میر غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت : طرح ساماندهی نیروی انسانی نیز در مجلس مطرح است و امیدواریم تا پایان مجلس یازدهم تکلیف این ۲ طرح به پایان برسد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرایی می شود؟

به گزارش سلام نو؛ میر غنی نظری گفت: شرایط اقتصادی در کشورمان، شرایط خاص و متأثر از تغییرات و دگرگونی‌های متعدد است و در این بین گرانی و تورم بالا مردم را به شدت آزار می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضرورت احصای عوامل متعدد تاثیرگذار در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس مباحث مختلف اصلاح قانون بانک مرکزی در اولویت قرار گرفته تا با یک راهکار علمی و کارشناسی بتوانیم از میزان نقدینگی کاسته و کنترل تورم را به شکل مناسب شاهد باشیم.

نظری به بی‌سلیقگی برخی از بانک‌ها در بالا بردن آمارهای غیرواقعی و کذایی را یادآور شد و گفت: عدم نظارت دقیق در این حوزه مشکلات جدی را به وجود آورده در حالی که انتظار می‌رود با اصلاح قانون بانک مرکزی نظارت‌ها و عملکرد شفاف بانک‌ها را در عین پاسخگویی شاهد باشیم.

نظری دومین پیگیری کمیسیون اقتصادی مجلس را نظارت بر اجاره بهای مسکن و قیمت واحدهای مسکونی اعلام کرد و افزود: در این حوزه نه قانونی مشخص و نه مرجع رسیدگی کننده معینی را داریم و به نظر می‌رسد با به هم ریختگی عجیبی در حوزه مسکن و اجاره بها روبه‌رو هستیم که تلاش می‌شود در طرح جدید نابسامانی‌ها برطرف شده و شفافیت کارکردها را در این حوزه شاهد باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اصلاحیه هر چند با علاقه‌مندی برخی نمایندگان همراه نبود، اما به نظر می‌رسد تامین اجتماعی باید سالانه به تعهدات خود در پوشش بیمه‌ای کارگران اقدام کند، اما نقاط ضعف این قانون نیز باید اصلاح و ترمیم شود.

نظری ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان را یادآور شد و تاکید کرد: در کنار همسان سازی حقوق بازنشستگان، طرح ساماندهی نیروی انسانی نیز در مجلس مطرح است و امیدواریم تا پایان مجلس یازدهم تکلیف این ۲ طرح و لایحه مشخص شده و ۲ قشر بازنشستگان و نیروهای شاغل از مزایای قوانین جدید بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: ما به تمام تعهدات خود و انجام آن پایبند هستیم و همان طوری که مشکل رتبه بندی معلمان و جهش تولید را با قانونی شفاف مشخص کردیم، انتظار می‌رود در حوزه مسکن و بازنشستگان نیز دغدغه‌ها و مشکلات برطرف شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • علیرضا تبریزی IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    مجلس محترم فقط از نمایندگان عزیز که حتماً تعدادی اطلاعات کافی از برتری بازنشستگان تامین اجتماعی درگذشته دارند چرا حال ما دریافتی کمتریاز بازنشستگان کشوری داریم،درمیان ما مهندس،مدیرعامل و تحصیلات دکترا هم داریم،پس چرا؟
  • حشمت اله ولدی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام هیچ کس به فکر بازنشستگان نیست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید