رئیسی در دیدار با بازرگانان ایران و ونزوئلا، تسهیل امور تجاری میان دو کشور و حل مشکلات شرکت‌های ایرانی را از وظایف سفرای ایران، دفاتر بازرگانی، خانه علم و فناوری و تمامی بخش‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و امور بانکی برشمرد.

 بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی، موثرترین راه مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه از روز اول سفر رسمی به ونزوئلا، در نشست مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت ‌فعالیت‌ها و همکاری‌های دانش‌بنیان را از جمله اقدامات مهم در حوزه اقتصادی دانست و بر ضرورت ایجاد دفتر فناوری در ونزوئلا تاکید کرد.

وی بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی را موثرترین راه مقابله با تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها فرصت ساختند و توانستند ایران را در برابر تکانه‌ها به آرامش و ثبات برسانند.

وی روابط میان ایران و ونزوئلا را بسیار خوب توصیف و تصریح کرد: در جهت تسهیل و تسریع توسعه مبادلات اقتصادی، با اجرای توافقات انجام شده، موانع گمرکی، بانکی ‌و تعرفه‌ای مرتفع خواهد شد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ظرفیت‌های به‌کار گرفته نشده قابل ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و ونزوئلا وجود دارد»، راه تحقق مناسبات 20 میلیارد دلاری را فعالیت و سرمایه‌گذاری جدی میان دو کشور عنوان کرد.

وی وظایف سفرای ایران، دفاتر بازرگانی، خانه علم و فناوری و تمامی بخش‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و امور بانکی را تسهیل امور تجاری میان دو کشور و حل مشکلات شرکت‌های ایرانی دانست.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید