در شهر ترنتو (Trento) در شمال ایتالیا، سنت سالانه‌ای هست که سیاستمداران محلی را زهره‌ترک می‌کند!

لحظه عجیب غرق شدن سیاستمدار مشهور در رودخانه! + عکس هولناک

به گزارش سلام نو؛ در شهر ترنتو در شمال ایتالیا، سنت سالانه‌ای هست که سیاستمداران محلی را زهره‌ترک می‌کند. سنت موسوم به تونکا (Tonca) در واقع بازآفرینی طنزآمیز یک مجازات باستانی است که از قرن ۱۴ تا ۱۷ از آن استفاده می‌شد. در این سنت، یک نفر را در قفس می‌گذاشتند و در آب‌های یخ زدۀ آدیجه، دومین رودخانۀ طولانی ایتالیا غوطه‌ور می‌کردند. این سنت بخشی از اعیاد «مهمانی شب‌زنده‌داری» (Feste Vigiliance) است؛ یک جشن یک هفته‌ای در تجلیل قدیس حامی شهر که در اواخر ژوئن برگزار می‌شود.

یک آیین سنتی در انتخاب افرادی که شایستۀ این «افتخار» هستند وجود دارد. قبل از این رویداد، «دادگاه مجازات» به صورت علنی برگزار می‌شود. این یک نمایش طنز است که در آن اعضای «دادگاه» مردم را نامزد و دعوی‌شان را مطرح می‌کنند. قاضی، وکیل مدافع، دادستان و حتی فردی که نقش متهم را بازی می‌کند هم وجود دارد.

مراسم عجیب غرق کردن یک سیاستمدار در رودخانه!

کسانی که نامزد شده‌اند گناهگار نیستند، اما مجازات اولیه برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که در طول سال کاری انجام داده‌اند که جنجال به بار آورده یا خبرساز شده است. بیشتر اوقات، سیاستمداران نامزد می‌شوند، اما همیشه هم اینطور نیست. برای نمونه، سال گذشته، نامزدها عبارت بودند از چهار فرماندار سابق استان به دلیل نقش‌شان در به تاخیر انداختن ساخت بیمارستان جدید و همچنین یک پرستار که به جعل نتایج آزمایشات کووید متهم شده بود.

افراد همیشه به دلیل جرایم جدی مجازات نمی‌شوند. سال گذشته دو سیاستمدار دیگر به دلیل مخالفت با کنسرت خواننده و ترانه‌سرای محبوب ایتالیایی واسکو رُسی نامزد شدند.

مراسم عجیب غرق کردن یک سیاستمدار در رودخانه!

رای رسمی دادگاه چند روز بعد اعلام می‌شود و آن زمان، هر کسی که بدترین بدها تلقی شود باید به داخل قفس بیفتد. سپس سه بار به طور تشریفاتی در آدیجه غوطه‌ور شود، درست مانند گذشته.

اما جای نگرانی نیست چون کل این مراسم جنبه‌ی سرگرمی دارد. مردم محلی به زبان طنز گذشته‌شان را ارج می‌نهند و در عین حال کسانی را که عملکردشان با نحوه رفتار مردم محلی ترنتو تناقض دارد، مجازات می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید