سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به انجام مناسک حج قربانی کردن را برای حاجیان واجب و برای بقیه مردم مستحب دانست و تصریح کرد: قطعاً بدانید که باید به کسانی که توانایی تهیه گوشت ندارند، توجه شود و این را بدانید که خداوند هم به اینگونه افراد توجه می‌کند.

دستگاه قضا پناهگاه مردم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز جمعه دوم تیر ماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: هفته پیش‌رو هفته‌ای بسیار مهم و پر از اتفاق است که یکی از این رویدادها سالگرد شهادت امام محمد باقر(ع) است.

وی با بیان اینکه رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) پیش‌تر بشارت حضور این امام بزرگوار را داده بود، ادامه داد: روش مخالفت بنی‌امیه و بنی‌عباس با اهل بیت رسول خدا حسادت بود و آنها نمی‌توانستند بهتر از خودشان را ببینند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار خاص بود و روش‌های خودشان را داشتند، افزود: همین سبک زندگی دلیلی بود تا هر فردی که آنها را می‌دید جذب می‌شد و بنی‌امیه و بنی‌عباس تحمل این قدرت جاذبه را نداشتند.

وی همین حسادت‌ها را عاملی دانست تا آنها با سم این امام بزرگوار را به شهادت برسانند و امت اسلامی را از برکت وجود این شخصیت‌ها محروم کنند، خاطرنشان کرد: اینها مسائلی هستند که باید مؤمنان در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشند.

امام جمعه گرگان با اشاره به دیگر رویدادهای هفته که مصادف با ۶ تیرماه که سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری و هفت تیرماه سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: اگر این حوادث امروز و در عصر حاضر می‌افتاد باید می‌دیدیم واکنش‌ها برای آنها چگونه بود.

وی قوه قضائیه را از دستگاه‌های بسیار مهم جمهوری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: جلب رضایت خدا و مردم از وظایف فعالان این قوه است و باید این را بدانند که مردم گرفتار هستند و وقتی مشکل پیدا کردند به آنها مراجعه می‌کنند و باید از هر نظر مراقب شد تا حقی پایمال نشود.

 سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به انجام مناسک حج قربانی کردن را برای حاجیان واجب و برای بقیه مردم مستحب دانست و تصریح کرد: قطعاً بدانید که باید به کسانی که توانایی تهیه گوشت ندارند، توجه شود و این را بدانید که خداوند هم به اینگونه افراد توجه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بحران جدی آب در استان گلستان، توضیح داد: شهر گرگان روزانه ۵۲۰ مترمکعب کمبود آب دارد و باید این را بپذیریم که آب نیست و همه مسئولان تلاش‌هایی کرده‌اند اما علیرغم همه زحمات شاهد کمبود هستیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان منابع آب زیرزمینی در استان را پایین دانست و هشدار داد: مصرف سرانه آب ما دو برابر اروپایی‌ها بوده در حالی که منابع آب آنها سه برابر بیشتر از ماست و وقتی اینگونه مصرف می‌کنیم باید وارد بحران شویم.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد آب گلستان صرف بخش کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: الباقی صرف دیگر مصارف می‌شود و ۶۹ درصد از منابع آب استان هدر می‌رود که باید فکری برای این وضعیت کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید