در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس از شاسی‌بلند جدید رنو رونمایی شد.

از شاسی بلند جدید شرکت رنو رونمایی شد+ عکس
به گزارش سلام نو، رنو یک شاسی‌بلند کوپه رونمایی کرد که قرار است از بهار آینده به عنوان لوکس‌ترین مدل کارخانه به بازار بیاید. نام این خودرو رافال است و قوی‌ترین مدلش یک موتور هیبرید-الکتریکی ۳۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.

شاسی‌بلند جدید رنو در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد. نام رافال از هواپیمایی گرفته شده که در دهه سی میلادی با همکاری رنو ساخته می‌شد. در حال حاضر یک شرکت فرانسوی به نام داسو جت‌هایی جنگنده با همین نام تولید می‌کند.

رافال اولین مدلی است که به طور کامل زیر نظر ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو، طراحی شده است. آقای ویدال دو سال پیش از پژو به رنو آمد. از مهم‌ترین ماشین‌هایی که او برای پژو طراحی کرده بود، نسل جدید مدل ۴۰۸ است که از رقیبان اصلی رافال به شمار می‌آید.

ظاهر رافال براساس الگوی تازه‌ای طراحی شده که به مرور در مدل‌های آینده رنو استفاده خواهد شد. جلوپنجره، چراغ‌های باریک و لامپ‌های ال‌ئی‌دی روی سپر که همیشه روشن است از مشخصه‌های بارز این الگوی جدید است.

رنو رافال

خودروساز فرانسوی به تازگی دو شاسی‌بلند اسپاس و آسترال را به بازار عرضه کرده و رافال سومین شاسی‌بلندی است که در یک سال گذشته به محصولاتش اضافه می‌کند. هر سه شاسی‌بلند روی یک پلتفرم ساخته می‌شوند و رنو می‌گوید این سه ماشین از نظر فنی تا ۷۵ درصد مشترکند.

قوای محرکه رافال هیبرید است و یک موتور سه سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مصرف سوخت ماشین ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. رنو وعده داده که در آینده یک مدل هیبرید-الکتریکی ۳۰۰ اسب بخاری هم از رافال تولید خواهد کرد. پیش‌بینی شده که این مدل بتواند با نیروی الکتریکی بین ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر حرکت کند.

رنو شاسی‌بلند جدیدش را به مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های جدید و لوکس مجهز کرده است. با چرخاندن فرمان جهت چرخ‌های عقب تغییر می‌کند و سقف شیشه‌ای بزرگ ماشین با فشار یک دکمه مات می‌شود.

مدل‌های لوکس رنو در بازار موفق نیستند. پیش از رافال، لوکس‌ترین مدل رنو یک سدان به نام تالیسمان بود که سال گذشته به دلیل فروش کم تولیدش متوقف شد. لوکا دی مئو، مدیر رنو می‌گوید رافال به خاطر شاسی‌بلند بودن شانس خوبی برای موفقیت دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید