سخنگوی وزارت خارجه گفت: مذاکرات رفع تحریم‌ها که با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد در دوحه و ابوظبی در هفته‌های اخیر برگزار شده جدی و صریح بود.

کنعانی:  پیشرفت هایی درباره پول های بلوکه ایران حاصل شده/ درباره «تبادل زندانیان» با آمریکا تفاهماتی داشته ایم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به برگزاری ایام حج و تبریک فرارسیدن عید قربان گفت: امیدوارم که کنگره حج امسال با شکوه هر چه تمام‌تر و با آرامش، همدلی و محبت و در فضایی مناسب برای تقویت همدلی، همراهی، صمیمیت و مودت بین آحاد امت اسلامی برگزار شود.

ناصر کنعانی در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در ادامه با اشاره به حضور شهروندان ایرانی در مراسم حج اظهار کرد: تاکنون شاهد همکاری خوب مقامات سعودی در این ارتباط بوده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فرار رسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و برنامه‌های وزارت امور خارجه در این ارتباط گفت: به زودی گزارش سالیانه نقض حقوق بشر در موضوعات مختلف توسط آمریکا را منتشر می‌کنیم و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت تبادل زندانیان بین ایران آمریکا با ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات صورت گرفته از سوی ایران طی ماه‌های گذشته برای تحقق این موضوع گفت: کماکان این موضوع در دستور کار ماست و از طریق طرف‌هایی که با حسن نیت در پی ایفای نقش در این زمینه هستند، این موضوع در حال پیگیری است. البته باید ببینیم که دولت آمریکا برای تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه آمادگی لازم را دارد یا خیر؟

 وی گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد چنین اقدام مثبتی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها که با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد در دوحه و ابوظبی در هفته‌های اخیر برگزار شده است، گفت: مذاکرات انجام شده، جدی و صریح بود.

وی ادامه داد: در این مذاکرات، مواضع ایران صراحتا به طرف‌های اروپایی اعلام شده است و ما در مذاکرات جدی هستیم.

کنعانی همچنین گفت: ما مذاکره برای مذاکره نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر ایجاد تفاهم نانوشته بین ایران و آمریکا در ارتباط با موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: ما گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها را تایید نمی‌کنیم.

 وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با روند مذاکرات پایبند به میز مذاکره بوده است برای این که بتوانیم حقوق ملت ایران را تامین کنیم. ما این موضوع را در چارچوب سیاست‌های تعیین شده دنبال می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید