آگاهی از معیارهای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای انجام معاملات، کاری است هوشمندانه که باید به آن توجه کرد.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

سلام نو _ سرویس اقتصادی: ضرورت یافتن صرافی مطمئن و معتبر ارز دیجیتال برای وارد شدن به جهان کریپتوکارنسی و معامله کردن این نوع ارز بر کسی پوشیده نیست. با توجه به محبوب بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال و وجود صرافی‌های ایرانی، بسیاری از معامله‌گران این حوزه تمایل دارند در پلتفرم‌های صرافی‌های داخل کشور فعالیت داشته باشند تا با چالش‌ها و دغدغه‌های محتمل در صرافی‌های خارجی مواجه نشوند. همین دلیلی است تا با ما همراه باشید و درباره بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بدانید.

نکات انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال

انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مستلزم آگاهی از معیارهای مهمی است، معیارهایی که سبب جلب اعتماد و اطمینان کاربران می‌شود. بدون شک هر معامله‌گری اهدافی را برای خرید و فروش دنبال می‌کند و دانستن درباره مزایا و معایب استفاده از پلتفرم تحت وب یا نرم‌افزار تلفن همراه یک صرافی، دستیابی به هدف مورد نظر کاربر را راحت‌تر می‌کند. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین معیارها و اصلی‌ترین فاکتورها برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

امنیت؛ از مهم‌ترین معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال است، چرا که سرمایه‌گذار و کاربر مایل است سرمایه خود را حفظ کند و پلتفرمی که استفاده می‌کند پایداری و امنیت لازم و کافی داشته باشد. در راستای پی بردن به امنیت صرافی مد نظر، می‌توان سؤالاتی را مطرح کرد و با توجه به پاسخ‌های دریافتی برای انتخاب صرافی اقدام نمود. هک شدن صرافی، به سرقت رفتن ارز هنگام هک شدن، پرداخت خسارت در صورت سرقت ارز و روش ذخیره‌سازی از جمله مواردی است که پیش از انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای مهک زدن امنیت آن بایستی توجه داشت.

رابط کاربری و تجربه کاربری؛ تأثیر زیادی بر انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی دارد زیرا برای تمامی کاربران مهم است که در فضایی ساده و بدون پیچیدگی معاملات خود را انجام دهند و در عین حال سرعت ثبت و انجام سفارش نیز بالا باشد.

پشتیبانی؛ دغدغه هر کاربری هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال است زیرا امکان بروز مشکل در حین معامله وجود دارد و طبیعی است که کاربر تمایل دارد مسئله پیشامد کرده را با صرافی مطرح و زودتر مرتفع کند.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

ارائه ارزهای متنوع و متعدد؛ در صرافی ارز دیجیتال برای هر معامله‌گری مهم است چرا که پشتیبانی از ارزهای متفاوت توسط صرافی امکان هولد و ترید بیشتری را به کاربر می‌دهد.

مقدار کارمزد؛ در برگزیدن بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی میزان کارمزد برای معاملات اهمیت به سزایی دارد، بسیاری با توجه به حجم خرید و فروشی که در بلند مدت صورت می‌دهند معیار نرخ کارمزد را نیز در انتخاب صرافی دخیل می‌کنند.

فرآیند احراز هویت؛ در یک صرافی ارز دیجیتال حائز اهمیت است و هر قدر این فرآیند راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود برای کاربر تازه وارد جذاب‌تر توصیف می‌شود و به همان میزان امکان شروع زودتر معاملات به او داده می‌شود.

میزان اعتبار صرافی؛ از دیگر معیارهای قابل توجه برای انتخاب است. در راستای سنجش اعتبار صرافی ارز دیجیتال بایستی به تعداد کاربران، نظرات کارشناسان و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دقت بیشتری کرد، گفتنی است که تعداد کاربران یک صرافی با احتمال کلاهبرداری نسبت عکس دارد.

چند صرافی ارز دیجیتال بهتر در ایران

صرافی نوبیتکس – Nobitex

نوبیتکس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ شروع و معاملات را برای کاربران خود راحت، سریع و البته در بستری امن فراهم کرده است.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

رابط کاربری در این صرافی ارز دیجیتال ساده است و در یک دقیقه پشتیبانی صورت می‌گیرد، تعداد ارزهای متنوع آن به ۵۲ می‌رسد و مقدار کارمزد با توجه به حجم دارایی بین ۰٫۱۵تا ۰٫۳۵ درصد محاسبه می‌شود گفتنی است که فرآیند احراز هویت در نوبیتکس سختگیرانه است و تعداد کاربران قابل توجهی دارد.

صرافی والکس – Wallex

قدمت دامنه والکس بیش از سه سال است و رابط کاربری آن متوسط توصیف می‌شود، هنگام بروز هر مسئله‌ای تنها ۲ دقیقه طول می‌کشد تا پشتیبان پاسخ دهد و تعداد ارزهایی قابل ارائه این صرافی برای معاملات به ۸۰ کوین می‌رسد. مقدار کارمزد بین ۰٫۲ تا ۰٫۴ درصد است و با توجه به میانگین خرید و فروش کاربر در سه ماه اخیر تعیین می‌شود، در والکس نیز فرآیند احراز هویت سخت است و از طریق تلفن ثابت معرفی شده توسط کاربر صورت می‌گیرد.

صرافی آبان تتر – Abantether

از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به آبان تتر اشاره کرد، این صرافی از سال ۱۳۹۷ در حوزه معاملات تتر شروع به فعالیت کرده و رابط کاربری خوبی را فراهم آورده است.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

سرعت پاسخگویی پشتیبانی در آبان تتر به ۳۰ دقیقه می‌رسد و می‌توان بیش از ۲۰۰ کوین در آن خرید و فروش کرد و کارمزدی ۰.۳ درصدی پرداخت. فرآیند احراز هویت در این صرافی در ۳۰ دقیقه انجام می‌گیرد و می‌توان معاملات خود را به صورت حضوری در دفتر تهران آن با خیالی آسوده پی گرفت.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید