دمنوش انار خواص فوق العاده ای دارد و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در انار دستگاه ایمنی را تقویت می کنند.

دمنوش دانه انار درمان کبد چرب

به گزارش رکنا، دمنوش دانه آبدار انار به درمان کبد چرب و چربی خون کمک می کند. برای تهیه این دمنوش یک مشت انار آبدار ترجیحا ترش مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پورد نشده به همراه آب جوش مخلوط کرده و داخل قوری بریزید و اجازه دهید دم بکشد.

نکات مهم

به دلیل قند موجود در انار، ‌بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.کسانی که از داروهای ضدچربی استفاده می کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند زیرا این دمنوش می تواند خطر رابدومیولیز (تخریب عضلات اسکلتی) را افزایش دهد.مبتلایان به زخم معده باید با احتیاط از دمنوش انار استفاده کنند. برای شیرین کردن دمنوش انار می توانید به جای عسل از نبات هم استفاده کنید. دمنوش انار با مقداری نبات و زنجبیل برای افراد سردمزاج مناسب تر است. دمنوش انار خواص فوق العاده ای دارد اما شما باید در مصرف آن احتیاط نمایید.

فواید دمنوش انار

از دوران های کهن از انار به عنوان نمادی از ازدواج، باروری، فراوانی و عدالت استفاده می شد.

از دانه های انار، آب نار و سس های درست شده از دانه های آن به عنوان یک تقویت کننده ی قلب استفاده می شد.امروزه، از دمنوش انار برای بهبود سلامت قلب، درمان افسردگی و حفظ تعادل و سلامت ذهنی، و ارتقای عملکرد دستگاه ایمنی استفاده می شود. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در انار دستگاه ایمنی را تقویت می کنند.

انار سرشار از پلی فنول ها است که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. میزان پلی فنول های موجود در انار از چای سبز و بلوبری هم بیشتر است. این ویژگی، انار را به یک ماده ی ضدسرطان مؤثر تبدیل کرده است.

دمنوش انار به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می کند، برای درمان تصلّب شراین، بیماری مزمن قلبی، ایدز، افزایش کلسترول خون، افزایش چربی خون و فشار خون بالا مفید است و خطر ابتلا به سرطان سینه ی هورمونی را کاهش می دهد.

در سال های اخیر، تحقیقات وسیعی در مورد انار صورت گرفته است. این تحقیق ها نشان می دهند که آب انار التهاب سلولی را کاهش می دهد، از رشد تومورهای پروستات جلوگیری می کند و سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) را کاهش می دهد، از سرطان سینه جلوگیری می کند و گسترش سلول های سرطانی سینه را متوقف می کند.

انار دارای طبیعت سرد است.

آب انار خون ساز است و موجب تصفیه شدن خون می شود

برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است

تاثیر مستقیمی در شفاف سازی پوست صورت دارد و شدی بخش و مفرح است.

برای افزایش وزن به صورت روزانه آب انار بنوشید

برای رفع گرفتگی صدا بسیار مناسب است

آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد

خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول بد در خون پیشگیری می کند و سرخرگ ها را تمیز نگه می دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد، لذا موجب تقویت قلب می شود.نوشیدن روزانه آب انار می تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش ها و استرس های شما را کم می کند به همین دلیلی است که بعد از نوشیدن آن احساس طراوت و شادابی می کنیم.

عوارض جانبی دمنوش انار

تا کنون، عوارض جانبی برای مصرف روزانه ی دمنوش انار گزارش نشده است.به دلیل قند موجود در انار، بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند. در مورد کسانی که از داروهای ضدچربی (داروهای خانواده ی استاتین ها) استفاده می کنند، دمنوش انار می تواند خطر رابدومیولیز (تخریب عضلات اسکلتی) را افزایش دهد. به همین دلیل، کسانی که از داروهای ضدچربی استفاده می کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید