امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن محکومیت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، افزود: در دنیایی که ادعای تمدن وجود دارد، به بهانه آزادی به قرآن و دین اسلام اهانت می‌شود که جای بسی تاسف است.

مسوولان برای گرانی کالاهای اساسی فکری کنند

امام جمعه سنندج گفت: گرانی و قیمت بالای کالاهای اساسی قابل قبول نیست و مسئولان باید برای این وضعیت چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها توان خرید اجناس اساسی را ندارند و دولت باید برای رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام دهد.

وی یادآور شد: شایسته نیست در کشوری با این همه منابع خدادادی و ظرفیت‌های اقتصادی، کالاهای اساسی و اجناس مورد نیاز مردم، با قیمت گزاف در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن محکومیت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، افزود: در دنیایی که ادعای تمدن وجود دارد، به بهانه آزادی به قرآن و دین اسلام اهانت می‌شود که جای بسی تاسف است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه با این اهانت‌ها، چراغ اسلام و قرآن خاموش نمی‌شود، ادامه داد: دولت سوئد نسبت به این اهانت بی‌توجهی کرده و این عمل زشت، بی احترامی به ۲ میلیارد مسلمان در دنیاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آتش زدن جنگل‌ها و مراتع انتقاد کرد و خواستار توجه همه به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی مراتع و جنگل‌ها شد.

امام جمعه سنندج به گلایه برخی از بازاریان مبنی بر پرداخت بالای مالیات اشاره کرد و گفت: از اداره کل امور دارایی و مالیات درخواست داریم با توجه به پایین بودن درآمد، نسبت به دریافت مالیات با ترحم اقدام کند.

ماموستا رستمی همچنین ضمن تقدیر از خدمات مرزبانی در راستای پاسداری از امنیت کشور، بر ضرورت مدارا با کولبران و حفاظت از جان آنان تاکید کرد.

تلاش برای فعال کردن واحدهای معدنی غیرفعال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج بر تلاش این اداره کل برای نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: نیاز است اصناف و بازاریان نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

بختیار خلیقی به وجود ۳۵۶ واحد معدنی در استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است واحدهای معدنی عیرفعال را که اغلب سنگ لاشه است، در راستای اجرای نهضت ملی مسکن فعال کنیم.

وی با اشاره به رتبه اول استان در کشور در زمینه تولید طلا، ادامه داد: سالانه ۶ میلیارد دلار کالا از مرزهای استان ترانزیت می‌شود و باید از این فرصت برای توسعه اقتصادی استان بهره ببریم.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید