رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی گفت که بدون بازگشت شبه جزیره کریمه به این کشور، جنگ تمام نخواهد شد.

زلنسکی: جنگ تا بازگشت کریمه ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور از بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین دست نمی‌کشد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: «با وجود تمام مشکلانی که در ضد حمله نیروهای اوکراینی وجود دارد، از قصد خود برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه دست نخواهیم کشید».

شبه جزیره کریمه پس از همه پرسی که روسیه در مارس 2014 برگزار کرد، به روسیه ملحق شد. در این همه پرسی که پس از کودتا در اوکراین برگزار شد، 96.77 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی، الحاق به روسیه را تایید کردند.

زلنسکی در ادامه مصاحبه گفت: «ما نمی‌توانیم اوکراین را بدون کریمه تصور کنیم و تا زمانی که کریمه در اشغال روسیه باقی بماند این به معنای یک چیز است، جنگ هنوز تمام نشده است».

رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به سوالی در این باره که آیا سناریویی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع وجود دارد که طی آن امکان بازگشت کریمه به اوکراین را فراهم نکند، گفت: «در این صورت، این یک پیروزی نخواهد بود».

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه نیز در سخنانی هرگونه امکان دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک درباره جنگ در اوکراین پیش از رسیدن این کشور به مرزهای سال 1991 را رد کرد.

منظور زلنسکی از مرزهای سال 1991، عقب نشینی روسیه از منطقه دونباس، زاپوروژیا، خرسون و شبه جزیره کریمه است.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری با «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا مطرح می‌کرد، گفت: «این مرزهای ما نبوده و ما بار دیگر تاکید می‌کنیم اوکراین تنها در صورتی آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با روسیه خواهد بود که به مرزهای واقعی خود بر اساس قوانین بین‌المللی باز گردد».

اوکراین همچنان شبه جزیره کریمه را بخش اشغال شده از اراضی خود می‌داند اما مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که ساکنان شبه جزیره کریمه، به پیوستن به روسیه رای داده و بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، این منطقه بخشی از روسیه به شمار می‌آید. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرده است که موضوع شبه جزیره کریمه به طول کامل بسته شده است.

پایان پیام/.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید