بخشی از بناهای قسمت تولیدی این کارخانه امروز به صورت ویرانه هایی در خیابان شهدای دادگستری باقی است و با آنکه چندین بار برای بازسازی و بهره برداری از آن طرح هایی عنوان و برنامه ریزی شده است اما هنوز وضعیت مناسبی ندارد.

تصاویری از ویرانه های کارخانه ریسندگی در سمنان

به گزارش  سلام نو به نقر از خبرآنلاین، استان سمنان کارخانه تاریخی ریسمان‌ریسی سمنان متعلق به دوره پهلوی اول است که می توان آغاز زندگی نوین و صنعتی‌شدن شهر سمنان را در آن جستجو کرد، این کارخانه با سرمایه‌گذاری علی‌نقی کاشانی و با در اختیار گذاشتن زمین توسط میرزا تقی فامیلی گشایش یافت و در آن دوران رضا پهلوی نیز از آن بازدید کرد.

پس از تعطیلی این کارخانه در دهه ۷۰ و با وجود توسعه شهری، بسیاری از بخش ها،ساختمان‌ها و وسایل صنعتی این کارخانه تاریخی از بین رفت و زمین های کارخانه با تغییر کاربری به منطقه مسکونی تبدیل شد. هر چند بخش هایی از آن در مرکز شهر باقی ماند و ساختمان اداری آن نیز بازسازی و به عنوان شورای شهر سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت. بخشی از بناهای قسمت تولیدی این کارخانه امروز به صورت ویرانه هایی در خیابان شهدای دادگستری باقی است و با آنکه چندین بار برای بازسازی و بهره برداری از آن طرح هایی عنوان و برنامه ریزی شده است اما هنوز وضعیت مناسبی ندارد.

سید عابد میرمعصومی

ویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنانویرانه های کارخانه تاریخی ریسندگی سمنان

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید