ثبت نام در سامانه ستاد ایران به صورت غیر حضوری و برخط است. به این معنا که نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه نخواهد بود و تنها از طریق اینترنت و به طور آنلاین می‏توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

چگونه در سامانه ستاد ایران ثبت نام کنیم؟

اگر قصد دارید در انواع مناقصه و مزایده سامانه ستاد ایران شرکت کنید، قبل از ورود به این سامانه باید اطلاعاتی را وارد و مراحل ثبت نام در سامانه را طی کنید. تنها افرادی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند. در ادامه مراحل ثبت نام سامانه ستاد را مرور خواهیم کرد.

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام سامانه ستاد ایران

دو گروه از افراد می‌توانند در سامانه ستاد ایران ثبت نام انجام دهند، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی. هر یک از این افراد با توجه به شرایطی که دارند، باید اطلاعات لازم را جمع آوری، سپس در این سامانه ورود پیدا کند. از جمله اطلاعاتی که اشخاص حقوقی باید وارد کنند، علاوه بر مشخصات فردی باید اطلاعات مربوط به مجوز فعالیت شرکت خود، کد اقتصادی، آگهی مربوط به تاسیس شرکت و آخرین تغییرات مدیرعامل را نیز وارد کنند. همچنین تمام مشخصات حساب بانکی از جمله نام بانک، کد شعبه، شماره کارت و شماره شبا را نیز باید در سامانه وارد کنند. اطلاعات مورد نیاز برای اشخاص حقیقی، علاوه بر مشخصات فردی، باید اطلاعات مربوط به جواز کسب یا مدرکی بر مبنای مهارت شغلی، شماره حساب همراه با نام بانک و کد شعبه را نیز وارد کنند.

مراحل ثبت نام در سامانه ستاد ایران

ثبت نام در سامانه ستاد ایران به صورت غیر حضوری و برخط است. به این معنا که نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه نخواهد بود و تنها از طریق اینترنت و به طور آنلاین می‏توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

برای فعالیت در سامانه ستاد می‌توانید به عنوان مناقصه گر، مزایده‌گر یا تامین کننده ثبت نام خود را تکمیل و فعالیت خود را آغاز کنید. گروه دیگری از افراد که می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند، مقام‌های مسئول هستند. این گروه از افراد با افراد تامین کننده، مزایده‌گر و مناقصه‌گر متفاوت هستند. آن‌ها برای ورود به سامانه ستاد باید به بخش ثبت نام مسئول ورود پیدا کنند. پس از وارد شدن به بخش ثبت نام فرد مسئول، باید usb یا همان توکن را به رایانه متصل کرده، در ادامه با وارد کردن عبارت امنیتی، ثبت نام خود را انجام دهند.

در اولین مرحله باید اطلاعاتی همچون کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، اطلاعات مربوط به محل سکونت را وارد کنید. همچنین اطلاعات مربوط به کسب و کار و حساب بانکی نیز باید وارد شود. اینک اطلاعات شما همچون کد اقتصادی، کد فراگیر اتباع خارجی، کد شناسه شرکت، شماره تلفن همراه، کد ملی و اطلاعات هویتی شما استعلام خواهد شد. پس از تکمیل ثبت نام، منتظر جواب استعلام اطلاعات خود باشید. با تایید اطلاعات و احراز هویت، به تلفن همراه شما یک پیامک ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز عبور است. با وارد کردن کد مورد نظر، باید مراحل ثبت نام را تکمیل و از خدماتی که این سامانه ارائه می‏دهد استفاده کنید.

دریافت امضای الکترونیک و توکن

اینک برای دریافت امضای الکترونیکی اقدام کنید. با وارد شدن به قسمت دریافت گواهی الکترونیکی، گواهی الکترونیکی امضا را دریافت خواهید کرد. امضای دیجیتال یا الکترونیکی برای اسناد دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. امضای الکترونیکی شامل یک نام کاربری و رمز عبور است که کاملا منحصر به فرد بوده و به هیچ عنوان قابل جعل نخواهد بود.

در مرحله بعد باید توکن احراز هویت دریافت کنید. برای سامانه ستاد ایران توکن‌های مختلفی وجود دارد که هر یک می‌توانند با نرم‌افزار به خصوص بارگذاری شوند. امضای دیجیتال که اطلاعات رمزگذاری شده توسط مالک است، توسط سخت‌افزار توکن محافظت می‌شود. دقت داشته باشید، امضای الکترونیک و داشتن توکن از الزامات ورود به سامانه ستاد است.

همچنین برای شرکت در مناقصه، مزایده و یا خریدهای کوچک و متوسط، نیاز به کد ملی کالا است. این کد ۱۶ رقمی کمک می‌کند تا بهتر بتوانید در معاملات شرکت کنید. بنابراین برای دریافت این کد نیاز باید اقدام کنید.

سخن پایانی

سایت ارتباط گستران هزاره، یکی از سایت‌های مهم و پیشرو در حوزه مزایدات و مناقصات است. پس از ثبت نام در سامانه ستاد ایران، می‌توانید آگهی‌های مرتبط با مزایده و مناقصه این سامانه را در سایت ارتباط گستران هزاره جستجو کنید. این سایت به عنوان پایگاه اصلی جمع آوری آگهی‌های مزایده و مناقصه به شمار می‌آید. برای دسترسی بهتر به آگهی‌ها می‌توانید آن‌ها را به صورت ایمیل در دو نوبت صبح و عصر دریافت کنید، همچنین با نصب اپلیکیشن هزاره بر روی تلفن همراه خود می‌توانید به صورت لحظه‌ای از انتشار هر گونه آگهی مزایده و مناقصه در سراسر کشور مطلع شوید. اگر موفق به ثبت نام در سامانه ستاد نمی‏شوید، با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند. همچنین برای دریافت امضای الکترونیک و دریافت توکن می‏توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

منبع:

https://donya-e-eqtesad.com/بخش-وب-گردی-96/3971582-چگونه-از-آگهی-های-مزایده-مناقصه-ستاد-ایران-با-خبر-شویم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید