نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته آینده در واشنگتن برگزار می‌شود.

نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه امروز کابینه خود اعلام کرد نشست وزرای خارجه این کشور و جمهوری آذربایجان هفته آینده در واشنگتن برگزار خواهد شد.

پیش‌تر، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایالات متحده مشتاق میزبانی دور بعدی مذاکرات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش «آرمن پرس»، پاشینیان افزود: ارمنستان همچنین به (جمهوری) آذربایجان برگزاری نشست کمیسیون تعیین حدود مرزی را پیشنهاد داده و توافق اصولی برای برگزاری آن وجود دارد.

پیش‌تر، «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان گفت جمهوری آذربایجان با برگزاری نشستی برای تعیین حدود مرزی که یکی از بحث‌برانگیزترین موارد اختلاف بین دو کشور همسایه است، موافقت کرده است.

پاشینیان همچنین گفت «ارمنستان آماده رفع انسداد مسیرهای حمل‌ونقل و اقتصادی تحت حاکمیت و صلاحیت طرفین و اصل اقدام متقابل، در زودترین زمان ممکن است».

به‌رغم برگزاری مذاکرات در سطوح مختلف بین دو کشور در هفته‌های گذشته که مدتی بود متوقف شده بود، تنش مرزی بین آن‌ها ادامه دارد و ایروان گفته باکو همچنان به محاصره بخش ارامنه‌نشین قره‌باغ و انسداد مسیر مهم لاچین ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر ارمنستان در اظهارات امروز خود درباره روابط با جمهوری آذربایجان تاکید کرد: موضع ما یکسان است. باید همه تلاش‌ها برای امضای معاهده برقراری صلح و عادی‌سازی روابط انجام شود.

این دور از مذاکرات در حالی قرار است در آمریکا برگزار شود که مذاکرات چندی پیش در سطح وزرای خارجه به میزبانی واشنگتن بی‌حاصل بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت غرب قصد واقعی برای پیشبرد صلح‌ بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان ندارد.

لاوروف بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی (CSTO) گفت: متاسفانه آنچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال حاضر انجام می‌دهند، از تمایل ناچیز برای کمک به رسیدن به یک توافق حکایت دارد اما برنامه‌های آن‌ها (غرب) برای کسب پایگاه در منطقه و دور زدن منافع قانونی روسیه و تثبیت خود به عنوان نیرویی که نقش تعیین‌کننده در اینجا ایفا می‌کند را نشان می‌دهد.

او اخیراً هم در سخنرانی در دانشگاه «اسلاوونی» تاجیکستان گفت کشورهای غربی برای نفوذ نظامی به منطقه آسیای مرکزی تلاش می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید