۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55444784

تماشای مناظر ماسال و حضور در این خطه بی‌نظیر، تجربه‌ای درجه یک خواهد بود به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره آلنزه؛ دشتی متحیرکننده بدانید.

آلنزه؛ دشتی متحیرکننده

سلام نو _ سرویس گردشگری: دشت آلنزه، واقع در شهر ماسال است و یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر به شمار می رود. ییلاق دشت آلنزه یک منطقه بسیار بکر و خوش آب وهوا می باشد که در میان کوه های بلند قامت و سر به فلک کشیده شهرستان بسیار چشم نواز شاندرمن قرار دارد. ییلاق دشت آلنزه یک پناهگاه خوب و امن و آرامش بخش برای فرار از شلوغی ها هیاهوی شهر است که می توان به آن پناه برد و از آن کمی آرامش دریافت کرد و از زیبایی های بی حد و اندازه و بی کران این منطقه نهایت لذت را برد.

معرفی ییلاق دشت آلنزه

دشت آلنزه به دلیل وجود کوه هایش که مملو از درختان بلند قامت جنگلی می باشد، دارای منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز است و همگان را محو تماشای خود می کند. به همین علت است که ییلاق دشت آلنزه به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شده است و هرساله میزبان گردشگران بسیاری می باشد.

آلنزه؛ دشتی متحیرکننده

ییلاق دشت آلنزه، در حدود فاصله ی ۶۰ کیلومتری از شاندرمن واقع شده است و در ارتفاع ۱۵۰۰ متری و در نزدیکی حد شرقی استان اردبیل واقع شده است. همچنین لازم به ذکر است که در کناره این ییلاق، آبشاری با ارتفاع بیش از ۱۵ متر با نام واشیار قرار گرفته است.

آب و هوای ییلاق دشت آلنزه

ییلاق دشت آلنزه دارای آب و هوای بسیار خنک و معتدلی است و آب و هوای این منطفه در تابستان به بهترین حالت خود می رسد و نسیم خنکی در ای فصل می وزد که روح انسان را نوازش می کند.

این منطقه به دلیل آب وهوای بسیار خوبی که دارد، طرفدارای بسیاری بین طبیعت دوستان دارد و به آب و هوای مطبوعش معروف است. همچنین شما می توانید کلبه های زیبایی که در این منطقه واقع شده اند را برای اقامت انتخاب کنید تا از آب و هوای فوق العاده این منطقه لذت ببرید.

چشمه و آبشار منطقه ییلاقی دشت النزه ماسال

وجود چشمه و آبشار در منطقه ییلاقی دشت آلنزه باعث بهتر شدن آب و هوای این منطقه شده است و علاوه بر درختان سرسبز و سبزه هایی که این منطقه را بسیار دوست داشتنی و باصفا کرده اند، چشمه و آبشار منطقه ییلاقی دشت آلنزه باعث شده که این منطقه دارای آب و هوای مطبوع تری باشد.

آلنزه؛ دشتی متحیرکننده

یکی از آبشار های بی نظیر ییلاق دشت آلنزه، آبشار واشیاره می باشد که مورد توجه گردشگران قرار دارد و نزد آن ها بسیار محبوب است.

آبشار واشیار

آبشار واشیار در فاصله ۳ کیلومتری از ییلاق دشت آلنزه واقع شده است و همانطور که گفتیم ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر می باشد و مناظر بسیار زیبا و حیرت انگیزی را خلق کرده است. هرچند که مسیر دسترسی به این آبشار کمی سخت و دشوار است، اما این قضیه باعث نشده که طرفداران این آبشار عقب نشینی کنند و همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارد که برای دیدن از این آبشار فوق العاده از سختی های این مسیر عبور می کنند. همچنین می توانید در این آبشار دوست داشتنی و زیبا، به شنا کردن و آب تنی نیز بپردازید و حال و هوایتان را عوض کنید و از این طبیعت بکر و چشم نواز لذت ببرید.

کوه های ییلاق دشت آلنزه

ییلاق دشت آلنزه در کنار تمامی زیبایی ها و مناظر طبیعی که در خود جای داده است، کوه های مرتفع و زیبایی نیز در اطراف خود گرد آورده است که برخی از آنها بسیار معروف و محبوب هستند.

آلنزه؛ دشتی متحیرکننده

برای مثال یکی از کوه های این منطقه کوه پیلم می باشد که در بخش شمالی کوه شعله واقع شده است و یکی از مرتفع ترین کوه های این منطقه به شمار می رود و اگر اهل کوهنوردی باشید، نام این کوه را حتما شنیده اید و یا تجربه صعود به این قله را داشته اید.

همچنین دو کوه دیگر با نام های شعله و کوه دیه گاه از کوه های مرتفع و معروف این منطقه هستند. هرساله کوهنوردان و کوه پیمانان بسیاری برای صعود به این قله ها به منطقه ییلاق دشت آلنزه سفر می کنند و به کوهنوردی در این قله های مرتفع و بکر می پردازند.

درجه سختی سفر به ییلاق دشت آلنزه

درجه سختی سفر به منطقه ییلاق دشت آلنزه از سختی آسان تا متوسط است و حتی برای افراد با توانایی جسمانی پایین نیز قابل دسترسی می باشد. این مسیر نیازمند پیاده روی است و برای آن می بایست کفش مناسب بپوشید تا راه برایتان اذیت کننده نباشد و بتوانید به راحتی آن را طی نمایید. همچنین مسیر این منطقه در زمستان خطرناک و لغزنده می باشد و بهتر است در این فصل از رفتن به آن خودداری نمایید.

آلنزه؛ دشتی متحیرکننده

تفریحات و فعالیت های ییلاق دشت آلنزه

این منطقه دارای تفریحات و فعالیت های بکر و طبیعی منحصر به فردی می باشد که از آنها می توان به کوهنوردی، جنگل نوردی، پیاده روی، کمپینگ، آب تنی و عکاسی اشاره کرد که هر کدام می توانند به نحوی باعث شادی و طراوت روح شوند و هر کدام از این تفریحات و فعالیت ها، طرفداران و علاقمندان خود را دارد و همین امر باعث شده که این منطقه، منطقه ای بسیار جذاب برای گردشگران باشد، چراکه تفریحات و فعالیت های طبیعی این منطقه بسیار هیجان انگیز و خاص هستند.

هنگامی که در دشت آلنزه قدم می زنید، اصوات زیبای طبیعی مانند صدای صدای آب وگله گوسفندان و اسب های وحشی و پرندگان شما را شیفته خود می کند و تصویر زیبایی که از بکر بودن این منطقه برای شما تداعی می شود حس و حال وصف نشدنی به شما القا می کند که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فتر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    واقعا شهرستان شاندرمن بهشت گیلانه که دشت النزه یه نمونه ازقشنگیهاشه .غارآویشو.خشکه دیا.ییلاق دشته.آبشار وزن.رودخانه مرغک کمربندی سیاهمرده خاله وخیلی جاهای دیگه ..حتما به شاندرمن شهرزیباییای طبیعت دیدن کنین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید