جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بهسازی مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله با کارمزد کم خبر داد.

اگر دنبال وام هستید کلیک کنید | وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی با بهره کم
به گزارش سلام نو، جعفر برزگر روز یکشنبه افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بهسازی با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد بانکی چهار درصد برای مقاوم سازی ساختمان‌های مسکونی روستایی پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: مالکان واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همه روستاییان جهت بهره مندی از این وام و ساخت مسکن مقاوم و ایمن می‌توانند به اداره بنیاد مسکن شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

برزگر ادامه داد: وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهسازی مسکن فرسوده و غیرمقاوم با بازپرداخت ۲۰ ساله با ضامن بانکی بصورت سفت زنجیره‌ای متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه کلیه روستاهای سطح استان مشمول این طرح هستند، گفت: در شهرهای اقماری شهرستان خوی صاحبان اماکن مسکونی که طی زلزله‌های اخیر دچار آسیب‌های ناچیز شده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقاضای خود را جهت بهره مندی از این تسهیلات ثبت کنند.

برزگر تاکید کرد: نحوه پرداخت این نوع تسهیلات بصورت مرحله‌ای و به نسبت میزان پیشرفت ساخت مسکن انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۶۸ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها تهیه شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد، تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

این استان مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۵
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اگ جای وام میدن سلام ما رو برسونید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید