رژیم صهیونیستی با روسیه به توافق رسیده اند تا مسکو از ارسال تسلیحات به تهران خودداری می کند.

توافق جنجالی نتانیاهو با روسیه بر سر ایران

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،   العربی الجدید نوشت: کانال۱۲ اسرائیل گزارش داد که تل آویو با مسکو به تفاهمی رسیده است که بر اساس آن، مسکو از ارسال تسلیحات به تهران خودداری می کند.

در ادامه این مطلب آمده است:

این کانال توضیح داد که اسرائیل نگران این است که روسیه در ازای دریافت پهپادهای ایرانی که از آن ها در جنگ علیه اوکراین استفاده می کند، هواپیمای نظامی و سیستم های پدافند هوایی به تهران بدهد.

بنا بر گزاش کانال 12 اسرائیل، گفتگوها درباره دوره حساسی برای اسرائیل است. دوره ای که تل آویو مشتاق است، ایران در تقویت نظامی خود موفق نباشد. این کانال افزود: تهران در ازای تامین پهپاد برای روس ها از مسکو درخواست هایی داشته است. اسرائیل از روسیه خواسته است به درخواست ایران پاسخ ندهد و در مقابل، تل آویو به اوکراین تسلیحات تهاجمی نخواهد داد.

اسرائیل نگران دستیابی ایران به هواپیماهای جنگی، سامانه های پدافندی و سامانه های مورد استفاده در جنگ الکترونیک است. این کانال مدعی شد که تفاهمات اسرائیل و روسیه در خدمت منافع مشترک دو دولت است، اما در احتمال پایداری این توافقات در آینده تردید وجود دارد.

برآوردهای اسرائیل نشان می دهد که ادامه پیدا کردن روند ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، این کشور را در ادامه جنگ علیه اوکراین تقویت می کند و گذشت زمان ممکن است وابستگی روسیه به ایرانی ها را افزایش دهد و در نتیجه، توافقی که تل آویو و مسکو به آن دست یافته اند، دستخوش تغییر شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید