدام تماس گرفت که به دنبال آن روابط عمومی فرهنگسرای بهمن درباره اتفاقات رخ داده متنی را به شرح زیر در اختیار ایسنا قرار داد:

این مجموعه طی یک تفاهم‌نامه به صورت رایگان در اختیار یک هیات قرار گرفته بود که در تیر ماه سال۱۴۰۱ مدت این تفاهمنامه تمام شده است. در طول سال گذشته بارها به این مجموعه ابلاغ شده است که نسبت به تعیین تکلیف فضا اقدام کنند که متاسفانه همکاری نداشته‌اند.

نظر به اینکه این فضا به صورت رایگان در اختیار هیات بوده اما این مجموعه اقدام به دریافت شهریه از اغلب مراجعین کرده است که این موضوع با هدف و روح واگذاری که همانا خدمتگزاری به جانبازان معزز و محترم بوده است مغایرت دارد و می‌بایست صرفا به این عزیزان خدمت ارائه می‌گردید.

باعنایت به وضعیت نگهداری نامطلوب محیط که به دور از شان جانبازان معزز بود و گلایه‌های متعدد این عزیزان و با توجه به ابلاغ‌های گذشته و همچنین نیاز فوری این فضا به بازسازی و تعمیرات اساسی و با هماهنگی با مقام محترم قضایی و با حضور ضابط قضایی، فضای فوق در روزهای گذشته بدون هیچ گونه تنش و توسط شرکت تخصصی این حوزه تخلیه گردید.

لازم به ذکر است جهت تکریم جانبازان و ایثارگران محترم و همچنین خانواده معظم شهدا بیش از یک ماه قبل اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است و این بزرگواران می‌توانند در صورت علاقمندی به صورت رایگان از سالن بدنسازی شماره یک فرهنگسرا استفاده نمایند. اما متاسفانه هر بار بنر اطلاع‌رسانی توسط افراد ناشناس جمع آوری شده است.

ذکر این نکته ضروری است که حفظ شان و جایگاه جانبازان عزیز همواره در مجموعه فرهنگسرای بهمن از اصول اولیه بوده و همانطور که اشاره شد بیش از یک ماه قبل اطلاع‌رسانی برای استفاده رایگان از مجموعه بدنسازی شماره یک که دارای لوازم حرفه‌ای و به روزترین وسایل ورزشی می‌باشد، انجام شده و هم‌اکنون نیز در حال خدمت رسانی به این عزیزان هستیم و به امید خدا به زودی پس از بازسازی و آماده‌سازی، فضای قبل نیز مجدد در اختیار جانبازان محترم با سازوکار جدید و خدمات در شان آنها قرار خواهد گرفت.

مسئولان باشگاه ورزشی جانبازان بهمن نیز در واکنش به موارد مطرح شده از سوی مدیریت فرهنگسرای بهمن، ضمن تاکید بر پیگیری قضایی این اتفاق تا حصول نتیجه و برخورد قانونی با عاملان بی احترامی به ورزشکاران جانباز و معلول، متنی را به شرح زیر در اختیار ایسنا قرار داد:

مجموعه ورزشی جانبازان بهمن از ۱۸ سال پیش با هدف ارج نهادن به جایگاه والای ورزشکاران جانباز و معلول و تقویت روحیه ورزشی جانبازان، ایثارگران و خانواده های محترمشان پس از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید و سپس هیات جانبازان و معلولان تاسیس گردید.

با توجه به کمبود امکانات مورد نیاز ورزشکاران و جانبازان معلول، تاسیس یک باشگاه ورزشی مختص جانبازان، با استقبال بسیار خوب ورزشکاران جانباز و معلول مواجه شد که ثمره آن جدا از بحث کمک به سلامت جسمی و روحی این عزیزان، زمینه ساز افتخار آفرینی آن ها در رویدادهای معتبر جهانی و اهتزاز پرچم مقدس ایران در چندین دوره بازی های پارالمپیک و مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رشته های مختلف شد.

تاسیس این مجموعه ورزشی از ابتدا با حمایت جدی مدیران وقت فرهنگسرای بهمن همچون سردار احمدلو و دکتر خسروی که خود از دوستداران و حامیان جامعه ایثارگر هستند، میسر شد اما متاسفانه با تغییر مدیران فرهنگسرای بهمن و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری که در جلسات متعدد تاکید داشتند سیاست آن ها بر اساس درآمد زایی به اشکال مختلف است، مانع جدی در ادامه فعالیت ورزشی جانبازان و معلولان عزیز بوجود آمد. البته ناگفته نماند فعالیت جانبازان ورزشکار در فرهنگسرای بهمن، منافع مالی زیادی را نیز نصیب این مجموعه و پرسنل آن داشت و در حقیقت طی سال ها یک همکاری و تعامل دو جانبه برقرار بوده است.

اما متاسفانه مسئولان فرهنگسرای بهمن و سازمان فرهنگی هنری شهرداری به همراه تعداد زیادی از ماموران در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ بدون اطلاع قبلی و بی توجه به لزوم رعایت شان و جایگاه جانبازان و معلولان ورزشکار، اقدام به شکستن قفل درب مجموعه ورزشی جانبازان بهمن کردند و تمامی وسایل ورزشی و غیر ورزشی را بار کامیون و وانت کردند و بردند!

جابجایی و حمل غیر استاندارد وسایل ورزشی که جانبازان طی سال های گذشته با سختی های زیاد موفق به تامین آن شده بودند، موجب آسیب های جدی به این وسایل شد.

با توجه به وقوع این اتفاق تلخ و نابخشودنی، احقاق حق عزیزان جانباز و معلول ورزشکار از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد و حتما مسئولان شهرداری و شورای شهر باید پاسخگوی بی حرمتی رخ داده که توسط مدیران زیرمجموعه آن ها صورت گرفته، باشند.

روند پیگیری قضایی این موضوع با شکایت جانبازان و معلولان ورزشکار آغاز شده و قطعا تا حصول نتیجه و برخورد قانونی با عاملان آن ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید