دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف حدود ۱.۵ تن انواع مواد مخدر در این استان خبر داد.

کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در بوشهر

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عقیل خرم آبادی نرخ شیوع اعتیاد در استان بوشهر را کمتر از میانگین کشوری دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌های دولتی با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها باید برای مهار آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی اجرا طرح یاری‌گران زندگی و هر ایرانی به‌عنوان یک سفیر پیشگیری از اعتیاد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همه بخش‌های دولتی، خصوصی به همراه خانواده‌ها باید تلاش و همه باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف 11.8 تن مواد مخدر در استان در سال 1401 خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا و تامین امنیت استان و با تلاش شبانه‌روزی نهادهای امنیتی و مقابله‌ای 11 تن و 826 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال گذشته در استان کشف شد.

خرم‌آبادی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با انهدام باند مختلف قاچاق حدود 1.5 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا در سال گذشته تعداد 26 باند کلان مواد مخدر منهدم و تعداد 3 هزار و 237 نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر کشفیات مواد مخدر را به ترتیب شامل تریاک، شیشه، حشیش و هروئین، گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی دانست.

خرم‌آبادی ساماندهی و صیانت از معتادان بی‌خانمان و متجاهر با مشارکت بهزیستی و اقدامات خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا 477 نفر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز مجری طرح صیانت از معتادان بی‌خانمان و متجاهر شدند.

وی با بیان اینکه 70 درصد افراد ساماندهی شده در مراکز شهرستان‌های جنوبی پیرامون صنعت نفت و گاز غیربومی هستند گفت: در این راستا 50 درصد معتادین متجاهر پذیرش در مراکز سایر شهرستان‌ها غیر بومی هستند.

انتهای پیام/190/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید