در مسابقات جام بین قاره ای، بانوان ملی پوش پاورلیفتینگ توانستند دو مدال طلا و نقره در دسته های وزنی ٦٩ و ٧٦ کیلوگرم کسب کنند.

بانوان پاورلیفتینگ در مسابقات بین قاره‌ای تاریخ‌سازی کردند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانی به مسابقات جام بین قاره‌ای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ برای نخستین بار در تاریخ، امروز دو ملی پوش بانوی کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

شهلا قهرمانی در وزن ٦٩ کیلوگرم عملکرد درخشان ی شگفت انگیزی از خود به جای گذاشت و توانست در حرکت اسکوات به مدال طلا، در حرکت پرس سینه به مدال نقره و در حرکت ددلیفت به مدال نقره دست پیدا کند.

قهرمانی با رکورد مجموع ٤١٧.٥ کیلوگرم بالاتر از رقبایی از کشورهای نیوزلند و هنگ کنگ به عنوان قهرمانی مجموع دست یافت و مدال طلا را برگردن آویخت تا در اولین اعزام تاریخ، سرود ملی کشورمان در سالن رقابت ها طنین انداز شود.

الهام سلیمیان نیز در وزن ٧٦ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. ملی پوش بانوی کشورمان در حرکت اسکوات به مدال نقره و در حرکت پرس سینه به مدال برنز دست یافت. اوج کار سلیمیان در حرکت ددلیفت بود که با پشت سر گذاشتن رکورددار آسیا از کشور فیلیپین با ثبت رکورد ١٩٧.٥ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

سلیمیان در مجموع با رکورد ۴۴۵ کیلوگرم موفق شد در اولین تجربه خود به مدال نقره مجموع دست پیدا کند و روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

گفتنی است؛ مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین قاره ای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا با حضور ١٨ کشور از سه قاره در هنگ کنگ در حال برگزاری است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید