۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 55442495

فندقلو از زیباترین جنگل‌هایی است که هر گردشگری می‌تواند ببیند، با ما همراه باشید و درباره تفریحات خاص در جنگل فندقلو بدانید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

سلام نو _ سرویس گردشگری: دیدنی‌های جنگل فندقلو بیشمار است. از گشت و گذار در جنگل گرفته تا دیدن دشت‌ها بابونه، این جنگل هر لحظه برای شما یک شگفتی به همراه دارد. با وجود اینکه قسمتی از جنگل فندقلو به استان گیلان تعلق دارد، اما حقیقتا به استان اردبیل نزدیک‌تر است. از این رو اگر به ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل سفر کنید، جنگل فندقلو را خواهید دید.

جاذبه‌های تفریحی جنگل فندقلو

تله کابین

اگر اهل تله کابین سواری باشید، قطعا نام تله کابین حیران به گوش شما خورده. این تله کابین را به جرات می‌توان یکی از استانداردترین تله کابین‌های ایران دانست. تله کابین حیران حدود ۱۷۵۲ طول دارد. در این خط تله کابین سی کابین شش نفره وجود دارد که همگی آنها مشغول به کار هستند. به همین دلیل در هر ساعت ۱۳۵۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید از نزدیکی گردنه حیران سوار بر تله کابین شوید و حدود ۲ کیلومتر از مناطق سرسبز و دیدنی این محدوده را از ارتفاع بالا ببینید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

اگر از فضای کوچک تله کابین هراس دارید و یا از صندلی‌های قدیمی آن لذت نمی‌برید، می‌توانید یک تله کابین VIP سوار شوید که دارای صندلی‌های چرم، یخچال و مواد غذایی برای پذیرایی است.

این تله کابین دیدنی و مشهور از روی جنگل فندقلو نیز عبور می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید از ارتفاع بالا جنگل فندقلو، گردنه حیران، کوه‌های جمهوری آذربایجان و همچنین دریای خزر را ببینید. تقریبا می‌توان گفت که هیچ تله کابین چنین تجربه‌ای را برای شما رقم نمی‌زند.

برای استفاده از این تله کابین باید بیست و پنج هزار تومان پرداخت کنید. بهتر است پیش از مراجعه به تله کابین حیران، با شماره تلفن همراه ۰۹۱۱۱۸۲۶۰۱۵ تماس بگیرید و از باز یا بسته بودن مجموعه اطلاع حاصل فرمایید. به صورت کلی تله کابین حیران از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان عزیز خواهد بود.

پیاده روی

قطعا یکی از تفریحاتی که در هر یک از مناطق طبیعی می‌توان انجام داد، پیاده روی است. شما می‌توانید در مراتع سرسبز و دیدنی و لا به لای درختان انبوه جنگل فندقلو قدم بزنید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

تورهای مختلفی نیز در همین راستا برگزار می‌شوند. جالب است بدانید که شما می‌توانید در تورهای پیاده روی جنگل فندقلو نام‌نویسی کنید و منطقه را حسابی کاوش کنید.

مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به آمادگی جسمانی خودتان یکی از این مسیرها را انتخاب کنید. حتی اگر از نظر آمادگی جسمانی خیلی در سطح بالایی قرار نداشته باشید، می‌توانید در دشت‌های مسطح و زیبای انباشته از گل پیاده روی کنید. برای این کار بهتر است از صبح خیلی زود به جنگل مراجعه کنید تا پیش از ظهر پیاده روی شما به پایان برسد.

کوه پیمایی

همانطور که اشاره کردیم، این جنگل در منطقه کوهستانی قرار دارد. خوشبختانه منطقه کوهستانی باعث صعب العبور شدن مسیر دسترسی به جنگل نشده، اما در عین حال فضایی را برای عاشقان کوه‌پیمایی ایجاد کرده که می‌توانند به شیوه خودشان از این طبیعت بکر و دیدنی لذت ببرند. اگر اهل کوه پیمایی هستید، پیش از سفر به این منطقه، وسایل خود را همراه بیاورید. با کمی کوه پیمایی و فتح نزدیک‌ترین قلعه، نمای زیبایی را زیر پاهای خود خواهید دید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

از یک سمت نمای دریای خزر، از سمت دیگر نمای جنگل فندقلو و مراتع اطراف و از سوی دیگر می‌توانید حتی تا کوه‌های جمهوری آذربایجان را نیز مشاهده کنید.

تجربه این کوه پیمای تا سالیان سال در یاد شما خواهد ماند. گروه‌های زیادی هستند که برای فتح قله‌های اطراف با یکدیگر همسفر می‌شوند. با وجود اینکه مسیر فتح قلعه خیلی هم کوهستانی و خطرناک نیست، اما با این وجود بهتر است به صورت گروهی اقدام به کوه پیمایی کنید.

تفریحات خاص و مهیج جنگل فندقلو

دوچرخه سواری

یکی از تفریحات جذابی که می‌توانید در این منطقه داشته باشید، قطعا و بدون شک دوچرخه سواری است. اگر یک دوچرخه مخصوص زمین‌های ناهمواره در اختیار دارید، چه جایی بهتر از این دوچرخه سواری در دل طبیعت جنگل فندقلو؟ شما می‌توانید در دشت‌های مسطح اطراف جنگل و از میان گل‌های بهاری عبور کنید و همینطور رکاب بزنید تا به خود جنگل برسید.

تجربه دوچرخه سواری در بین دشت‌های اطراف جنگل فندقلو واقعا تجربه‌ای منحصر به فرد است که هرکسی آن را نمی‌تواند درک کند. پس اگر در صدد برنامه ریزی سفری به جنگل فندقلو هستید، دوچرخه مخصوص خود را فراموش نکنید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

پیست اسکی روی چمن

اسکی روی چمن یکی از مفرح‌ترین ورزش‌های حال حاضر به شمار می‌آید. خوشبختانه برای این ورزش محبوب، پیستی در ارتفاع ۱۷۰۰ متری و در همین محدوده ساخته شده که با استانداردهای جهانی نیز تطابق دارد. اگر به این ورزش علاقه دارید، می‌توانید با مراجعه به پیست اسکی روی چمن فندقلو ، حسابی ورزش کنید و از آب و هوای کوهستانی و مناظر دیدنی اینجا نیز لذت ببرید.

اکثر ورزشکاران اردبیل و شهرهای اطراف برای اسکی روی چمن به همین پیست مراجعه می‌کنند. پس لازم نیست نگران وضعیت آن باشید. متاسفانه پیست‌های اسکی روی چمن در هر شهری یافت نمی‌شود. پس اگر با شنیدن این مساله خوشحال می‌شوید، باید در سفر به جنگل فندقلو ، چوب اسکی‌های خودتان را همراه بیاورید.

کمپ زدن در دشت‌های اطراف

معمولا کسانی که عاشق طبیعت‌گردی هستند، ترجیح می‌دهند حداقل در سفر خود یک شب را کمپ بزنند. کمپ زدن و اقامت شبانه در بسیاری از مناطق طبیعی دشوار بوده و خطرناک است. اما در مورد جنگل فندقلو اینطور نیست. شما می‌توانید در دشت‌های اطراف به راحتی چادر بزنید و از اقامت در دل طبیعت بکر و هوای کوهستانی لذت ببرید.

تفریحات خاص در جنگل فندقلو

تصور کنید چه لذتی دارد که با صدای پرندگان و منظره گل‌های بابونه صبح از خواب بیدار شوید؟ البته بهتر است در هر فصل از سال هم که هست، تجهیزات گرمایشی کافی همراه خودتان داشته باشید. به علاوه اینکه برای کمپ زدن بهتر است تنها نباشید و به صورت گروهی سفر کنید.

منبع: سفرزون

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    6 0
    چقدر ناراحت کننده و زشت است که روی چمن آتش روشن کردند سبزه به این زیبایی ...... حیف نیست ؟؟
  • محمد IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    اسکی روی چمن طبیعی که فقط در جنگل فندوقلی اردبیل منحصر بفرد است دو نفر از توریست‌های انگلیسی به جنگل فندوقلی آمده بودند می گفتید این منطقه خیلی شبیه اسکاتلند است بهشت ایران زمین است از هموطنان عزیز دعوت می کنم در طول عمر لااقل یک بار به جنگل فندوقلی و گردنه حیران اردبیل بیایید هر کس به این بهشت ایران زمین نیاید قطعا پشیمان خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید