ماجرا، حکایت یک داماد است و دو عروس. در سیزدهم آبانماه سال ۸۵ در روستای دهمیان شهرستان کاشمر، دو عروس همزمان با هم سر سفره عقد نشستند و به یک داماد بله گفتند.

ازدواج عجیب جوان ۱۶ ساله کاشمری در یک روز با دو زن + عکس

به گزارش سلام نو، همشهری سرنخ سال ۱۳۸۸ گزارش جالبی از یک ازدواج عجیب و غریب تهیه کرد. این گزارش را بخوانید تا از تعجب چشم‌هایتان گرد شود:

باورش سخت است اما این اتفاق افتاد و تا مدت‌ها روستای دهمیان را سر زبان‌ها انداخت. حالا از آن روزها مدت‌هاست که می‌گذرد و این دو عروس که هووی همدیگر هم به حساب می‌آیند، بر خلاف تصور اطرافیان تا سال ها به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و صاحب بچه هم شده‌اند؛ بچه‌هایی با دو مادر و یک پدر!

آنها آن‌قدر به هم علاقه پیدا کرده بودند که به سرعت پای بزرگترها وسط کشیده شد و محمد و فاطمه به عقد هم درآمدند اما این پایان ماجرا نبود. درست در لحظه‌ای که خانواده محمد تصور می‌کردند که پسر کوچکشان را سر و سامان داده‌اند، حکایت عاشقانه دیگری برای محمد پیش آمد و تمام معادلات آنها بر هم خورد؛ تا جایی که در روز عروسی محمد، اهالی روستای دهمیان کار و بار و زندگی‌شان را رها کردند تا خود را به این جشن عروسی منحصر به فرد برسانند؛ جشنی که یک داماد داشت و دو عروس. حالا با گذشت چهار سال، محمد صاحب دو فرزند از دو همسرش شده؛ دختر و پسری که مثل مادرهایشان دوستانه با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

دو عروس به اضافه یک داماد

زندگی مشترک این سه جوان سال ۸۵ کلید خورد؛ «بعد از پنج ماه که من با محمد عقد کرده بودم، محمد از دختر دیگری به اسم الهام خوشش آمد. آن موقع الهام دختری ۱۶ ساله بود و او هم عاشق محمد شده بود». و همین موضوع باعث شد که آقا داماد جوان هنوز به خانه بخت نرفته، فکر تجدید فراش بیفتد و در کنار همسر اولش زن دیگری را هم اختیار کند. طبیعی بود که خانواده و اطرافیان با این کار محمد از کوره در بروند و او را سرزنش کنند اما این حرف‌ها برای محمد که یک گوش‌اش در بود و یک گوش دیگرش دروازه، کارساز نبود. 

این ۲ عروس ایرانی صمیمی‌ترین هووهای جهان شدند! | درباره مرد کاشمری که در یک روز ۲ دختر را به عقد خود درآورد

خانواده ۵ نفره محمد


به همین خاطر محمد تصمیم گرفت برای راضی کردن خانواده‌ها به شیوه خودش اعتصاب کند. او به خانواده‌اش گفته بود: «یا الهام و فاطمه با هم یا هیچ کدام».  آن موقع همه تصور می‌کردند که تهدیدهای محمد مثال طبل تو خالی است و زیاد توجهی به حرف او نمی‌کردند اما همه چیز وقتی جدی شد که محمد در آخرین تهدید وسایلش را جمع کرد و برای یک هفته به تهران رفت؛ «من فاطمه و الهام را با هم می‌خواستم. اگر الهام را برایم نمی‌گرفتند، با دختر عمه‌ام، فاطمه هم عروسی نمی‌کردم و دیگر به روستایمان برنمی‌گشتم». 

همین حرف‌ها و سفر تهدیدآمیز محمد کافی بود که خانواده‌اش به این ازدواج غیرمعمول او رضایت بدهند و یک بار دیگر برای آقا داماد جوان به خواستگاری بروند. در این میان فاطمه - عروس اول محمد- تنها کسی بود که به کار همسرش هیچ اعتراضی نکرد. آنها پنج ماه بود که با هم عقد کرده بودند و در این مدت، فاطمه مثل همه عروس‌های جوان دیگر لحظه‌شماری می‌کرد تا بعد از یک جشن مفصل به خانه بخت برود اما حالا او مجبور بود زن جوان دیگری را هم در کنار همسرش تحمل کند؛ «من محمد را خیلی دوست دارم. وقتی فهمیدم او عاشق الهام - دختر همسایه‌شان- هم شده، چیزی نگفتم. محمد مدت‌ها بود که قصد داشت از الهام خواستگاری کند اما تا آن موقع هیچ حرفی از این دختر جوان به من نزده بود.

اما وقتی هم فهمیدم چیزی به او نگفتم. در دلم ناراحت شدم اما به خاطر علاقه‌ام به محمد سکوت کردم». و همین سکوت فاطمه و خواستگاری خانواده محمد از الهام باعث شد که بالاخره در سیزدهم آبان‌ماه سال ۸۵، در کمال ناباوری اهالی روستا، دو عروس جوان دوشادوش یک داماد پای سفره عقد بنشینند و بعد از خوانده شدن خطبه، عروس‌های جوان با همدیگر بله بگویند و مهمان‌ها هم کل بکشند.  

نامردی نکردم!

شاید کمتر کسی روستای دهمیان شهرستان کاشمر را می‌شناخت اما این ازدواج عجیب‌وغریب، تا مدت‌ها نام روستای دهمیان را سر زبان‌ها ‌انداخته بود و محمد هم از این خوشحال است که با ازدواجی که داشته توانسته باعث شهرت روستا هم بشود. آن موقع وقتی اهالی فهمیدند که پسر کوچک رضایی‌ها چه کار کرده، همه تعجب کردند. اما خود محمد دلیل این کارش را این‌گونه بیان می‌کند: «الهام مرا خیلی دوست داشت. آخر نامردی بود اگر فقط با فاطمه ازدواج می‌کردم و الهام را نمی‌گرفتم. اما الان زندگی خوبی دارم». البته محمد خیلی خوب بلد است که چطور همسرانش را قانع کند.

این ۲ عروس ایرانی صمیمی‌ترین هووهای جهان شدند! | درباره مرد کاشمری که در یک روز ۲ دختر را به عقد خود درآورد

   این دو هوو  از همان فردای عروسی کارهای خانه‌را با هم تقسیم کردند

 او هر وقت که دو عروس جوان دست به یکی می‌کنند و حرفش را گوش نمی‌دهند می‌ گوید: «کاری نکنید که یک زن دیگر بگیرم. اگر حرف گوش ندهید مجبور می‌شوم یک زن دیگر را هم به خانه بیاورم». خب، با پیشینه‌ای که آقا داماد جوان دارد طبیعی است که فاطمه و الهام به سرعت حرف او را گوش ‌کنند تا پای زن سوم به خانه چهار اتاقه آنها باز نشود.  

اوقات بیکاری، پشت دار قالی

«اوایل خانه‌مان ساکت بود. محمد صبح‌ها ساعت پنج از خواب بلند می‌شد تا گوسفندان را به چرا ببرد. من و الهام هم همیشه زودتر از او از خواب بیدار می‌شدیم تا برایش صبحانه درست کنیم.» این کار هر روز فاطمه و الهام است. آنها از همان فردای عروسی کارهای خانه را بین خودشان تقسیم کردند؛ «من و الهام یک بار هم با هم دعوایمان نشده. الهام دختر خوبی است و از آنجایی که من از او بزرگ‌تر هستم حرفم را گوش می‌دهد. از همان روزهای اول کارها را بین خودمان تقسیم کردیم. من صبحانه می‌آوردم، او جمع می‌کرد و ظرف‌ها را می‌شست. من غذا می‌پختم و او کارهای نظافت خانه را انجام می‌داد». 

خب، مشخص است که در چنین خانه‌ای همه چیز روی نظم خواهد بود. محمد هم همیشه خیالش از خانه و زندگی‌اش راحت است چون می‌داند که الهام و فاطمه هیچ وقت با هم مشکلی پیدا نمی‌کنند و کسی هم نمی‌تواند زندگی آنها را به هم بزند.

 فاطمه می‌گوید: «اوایل و حتی الان خیلی‌ها هستند که قصد دارند زندگی ما را به هم بزنند. کسانی که حرف از خانه‌مان زیاد می‌برند و می‌آورند. مثلا به من می‌گفتند محمد الهام را بیشتر دوست دارد یا به الهام می‌گفتند محمد به فاطمه بیشتر توجه می‌کند. اما من همیشه به الهام گفته‌ام که نباید گول این حرف‌ها را بخورد و باید کمک کند که در خانه‌مان آب از آب تکان نخورد.»

این ۲ عروس ایرانی صمیمی‌ترین هووهای جهان شدند! | درباره مرد کاشمری که در یک روز ۲ دختر را به عقد خود درآورد

   الهام و فاطمه در خرج و مخارج خانه ‌شان با بافتن قالی به محمد کمک می‌کنند

 البته گاهی اوقات هم خود آقا محمد آرامش را از خانه‌اش می‌گیرد. محمد می‌گوید: «بعضی اوقات که از سر کار به خانه می‌آیم، خسته‌ام و وقتی الهام و فاطمه حرفم را گوش نمی‌کنند عصبانی می‌شوم. آن اوایل حتی از روی عصبانیت یکی دوبار با الهام و فاطمه شدیدا دعوا می‌کردم اما بعد از کار خودم خجالت کشیدم. بعد از آن روزها دیگر هیچ وقت دستم را روی آنها بلند نکردم. آخر الهام و فاطمه خیلی هوای مرا دارند و هیچ وقت پشتم را خالی نمی‌کنند».

 فاطمه و الهام آن‌قدر با یکدیگر دوستند که در تامین خرج و مخارج زندگی‌شان برای اینکه به محمد کمکی کرده باشند، پشت دار قالی می‌نشینند و قالی می‌بافند؛ «آن اوایل که هنوز بچه‌دار نشده بودیم زیاد پشت دار می‌نشستیم. محمد سر کار می‌رفت و شب دیر وقت به خانه می‌آمد. من و الهام هم برای اینکه وقتمان را پر کنیم و از طرفی کمک خرج محمد باشیم، با همدیگر قالی می‌بافتیم و با هم از این طرف و آن طرف حرف می‌زدیم». 

هووهای هوادار!

دیگر گذشت آن روزهایی که الهام و فاطمه در نبود محمد حوصله‌شان سر می‌رفت و از بیکاری آن‌قدر خانه را آب و جارو می‌کردند که برق می‌افتاد. خیلی‌ها به خانه گرم و کوچک محمد حسادت می‌کنند؛ خانه‌ای که دو عروس دارد که در کمال صلح و صفا با هم غذا می‌پزند، ظرف‌ها را می‌شویند، خانه را نظافت می‌کنند و وقتی هم که شوهرشان از سر کار بر می‌گردد، به استقبالش می‌روند و به او خوشامد می‌گویند.

اما این روزها کار دیگری هم به کارهای روزمره الهام و فاطمه اضافه شده؛ حالا آنها باید هم زودتر به کارهای خانه برسند و هم بچه‌داری کنند؛ «الهام زودتر از من باردار شد. سال ۸۶ بود. در آن زمان کارهای خانه را من انجام می‌دادم و از الهام می‌خواستم که استراحت کند».

 در آن زمان دیگر احتیاجی نبود که طبق رسم و رسومات مادرالهام به کمکش بیاید چرا که فاطمه مثل یک مادر مراقب الهام بود تا فرزندش، هانیه صحیح و سالم متولد شود.» البته عکس این قضیه هم در سال ۸۷ اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که فاطمه پسرش را باردار شد و این بار هوویش، الهام مراقبت از فاطمه را به عهده گرفت تا حسین کوچولو بی‌دردسر به دنیا بیاید.

این ۲ عروس ایرانی صمیمی‌ترین هووهای جهان شدند! | درباره مرد کاشمری که در یک روز ۲ دختر را به عقد خود درآورد

الهام و فاطمه از این که هووی همدیگرند راضی هستند و تا کنون هیچ مشکلی با هم نداشته‌اند

 شاید باور اینکه دو هوو خیلی راحت کنار یکدیگر زندگی کنند و هیچ مشکلی هم با هم نداشته باشند، خیلی سخت باشد اما الهام و فاطمه در این چهار سال ثابت کرده‌اند که کار نشد ندارد. فاطمه می‌گوید: «من و الهام تقریبا مثل هم هستیم؛ هم من زیاد گذشت می‌کنم و هم او؛ هم من کوتاه می‌آیم و هم او. تازه، محمد هم هر دوتایی ما را به یک اندازه دوست دارد و هیچ فرقی بینمان قائل نمی‌شود». 

محمد هم در ادامه حرف‌های همسر اولش می‌گوید: «برای من فرقی نمی‌کند، هر چیز که برای هانیه بخرم برای حسین هم می‌خرم. من هانیه و حسین را به یک اندازه دوست دارم، همان طور که مادرانشان را به یک اندازه دوست دارم». 

همه چیز به نوبت!

بعد از به دنیا آمدن حسین و هانیه، بعضی نظم و نظام‌ها در خانه محمد رضایی و همسرانش تغییر کرد. از آنجایی که بچه‌ها خیلی شلوغ هستند و نگهداری‌شان هم خیلی سخت، به خاطر همین الهام و فاطمه ترجیح دادند که مهمانی رفتنشان را نوبتی کنند؛ یعنی اگر قرار است آنها به خانه مادر الهام بروند، فاطمه با حسین در خانه می‌ماند و زمانی هم که قرار است محمد و فاطمه به خانه مادرانشان بروند، الهام با بچه‌اش در خانه می‌ماند؛ «ما این‌طوری راحت‌تریم، رفت و آمد به خانه فامیل هم برایمان سخت نمی‌شود. اما عیدها همگی با هم به خانه اقوام می‌رویم و دید و بازدید می‌کنیم». 

این ۲ عروس ایرانی صمیمی‌ترین هووهای جهان شدند! | درباره مرد کاشمری که در یک روز ۲ دختر را به عقد خود درآورد

محمد رضایی وقتی که تنها ۱۶ سال داشت با فاطمه و الهام سرسفره عقد نشست 

فاطمه به خانه مادر هوویش زیاد رفته. گرچه آن اوایل خانواده الهام هم تصورشان این بود که این زندگی، زندگی نمی‌شود اما حالا روابط آنها به جایی رسیده که خانواده الهام عاشق هوویش، فاطمه شده‌اند؛ چون الهام آن‌قدر از فداکاری‌های فاطمه برای خانواده‌اش تعریف کرده که آنها هم ناخودآگاه به فاطمه علاقه‌مند شده‌اند و خیالشان راحت است که فاطمه‌ای همیشه هست که از الهام دفاع یا او را کمک کند؛ «من گاهی اوقات که محمد از دست الهام ناراحت می‌شود و می‌خواهد او را دعوا کند، به کمکش می‌روم و سعی می‌کنم که قیل و قال را بخوابانم. بالاخره الهام کوچک‌تر از من است و با بعضی از مسائل آشنا نیست. به همین خاطر من سعی می‌کنم که در کارها کمکش کنم».

 حالا همه دیگر فهمیده‌اند که خانواده محمد رضایی و همسرانش هیچ‌وقت از هم نمی‌پاشد و از خود محمد بیشتر، این دو هووی جوان هستند که حسابی هوای خانه و زندگی‌شان را دارند تا یک وقت با باد حرف و حدیث‌ها نلرزد. این روزها هم که وجود هانیه و حسین زندگی این خانواده را محکم‌تر از پیش کرده؛ بچه‌هایی که یک بابا دارند با دو مامان!

کد خبرنگار: ۱۵
۴۴۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 132
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 317
  • مسعود IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    یکی هم نمیشه اداره کرد
    • رضا IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      12 10
      دمش گررررم
    • شهاب IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      17 4
      اونا خودشون کار می کنند ضمناً مثل بعضی از زنا مدام عمل زیبایی نمکنند.. خودشونند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    خوش بحالت محمد
    • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      17 0
      😂😂
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      12 1
      خیلی دوست داری؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      21 0
      خونه‌ابادراهش‌به‌ماهم‌نشون‌بده‌
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    33 38
    جالب بود واقعا
  • ناصر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    38 27
    درست مثل دختردایی من و هووش.کسی ندونه فک می کنه خواهرن
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    40 11
    آی ممد،ممد،ممد
  • خسته IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    75 5
    آقا محمد رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر دا‌شتن یا زجانان یا زجان باید که دل برداشتن
    • الیاس ارمی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      13 4
      ثابت کردی که ایرانی می تواند
  • افشین بویری IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    24 43
    چیز عجیبی نیست
  • اینجانب IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    60 54
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خدایا به حق صلوات بر محمد و آل محمد عشق و محبت و صمیمیت را در این خانواده هر روز بیشتر و عمیق‌تر از قبل بگردان
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    50 32
    این دوتا هوو اول عاشق یگدیگر باید باشن بعد عاشق شوهرشون تا بتونن عاشقانه کنار یکدیگر زندگی کنن وحرف دیگران براشون اهمیت نداشته باشه. زمانی که هوو رو دوست ورفیق بدانی به راحتی میتونی با شوهر هم زندگی خوب وخوشی داشته باشی. برای این سه زوج ارزوی خوشبختی وبقای ارامش وسعادت داریم.
    • بی نام IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      16 2
      انشالله همه جوونا خوشبخت بشن ولی حقیقتا نمیشه گفت سه زوج.چون سه فرده😄
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      18 1
      ۳ زوج میشه ۶ نفر
  • گلی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    23 56
    درودبرمحمداقا وغیرتش
  • حسن روحانی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    29 58
    خوش بحالش
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    39 78
    کاش همه فکرها مثل این خانواده بود تا اینقدر دختر مجرد دوم بخت در خانه ها نبود
    • ناشناس IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      8 0
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣این چه دعاییه
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    68 27
    خدامبارک کنه چی بگم ولی اخه زندگیشون خیلی فقیرانه اس
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      17 4
      همه چیزکه پول نمیشه مهم اینه که بااین زندگی فقیرانه خوشبخت هستن
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      18 1
      اکثر روستائیان عزیز و بزرگوار به همین زندگی ها قانع هستند و از جا که زحمت کشند و متکی ب بازوی خودشون هستند و اعتقاد به رزاق متعالی این گونه زندگی کردن را افتخار می دانند تا داشتن یک زندگی کلاسیک و پر مخاطره و گرفتاری های شهر نشینی؛به قول شاعر :چرا به ده خویش نروم و یار خویش نباشم /چرا بر سر سفره خویش ننشینم و نان خور خویش نباشم؛محمد جان با هردو خانواده و فرزندانت بدور از چشم شور موفق باشی؛عباس
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      19 2
      زشته این حرفو نزن،چه زندگی های مرفهی و کاخهای بزرگ که غرق در خیانت زوجینه به هم از طرفی فضای روستا همینه اونها ساده و بی الایش هستن یک ثانیه زندگی در اون خونه به صدسال زندگی کوخ نشینانی که برا پوا و مادیات با هم تعامل میکنند می ارزه
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      17 2
      عوض ش صفا هست که تو هیچ خونه اشرافی پیدا نمیشه
    • آرمین IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      16 1
      دوست عزیزم همه چیز پول نیست، شاید اگه ثروت داشتن این زندگی اینطوری نمیموند و خوشبخت نمیشدند. هر جا هستند براشون آرزوی موفقیت دارم.
  • کجکلاخان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    13 16
    خوشبحالت
  • ب پ IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 17
    من که غبطه میخورم.. افرین به این شاخ شمشاد اما جریان وام ازدواجشون چی میشه..؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    16 8
    احسنت به این دو بانو دمشون گرم خداوند حفظتون کنه بعضیا یاد بگیرن که هوو هم ندارن یسره می نالن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    10 13
    دمش گرم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    10 6
    خداسلامتی بهشون بده
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    10 14
    عالیه.کاش منم دوتا. زن داشتم
  • ماهان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 8
    دمت گرم دوتا زن نگه داشتن خودش هنر بخدا
  • م IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 6
    دورودبرشما ودرودبرخانمهای شما احسن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 7
    آفرین به دوتا خانم زیبا که باهم ساختن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 5
    دمت گرم
  • پرهام IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 6
    عجب
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 10
    بنازم .مرد واقعی
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 2
    اخییییی
  • ایرانی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 2
    عجب
  • مهدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 4
    دمت.گرم.به.پای.هم.پیر.بشن
  • مهدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 4
    دمت.گرم.به.پای.هم.پیر.بشن
  • VN ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 4
    زندگی پر از خیر و برکت
  • الی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 1
    🤕🤕😕😕😕😕😕😕😕😑😑😑😑😑
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    15 1
    معلومه فاطمه خیلی خوب بوده
  • محمد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 4
    ماشاءالله
  • حسام IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    12 4
    محمد رمز موفقیتت را به ما هم بگو مرد.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 2
    واقعی؟
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      بله
  • مریم IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 4
    دعای خیر پدر مادر زیادی پشتش بوده به اینجا رسیده😂😂😂
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 6
    اگ مرد خوب مهربان دل پاک انسان باشه زنان بفهم شوهرشان واقعا خوب است باور کنین مثل خواهر میسازن البته زنان هم باید خوب عاقل. باشن اگ مرد همچین خوب باشه زنان خوب باشن نه هیچ زنی مجرد میمونه همه شون یک سرپرست دارن مردان هم اینقدر از زنان بیزار نیستن
    • احمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 3
      درود بر شما حالا از هر جنسی هستی
  • مریم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 3
    حالا مثلا که چی؟!
  • فازی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 1
    آبرومان رفت !😂😐
  • مردم عادی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 3
    حالا که چی مثلاً
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 5
    خوش به حالت چی میشد ماهم پنج شش تا زن داشتیم
  • جواد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 10
    دمت گرم پرچم کاشمر بالابردی
    • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 1
      خوبی
    • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      خوبی
  • امید IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 8
    خدابده شانس!!!!
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 8
    احسنت .بر این شیر محمد
  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 10
    خیلی متن خوبی بود و البته واقعیت شیرینی
  • طاها IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 7
    آفرین بر محمد
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 7
    چه جالب خدا کمک شان کنه بیشتر خوشبخت باشند الهی که به پای هم پیر شوند اما از هم سیر نشوند خانواده خوشبخت ایرانی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 10
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 7
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 8
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 3
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 6
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 4
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 5
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 7
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 7
    خوشبخت شن انشالاه خوب من دوتا از داداشام دو زنه هستن یعنی از دو برادر ۴عروس تعجبی ندارع بلوچ دیگه
  • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    13 10
    قناعت،گذشت و مهربانی پایه زندگی است،آفرین ، روانشناسهای پرمدعا بیان بنشینند پای درس زندگی شما روستایی ها، الحق که انسانیت برازنده شماست،نه چون دو زن دارد،چون با انصاف و عدل زندگی می کند
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    9 10
    اين دوتا عروس فرشته هستن خوشبحال محمد
  • محمد رضا رحمن پور IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 6
    خوش بحالت ای روستایی ۰
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 4
    خوشب بخت بشن انشا الله هر دو با هم موفق در زندگی
  • مهدی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 5
    خوشبختی براشون آرزوی میکنم
  • نرگس IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 2
    خوشبحالت دوتاادم همزمان پیدا کردی که دقیقا شبیه خودت هستن امامن توپبداکردن آدمی که نصف خودم شبیه م باشه موندم،!!🥴
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 10
    افرین و احسنت به چنین خانمهای محترم
  • حسن IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 5
    واقعا جیگر شیر داری،،
  • حمید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 13
    من هم خدا را شکر دوتا دارم از سال نود با هم رفیق هستن وتوی دوخانه بغل هم زندگی میکنن وتوی دوازده سال حتی یکبار دعوا نکردن چهارتا فرزند دارم سه تا پسر ازخانم اول ویک دختر از همسر دوم
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 10
    برای این خانواده آرزوی خوشبختی بیشتر دارم خوشحالم یه خبر خوب میشنوم
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 4
    ماشالله خداوند کنه که با همدیگه خوشبخت بشه
  • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 9
    خدا قوت پهلوان آفرین بر این تفاهم
  • دکتر علی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 9
    آفرین چه گزارش قشنگی، از بس گزارش از حسادت و توسعه زدن خواندیم خسته شده بودیم. این‌گزارش هوای قشنگی داشت. آفرین
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 6
    چ حوصله ای داری ممد
  • ز‌. IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 2
    بخاطر طرز فکر زناشه نه محمد،....
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    این کنار ماست که چطور نشنیدم
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    این کنار ماست که چطور نشنیدم
  • حسان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 1
    آدم یاد عروس اماراتی می افتد، ک ب خاستگارش گفته بود من 3 تا دوست صمیمی دارم که ھیچگاہ از ھمدیگر دور نشدیم۔ شرط ازدواج من اینه که ھر 4 تامون باھم بگیری۔
  • ایران من IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 4
    الگوی صلح جهانی باید به این دو هوو بدهند 😄😄😄
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 8
    باسلام اگرهمه خانمهااینقدرفهمیده باشندتمام مشکلات حل است...درودبرمحمدوهمسران فهمیده اش...
  • رضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 4
    منم میخوام
    • 12 IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      0 0
      کلی خندیدم
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 6
    خوش به حال این مرد! انشالله سالیان سال با شادکامی باهم از زندگی زیباشون لذت ببرند!!!! چشم شیطان کور و گوشش کر....
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 6
    دمت گرم یکی اش مشکل است تو دوتا ره گرفتی🥀
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 3
    دمت گرم یکی اش مشکل است تو دوتا ره گرفتی🥀
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 3
    دمت گرم یکی اش مشکل است تو دوتا ره گرفتی🥀
  • امیر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 4
    اینجاست که ممدا ثابت کردن بگیرن 😂😜👍
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 10
    اگراین فرهنگ سازی بشه زنان بی سرپرست زیادی صاحب زندگی میشوندواین بستگی به درایت مرد وگذشت زنان وصبوری هردوداره این خوبه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 7
    مرد فقط این جوان ...خوش به حالت
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 6
    مرد یعنی محمد
  • کرند سیتی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 6
    سلام تو شهر ماهم سال 87 عین همین اتفاق افتاد و یکی از همشهریان من که از قضا همکلاسی من نیز بود قرار بود با یکی از فامیلا ازدواج کند که وقتی اقا داماد برای کار به یکی از روستاهای اطراف برای کار میره عاشق یه دختر دیگه میشه و قرار ازدواج میزارن و نامزد قبلیش هم میگه تحت هر شرایطی منم باتو ازدواج میکنم خلاصه الان این اقاداماد دو زنه به خوبی وخوشی با دوتا زن و چهار فرزند دوتا از هرکدام تو صلح و آرامش زندگی میکنن
  • حسین IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 4
    ممد دمت گرم. دوست دارم همشهری😍😁
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 5
    خیلی عالی دست راست تو سرما
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 3
    ممد ها بگیرن با ممدا دوست باشید
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 4
    دمشون‌گرم
  • سیمین IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    3 3
    هردوتاشون عاقل هستند که نمیزارن سر وصداشون رو مردم بشنوند
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    والا من کاشمریم ولی اسم همچین دهی نشنیدم
  • مسلم IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 2
    سالم خداوندبه بزرگیت قسم میدهم همه دخترپسرهای که عاشقانه کنارهم هستندوخیانت پنهانکاری نمیکنندماننداینهاخوشبخت بکن واین خانواده راخوشبخت وعاقبت بخیربکن خانه ای که زن دران ڱذشت مهربانی دلسوزی فدکاری داشته باشدمیشوداین هزاربارمبارک اگردختران دست اززیاده خواهی حرس پول بردارندخانه وقانع وشکرگذارباشندنه اینکه دفقرباشندبه حق خودقانع باشندوحسودقدولجبازنباشندخوشبخت میشوند
  • نا شناس IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 6
    بامید روزی که هم خانمهابا هو در کنار هم با صلح وارامش در کنارهم باشند بلکه مشکل جوانی جمعیت حل بشه
  • هما IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 8
    بنظرمن خیلی خوب بود که اینطوری زندگی رو راحت بگیرن عالیه واقعا عالی بود خوشبخت باشن انشاالله
  • آرام IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 5
    دیگه حرفی برای گفتن نیست. جز آرزوی سعادتمندی
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 1
    اونوقت شبها چجوری می خوابن؟
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 6
    پسر عموی من سه تا زن داره یه خونه سه طبقه سه واحدی داره هر زنش تو یه واحد میشینن و تبعیض قائل نمیشه بین زن و بچه هاش هر روز هم خونه یکی میمونه.. واقعا دمش گرم به ای مدیریتش
  • منصور IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 5
    احسنت و هزاران درود..! کاش اقتصاد مملکت درست بود و ازین دست ازدواج چند همسری هم در مملکت قانون و فرهنگ و قابل احترام و پذیرش میشد تا هم شاهد بالا رفتن سن ازدواج جوانان بخصوص دختران و مجرد ماندن آنها نمیشد !!!
  • مارال IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 0
    مگه میشه منکه باورش برام سخته با هوو کناراومدن
  • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 2
    سلام.خیلی عالیه
  • ناشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    3 1
    زندگی فقیرانه بهتراز یه زندگی لوکس شهریه که ادما به هم احترام نمیذارند درضمن زندگی روستایی همه که ن ولی اکثرن ساده هست زندگیا
  • رضایی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    6 1
    این محمدآقا پسرعمومه ورابطه بسیارنزدیکی باهم داریم ولی این جورکه نوشتن نیست کاش واقعیت رو مینوشتن
  • محمد هاشم طاهری IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 3
    انشا الله... به حق محمد و آل محمد گرمی و شادی و یکدلی این خانواده هر روز بیشتر از روز قبل باشه و به حق محمد و آل محمد کید و میانه بر هم زدن افراد مریض و معلوم الحال به خودشان و خانواده شان برگرده و از این خانواده نمونه و الگو دور باشه . محمد جان به ایران جوان فکر کن و از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببر . موفق باشی دلاور .
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 3
    مبارک مبارک باهم بسازید
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 2
    منم یکی میشناسم تو یک روز با دو نفر ازدواج کرد ولی زندگیشون فقط دو ماه دووم آورد
  • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 1
    اقامحمد ثابت کرد که رسم عاشق نیست بایک دل دودلبرداستن یاز...........صحیح نیست
  • اسی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 4
    جالبه...
  • مصطفی مرنجیان ارانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 6
    من هم دوتا زن دارم خسته شدم نمی ودانم چه کنم از دستشون دومی بهتره ..خودمم‌اخلاق ندارم زن دومی صبور خوب قانع اما اولی امان امان نگم
  • 6190251099 IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 4
    عالی بود
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    3 5
    واقعان جالب بود.زندگیشان از نظر بد بدور باشه انشالله.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    9 6
    شوهر منم کاش می‌گرفت از تنهایی در میومدم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    14 0
    خبرگزاری خیلی خوبی هستین ! نظزات موافق خودتون رو که معلوم نیست از سمت چه افرادی هستش رو منتشر میکنین و بقیه رو به بهانه مشکل دار بودن ، انتشار نمیدین. حداقل طاقت انتقاد رو داشته باشین و یکم روی خودتون کار کنین. 😊

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید