به‌تازگی در مناطق باستانی ایتالیا تابلوی نقاشی دیواری با قدمت ۲۰۰۰ ساله پیدا شده است که در آن پیتزا وجود دارد.

عکس باورنکردنی از وجود پیتزا در یک نقاشی ۲۰۰۰ ساله!

به گزارش سلام نو به  نقل از خبرآنلاین، به‌تازگی در ویرانه‌های پمپئی (از مناطق باستانی ایتالیا در ۲۳کیلومتری ناپل)، تابلوی نقاشی دیواری با قدمت ۲۰۰۰ ساله پیدا شده است که در آن سفره‌ای از مواد خوراکی و پیتزا وجود دارد.

کشف جد پیتزا در یک نقاشی ۲۰۰۰ ساله!

 این اثر هنری را باستان‌شناسان موقع حفاری در ویرانه‌های پمپئی کشف کردند. این تابلوی نقاشی که روی دیوار یکی از خانه‌های باستانی این منطقه نقش بسته است، سفره غذایی را نشان می‌دهد که در آن نوعی پیتزا دیده می‌شود. البته این پیتزا، مواد خوراکی مانند گوجه‌فرنگی یا پنیر موزارلای این روزها را ندارد، در عوض نان فوکاچیاست که با ادویه‌های مختلف تزیین شده است.

کشف جد پیتزا در یک نقاشی ۲۰۰۰ ساله!

البته نوشیدنی الکلی موجود روی سفره برای طرفداران پیتزا بیگانه نیست، اما امروزه مسلما پیتزاها را بیشتر با نان سیردار دوست داریم تا میوه‌های خشک‌شده‌ای که روی پیتزای این نقاشی دیده می‌شود.

شهر پمپئی حدود ۲هزار سال پیش بر اثر فوران کوه آتشفشانی وزوویوس (Vesuvius) ویران شد و تا حدود قرن شانزدهم اثری از آن معلوم نبود.

این نقاشی دیواری که نشانی از پیتزاهای اولیه ایتالیایی را در خود دارد، روی دیوار مکانی است که نانوایی بوده است.

کشف جد پیتزا در یک نقاشی ۲۰۰۰ ساله!

بنابه گفته وزیر فرهنگ ایتالیا، «پمپئی همیشه ما را شگفت‌زده می‌کند» و همچنین مدیر حفاری این منطقه می‌گوید، این تابلوی نقاشی نشان می‌دهد پیتزا که این روزها در گران‌ترین رستوران‌های دنیا سرو می‌شود، ابتدا غذایی محقر در خانه‌های فقرای ایتالیا بوده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید