نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: معیشت مردم اکنون آسیب‌دیده؛ این سفره‌ها را سامان دهید و بعد به سراغ توسعه اقتصادی بروید.

ابراز نگرانی علم‌الهدی درباره معیشت مردم!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز دوشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران اقتصادی استان افزود: اکنون یک کارگر نمی‌داند غذایی که امروز برای خانواده خود فراهم کرده، فردا نیز قیمت آن ثابت خواهد ماند یا نه، توجه به سفره‌های مردم اکنون از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بحث ما درباره گرانی و ارزانی نیست، بیان کرد: بلکه موضوع اصلی آن است که مردم بدانند اگر یک قلم کالا گران‌قیمت است، قرار نیست فردا برچسب قیمت آن تغییری پیدا کند.

به گفته وی، این مسئله شاید برای ثروتمندی که روزانه درآمد خود را چندین برابر افزایش می‌دهد، موضوع مهمی نباشد اما برای اقشار متوسط و ضعیف که با حقوق و مستمری ثابت روزگار می‌گذرانند و البته اکثریت جامعه را هم تشکیل می‌دهند، اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه مشهد مسئله تنظیم بازار و پیشگیری از سودجویی‌ها را مهم‌ترین برنامه‌ای دانست که بدنه اقتصادی دولت باید خود را به آن مکلف بداند و تأکید کرد: دولت در روزهای اخیر، ۸۰ هزار تومان بر یارانه دهک‌های ضعیف‌تر افزود و اعلام کرد که این رقم مابه ازای تورم است.

وی ادامه داد: اعلام رسمی این موضوع یک پیام صریح خطاب به اقشار و آحاد مختلف ملت داشت و آن این بود که امسال هم قرار نیست سفره‌های شما رنگ ثبات و آرامش را به خود ببیند. این کارها نادرست است.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله معدن‎ خواری موضوعی است که از زمان قاجار در ایران وجود داشته و امروز به مافیای سازمان‌یافته‌ای تبدیل شده که در شبکه سوءبرداشت از منابع معدنی و کشف منابع جدید حتی از دولت پیشی می‌گیرند.

وی ادامه داد: اینکه یک سرمایه‌گذار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در یک معدن استان سرمایه‌گذاری کرده، موضوعی است که باید مورد استقبال قرار گیرد، اما سرچشمه همه مفاسد از جایی آغاز می‌شود که ثمره استخراج معادن استان به خارج از کشور صادر شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: معدن‌داران باید ملزم شوند که محصول خود را در داخل کشور و به طور ترجیحی داخل استان مصرف کنند، زیرا چرخه قاچاق یا صادرات غیرقانونی معادن باعث شده تا سوداگران در این جریان به ثروت برسند.

وی اظهار داشت: برخی به بهانه محیط ‌زیست یا موارد دیگر، با فرآیند اکتشاف معادن از ابتدا مخالفت داشتند. این‌ها وابستگان همان جریان‌هایی بودند که نمی‌خواستند دولت از سرمایه و ثروت خدادادی این کشور باخبر باشد و انحصار اطلاعات در اختیار خودشان بماند تا هر زمان خواستند، در یک حوزه بهره‌برداری غیرقانونی انجام بدهند.

آیت الله علم الهدی افزود: در زمان دولت سازندگی هم جریان حاکمیت در قوه مجریه تلاش داشت مبنای اقتصاد سرمایه‌داری و لیبرالیستی را در کشور گسترش دهد و این درحالی بود که رهبر معظم انقلاب بر سفره مردم تأکید داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد اقتصادی بیان کرد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رونق تولید و مهار تورم، طرح جامعی تنظیم شده و در حال اجراست که بر اساس آن، مشخص می‌شود که کدام واحدهای تولیدی، پیشرفتشان به‌صورت مستقیم به نفع کشور است.

ابوالفضل چمندی افزود: پس از این، برای بخش‌هایی که توسعه و ارتقای بهره‌وری آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند، بانک‌ها مکلف شده‌اند تا منابع مالی را در قالب تفاهم‌نامه‌های مجزا در اختیار قرار دهند تا در بازه‌های زمانی مشخص به دست تولیدکنندگان برسد.

وی ادامه داد: به‌موازات حمایت از بخش تولید، تمرکز خاصی بر گسترش مراودات اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با کشورهای خارجی عرب‌زبان و خصوصاً کشورهای شیعی داریم. در این بازه برنامه دقیقی تعریف شده که مشخص می‌کند حتی سرمایه‌ای که قرار است وارد استان شود، در چه ردیف و عرصه‌ای قرار است هزینه شود، چه عایدی در اقتصاد زیارت دارد و چه نفعی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

ایسنا

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید