با توجه به زندگی شهر نشینی بسیاری از افراد در آپارتمان  ها زندگی می کنند. از آنجایی که همیشه انسان ها به گل و گیاه علاقه ی زیادی دارند از آن ها در هر شرایطی حتی در آپارتمان ها هم نگه داری می کنند. اما برخی افراد معتقد هستند با این که به گل و گیاه خود اهمیت زیادی می دهند و نور و میزان آبیاری آن ها را به مقدار مناسب برای گیاهان خود فراهم می کنند اما دوباره آن گونه که باید رشد نمی کنند و یا دچار خرابی می شوند.

کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

در واقع این مشکل تنها برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند نمی باشد حتی افرادی که دارای باغ و باغچه هستند هم از این قیبل مشکلات را دارند. راه چاره این مشکلات استفاده از کود مناسب برای گیاهان می باشد و شما با خرید کود مناسب و با کیفیت می توانید این مشکل را به سادگی در آپارتمان های خود حل کنید در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کود های مناسب برای گیاهان آپارتمانی بیشتر بدانید.

کود های گرانولی بهترین کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

یکی از بهترین کود هایی که برای گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب می باشد و طرفداران زیادی هم دارد کود های گرانولی می باشند. این کود ها با خاک مخلوط می شوند و زمانی که شما گیاه را آبیاری می کنید مواد مغذی آزاد می کنند. شما می توانید زمان بندی این کود ها را با آبیاری تنظیم نمایید و مواد مغذی لازم را به ریشه ها برسانید. در واقع این کود ها برای گل و گیاهانی که بسیار ریز و کوچک هستند و ریشه های ضعیفی دارند مناسب می باشد.

کود های مناسب برای گیاهان آپارتمانی دارای چه حالت هایی می باشند؟

کود هایی که امروزه با قیمت های متنوع در بازار موجود هستند در دو حالت جامد و مایع وجود دارند که شما با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید. کود های جامد به صورت دانه ای، پودی و یا گرانول هستند که ماندگاری بالایی دارند و نحوه ی استفاده از آن ها به این صورت می باشد که با خاک ترکیب شده و برای اصلاح خاک و گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب هستند. یکی از مزایایی که کود های جامد دارند این می باشد که به مرور زمان ته نشین و یا تکه تکه نمی شوند و نگهداری آن ها بسیار ساده می باشد. در مورد کود های مایع هم شما می توانید غلظت آن ها را با آب تنظیم کرده و به مقدار نیاز به گل و گیاه خود بدهید که این کود ها برای گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب بوده و شما می دانید که در فواصل مختلف چه مقدار از کود مایع برای گیاهان خود استفاده کنید.

کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

آیا کود های مایع دارای معایبی هم هستند؟

همان طور که گفته شد کود های مایع برای گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب می باشند و استفاده و کنترل این کود ها بسیار ساده می باشد و شما می توانید آن ها را رقیق کرده و به گل و گیاه خود بدهید. اما توجه داشته باشید که هنگام استفاده از کود های مایع در فصل زمستان نباید عملیات کوددهی را انجام دهید. هم چنین تنها عیبی که این کود ها دارند این می باشد که شما باید مقدار درست آن را به دست آورید که شاید برای شما مشکل باشد به طور مثال یک قاشق چای خوری کود مایع می تواند یک گالن کود درست کند. به همین دلیل استفاده از این کود ها نیاز به علم و تخصص کافی دارد.

NPK که بر روی بسته بندی انواع کود ها ثبت شده نشانه چیست؟

این مقیاس که بر روی تمامی کود ها از جمله کود های شیمیایی و ارگانیک نوشته شده است در واقع نشان دهنده ارزش مواد غذایی لازم برای گیاهان است. این مواد غذایی خلاصه شده نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که هر سه برای رشد و شادابی گیاهان بسیار مناسب می باشند. نیتروژن موجود در کود ها برای رشد برگ در گیاهان مناسب می باشند و فسفر هم برای رشد ریشه ها و گل یا میوه دادن گیاه مناسب هستند. در آخر پتاسیم هم به طور کلی عملکرد گل و گیاه را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که هر چقدر مقدار این ماده در کود ها بیشتر باشد کود ها از ارزش بیشتری برخوردار هستند. در واقع درجه بندی که به شکل های مختلف به طور مثال به صورت 20 5 5 بر روی این کود ها نوشته شده به معنای این می باشد که در این کود ها مقدار نیتروژن چهار برابر فسفر و پتاسیم می باشد و اگر هر سه عدد یکی باشد یعنی مقدار هر سه به یک اندازه می باشد.

آیا کود ها خطری برای انسان ها و حیوانات دارند؟

کود ها همان طور که برای رشد و شادابی گیاهان بسیار مناسب می باشند و فواید زیادی برای خاک و گیاهان دارند می توانند برای انسان ها و حیوانات خطر آفرین باشند. کود های مناسب گیاهان اگر به طورت تصادفی توسط انسان و حیوانات خورده و یا استنشاق شوند می توانند عوارضی از جمله تشنج، سرگیجه، فشار خون پایین، غش کردن، آبی شدن بخش هایی از بدن مانند لب ها، دست ها، نوک انگشتان به علت کمبود اکسیژن و غیره شوند که در این صورت باید سریعا به پزشک و بیمارستان مراجعه کنید. توجه داشته باشید که با تماس فیزیکی با کود ها هم ممکن است دچار عوارضی مانند قرمزی پوست، خارش، سوختن چشم ها و گلو یا بینی و غیره شوید.

کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

کلام آخر

اکنون که با کود های مناسب برای انواع گل و گیاه آشنا شدید به سادگی می توانید برای خرید کود مورد نیاز خود اقدام کنید. شما برای این که بتوانید کود مورد نیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید می توانید از سایت ما برای خرید اقدام کنید و گیاهان شاداب تر و با طراوت تری در آپارتمان خود داشته باشید و از آن ها نهایت لذت را ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید