یک لبنانی که به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل بازداشت شده و تحت بازجویی قرار داشت به شکل مرموزی به حیات خود پایان داد.

خودکشی عجیب جاسوس اسرائیل پس از بازجویی در زندان | آیا او کشته شده است؟ + جزئیات
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، پایگاه سوری المدن در گزارشی اعلام کرد، یک شهروند لبنانی که اخیراً توسط نیروهای امنیت داخلی این کشور به اتهام همکاری با اسرائیل دستگیر شده بود به شکل مرموزی در داخل سلولش در بازداشتگاه سرویس امنیت داخلی لبنان، مرده پیدا شد.

بر اساس روایت این رسانه عرب‌زبان، روز هشتم ژوئن جاری، سرویس امنیت لبنان علی عبدالله جواد، لبنانی ۳۱ساله و از اهالی منطقه الشیاح واقع در جنوب لبنان را دستگیر کرد.

او متهم به همکاری با اسرائیل بود و اسنادی وجود داشت که نشان می‌داد در مقابل دریافت پول اطلاعاتی در رابطه با حزب‌الله در اختیار اسرائیل قرار داده است.

در ادامه این روایت آمده است: علی برای سه روز در طبقه منفی ۲ اداره امنیت داخلی لبنان بازجویی شد و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، اما روز دوشنبه گذشته بود که از دادستانی خواسته شد تا به محل اداره امنیت داخلی آمده و جسد عبدالله را که در داخل حمام خود را حلق‌آویز کرده بود مورد بررسی قرار دهد.

این رسانه سپس ابهاماتی در مورد علت مرگ این جاسوس مطرح کرد و نوشت: منابع قضایی و امنیتی اعلام می‌کنند که این بازداشتی خود را با یک بند پارچه‌ای به لوله‌های آب موجود در سقف حمام حلق‌آویز کرده است، اما در اینجا یک پرسش مطرح می‌شود؛ اینکه عبدالله در حالی که در اداره امنیت داخلی حضور داشت از کجا و چگونه این بند را به دست آورده است؟

برخی از مسئولان این پرونده می‌گویند که او یک سویشرت پنبه‌ای معروف به hoodie به تن داشته و از بندهای آن استفاده کرده و بعد از گره زدن دو بند موجود در این سویشرت، آن را به لوله‌های داخل حمام آویزان و خود را حلق‌آویز کرده است.

به اعتقاد تهیه‌کنندگان این گزارش چنین روایتی اصلاً نمی‌تواند قانع‌کننده باشد، زیرا به گفته یک مسئول امنیتی، عبدالله در طبقه منفی ۲ در یک سلول انفرادی زیر زمین نگهداری می‌شد، بنابراین عاقلانه نیست که در فصل تابستان آن هم در چنین شرایطی او سویشرت در اختیار داشته باشد و غیر از این چرا اصولاً او باید در یک سلول دربسته و به طور حتم گرم، چنین سویشرتی را به تن کند.

از آن مهم‌تر سرویس‌های امنیتی به هیچ بازداشت‌شده‌ای اجازه ورود لباس‌هایی را که در آن بند یا قطعات آهنی موجود باشد، نمی‌دهند تا فرد بازداشتی از آن برای آسیب رساندن به خود یا دیگران استفاده نکند، امری که در رابطه با دلیل ممنوعیت استفاده از کفش‌های بنددار نیز برای بازداشت‌شدگان کاملاً مشخص و هویداست.

یک منبع قضایی لبنان به این رسانه خبر داد، دادستانی تقریباً پرونده خودکشی را تکمیل کرده و طی چند روز آینده جسد این فرد در اختیار خانواده‌اش قرار خواهد گرفت، زیرا پزشکی قانونی هم بعد از بررسی جسد علت مرگ را ناشی از بسته شدن بند مذکور دور گردن او اعلام کرده و هیچ آثاری از شکنجه روی بدن عبدالله دیده نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید