قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۳۴۹ هزار تومان رسید و سکه امامی در کانال ۲۹ میلیون تومانی قرار گرفت.

 طلا و سکه باز هم وارد فاز افزایشی شدند/ سکه امامی ۸۰ هزار تومان گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه صبح امروز با ثبات نسبی قیمت دلار همراه شد و نوسان خاصی نداشت. اما در میانه معاملات روز جاری بازار فلز زرد از روند کاهشی قیمت دلار سرپیچی کرد و در فاز افزایشی قرار گرفت.

قدرت‌نمایی معامله‌گران سکه

به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا و سکه روند ریزشی دلار چندان قابل توجه نبوده است. علاوه بر آن یکی از فعالان این بازار معتقد است فریز بازار ارز دستوری و با سیاست بازارساز در حال انجام است اما دخالت سیاستگذار در بازار طلا و سکه کمتر است. او می‌گوید: «درست است که این بازار با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود اما فعالان بازار طلا و سکه معامله‌گرانی با قدرت بالا هستند و توانایی رونددهی به قیمت‌ها را دارند.»

امروز قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی ماند اما قیمت سکه امامی افزایش داشت و به کانال ۲۹ میلیون تومانی راه یافت. هر چند قیمت این قطعه میان کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی سرگردان بود اما سایر قطعات سکه نیز از افزایش قیمت تبعیت کردند.

روند نزولی سکه با تخلیه حباب

در همین راستا عبداله مشکانی کارشناس اقتصادی با اشاره به ریزش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «ریزش روزهای گذشته سکه به دلیل حباب بالای آن بود یعنی نرخ‌ها در این بازار هم با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شد و هم حباب به شدت در بازار طلا و سکه بزرگ بود.»

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته ربع سکه با دلار ۱۵۰ هزار تومانی نیز معامله شده، خاطرنشان کرد: «سکه امامی با دلار ۹۰ هزار تومانی نیز معامله شد. بنابراین علت اصلی ریزش بیشتر قیمت سکه حبابی است که تخلیه می‌شود. بخشی با قیمت دلار پایین می‌آید و بخشی نیز تخلیه حباب است.»

این کارشناس اقتصادی افزود: «البته حباب سکه کامل تخلیه نمی‌شود و این قطعات بخشی از حباب خود را از دست می‌دهند.»

وی درباره روند قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت گفت: «با اخبار و رویدادهای سیاسی که مستمرا به بازار تزریق می‌شود، اگر این روند خبری ادامه‌دار باشد دلار تا ۴۵ هزار تومان نیز پایین می‌آید و متعاقب آن قیمت طلا و سکه نیز کاهش می‌یابد.»

سکه بهار از رشد قیمت بازماند

امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت در کانال ۲۹ میلیون تومانی قرار گرفت. این قطعه در میان کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان بود اما در بیشتر ساعات معاملاتی روز جاری قیمت ۲۹ میلیون تومانی برای این قطعه در نظر گرفته می‌شد.

امروز سکه بهار تنها قطعه‌ای بود که در خانواده سکه‌ها کاهش قیمت داشت. این قطعه ۹۱ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان مبادله شد.

در روز جاری نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در سکه‌ها داشت. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

امروز سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان عرضه شد.

مسیر طلا از سکه جدا شد

در روز جاری قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه‌ بهار افزایش داشت. امروز حباب سکه بهار ۳۱ هزار تومان کمتر شد. حباب سکه امامی ۱۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳۱ هزار تومان، ربع سکه ۲۱۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷ هزار تومان رشد حباب داشتند.

امروز قیمت طلا برخلاف رشد قیمت سکه کاهش داشت. در روز جاری هر مثقال طلا ۸ هزار تومان ارزان شد. قیمت این مقدار طلا به رقم ۱۰ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش بسیار محدود دو هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۹ هزار تومان مبادله شد. امروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۱ هزار تومان معامله شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید