رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از حفر بی‌رویه چاه‌های آب، نسبت به فرونشست زمین در مناطق جنوبی تهران هشدار داد.

فاجعه فرونشست زمین در کمین تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی، در نشست تخصصی رئیس و اعضای شورا با دادستان کل کشور در خصوص تشکیل کارگروه ویژه جهت هم افزایی و تعامل حوزه شهری و قضایی، در خصوص موضوع بحران آب و برداشت های غیر قانونی سفره های آب زیر زمینی هشدار داد.

وی بیان کرد: در سالهای آینده شاهد فاجعه ای در تهران به نام فرونشست زمین خواهیم بود و این اتفاق به دلیل حفر چاه های متعدد و برداشت های بی رویه آب از این چاه ها است.

پیرهادی با بیان اینکه حدود ۸۸ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود، ادامه داد: از این میزان حدود هفت درصد به آب شرب، ۲ درصد سهم صنعت و سه درصد بقیه سایر موارد است که با همین آمار می توان دریافت گلوگاه مصرف بیش از حد آب در کجا قرار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در تهران این آمار کمی متفاوت است و حدود کمتر از ۵۰ درصد سهم کشاورزی و بیش از ۵۰ درصد به سایر مصارف تعلق دارد و دلیل آن وجود جمعیت ۲۰ میلیونی است که بیش از ۲۰ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است، از این رو با وجود این میزان برداشت بی رویه از آب چاه ها، در آینده نزدیک شاهد فرو نشست جدی به ویژه در جنوب تهران خواهیم بود.

پیرهادی با اشاره به وجود ساختمان های بحرانی، ساماندهی حریم راه آهن تهران - تبریز، ساماندهی حریم راه آهن تهران - اهواز و خارج شدن آن از بافت مسکونی و انتقال مسیر آن به زیر زمین، تعیین تکلیف املاک فریز شده محدوده دانشگاه تهران و برخی موضوعات دیگر نظیر اسقاط خودروها و موتورسیکلت های فرسوده در جهت کاهش آلودگی هوا، خواستار هم افزایی و همکاری اثر بخش مجموعه دادستانی کل کشور با مجموعه شورا و شهرداری و توجه ویژه به یکپارچه سازی مدیریت شهری شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید