جزئیات جدید از واریز یارانه معیشتی ۱۵ میلیونی دولت رئیسی به دهک های کم درآمد جامعه منتشر شد.

پرداخت ۱۵ میلیون یارانه معیشتی به این دهک‌ها | وام بلاعوض ۹۵ میلیون تومانی رئیس جمهور برای سرپرستان خانوارها
به گزارش سلام نو؛ یارانه معیشتی / یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. آخرین اخبار درباره یارانه معیشتی را با هم در سایت سلام نو میخوانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از ابلاغ ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض معیشتی برای ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی زلزله‌زده خبر داد.

سیل و زلزله دو حادثه طبیعی هستند که بخش‌های از خراسان جنوبی را مانند دیگر نقاط کشور در طول سال تحت تاثیر قرار می‌دهند و سبب خسارات جانی و مالی به مردم این مناطق می‌شوند.

۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ۳۳ کیلومتری بشرویه به وقوع پیوست. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد منطقه وقوع زلزله استان خراسان جنوبی و فاصله‌ آن ۳۳ کیلومتری بشرویه، ۴۱ کیلومتری ارسک و ۴۴ کیلومتری عشق آباد در خراسان جنوبی بوده است.

همچنین زمین زلزله‌ای دیگری به قدرت ۵.۱ ریشتر دی ماه سال ۱۴۰۱ بشرویه را لرزاند که آخوندی مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آن به عنوان پس لرزه، زلزله قبل در منطقه بشرویه یاد کرد.

در پی وقوع زلزله در شهرستان بشرویه، نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان شامل مدیریت بحران استانداری، هلال احمر و غیره در اولین زمان بعد از زمین‌لرزه به کمک مردم زلزله‌زده این شهرستان شتافتند تا بلکه مرهمی بر زخم ناشی از وقوع زلزله در این منطقه باشند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یکی از دستگاه‌های بود که پس از انجام ارزیابی توسط نیروهای امدادی موجود در منطقه، کار خود را برای بررسی منازل آسیب دیده و تشکیل پرونده برای آنها آغاز کردند و در کمترین زمان ممکن توانست با وجود تعطیلات نوروز این کار را انجام دهند.

پرداخت ۹۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان بشرویه

مقام‌های ارشد استان و شهرستان بشرویه از خدمات‌رسانی مطلوب همه نیروهای دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به مردم آسیب‌دیده بشرویه در این زلزله به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که با تلاش شبانه روزی زمینه تشکیل پرونده خانه‌های آسیب دیده را برای بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن را فراهم آوردند، تشکر کردند.

امام جمعه بشرویه در شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان که چندی پیش با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، گفت: اواخر سال گذشته شهرستان بشرویه در اوج اغتشاشات به دو بحران زلزله و قطعی گاز دچار شد که اگر مدیریت خوبی از سوی فرماندار و مجموعه اجرایی دولت نمی‌شد قطعاً برخی ناهنجاری‌ها را شاهد بودیم.

حجت الاسلام زارعی افزود با وقوع زلزله به دستور استاندار از همان ساعت اولیه ستاد بحران در شهرستان تشکیل و گزارش‌های در این زمینه ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی توسط دولت برای این منظور در نظر گرفته شد که شامل ۹۵ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی است.

اقدامات بنیاد مسکن

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم از جمله دستگاه‌های بود که در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داد و معاون بنیاد مسکن تعطیلات نوروز شبانه روز در منطقه مستقر بود و تا نیمه شب کار بررسی منازل آسیب دیده و تشکیل پرونده برای آنها را انجام داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار تسنیم، اظهارداشت: پرونده دریافت تسهیلات ۶۵۰ واحد مسکونی زلزله زدگان بشرویه و طبس به بانک‌های عامل ارسال شده است.

قاسم تنها با اشاره به تشکیل پرونده ۸۰۰ واحد مسکونی شامل ۵۵۰ واحد خسارت دیده و ۱۵۰ واحد تعمیری در طبس و بشرویه گفت: زلزله بشرویه به بزرگی ۵.۴ ریشتر در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ و زمین لرزه طبس به بزرگی ۵.۱ ریشتر در تاریخ سوم دی ۱۴۰۱ به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: در این زمین لرزه‌ها ۱۰۰ واحد شهری شامل دو واحد مسکونی شهری در عشق آباد طبس و ۹۸ واحد در شهرهای خور، بشرویه و ارسک نیازمند احداث مجدد بودند و ۵۵۰ واحد روستایی شامل ۴۲۴ واحد در روستاهای بشرویه و ۱۲۶ واحد در روستاهای طبس خسارت دید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ واحد تعمیری نیز شامل ۵ واحد تعمیری روستایی و شهری در طبس و ۱۴۵ واحد تعمیری در بشرویه نیز شناسایی و تشکیل پرونده شدند.

تنها با اشاره به اینکه هیئت دولت ابلاغیه تسهیلات را در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به استان ابلاغ کرده است افزود: در این ابلاغیه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و ۳۰۰ میلیون تومان در روستاها با نرخ سود ۵ و ۶ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به استان ابلاغ شده است.

وی همچنین از ابلاغ ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض معیشتی برای ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: در واحدهای تعمیری نیز ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ تا ۶ درصد با بازپرداخت ۵ ساله ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روند کند ساخت مسکن زلزله‌زدگان را به دلیل ابلاغ نشدن اعتبارات به ۴ بانک عامل استان عنوان کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید