گرچه در تهران پزشکان زیادی برای تعویض مفصل زانو وجود دارند اما باید برای انجام این عمل جراحی دقت زیادی در انتخاب پزشک داشته باشید. اگر به دنبال بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دکتر مصطفی شاهرضایی، استاد تمام دانشگاه، جراح زانو، تعویض مفصل و آرتروسکوپی مراجعه کنید.

نشانه‌های نیاز به تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو در تهران به دلایل مختلف انجام می‌شود. مفصل زانو به دلیل حرکت و فعالیت‌های مختلف دچار مشکلات زیادی می‌شود. اگر مشکلات مفصل زانو متعدد شده و انجام فعالیت‌ها برای فرد سخت باشد باید مفصل زانو تعویض گردد. تعویض مفصل زانو با عمل جراحی امکان‌پذیر است. اگر شرایط بدن فرد بیمار مشکلی نداشته باشد می‌تواند این عمل را انجام دهد. محدودیت در انجام فعالیت‌های روزانه باعث می‌شود که افراد به عمل جراحی روی آورند. اگر جراحی تعویض مفصل زانو به‌درستی انجام شود، مشکلی برای بیمار به وجود نخواهد آمد. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره انجام تعویض مفصل زانو پیدا کنید.

نحوه تصمیم گیری برای جراحی و تعویض مفصل زانو

نحوه تصمیم‌گیری برای جراحی و تعویض مفصل زانو وابسته به شرایط مختلفی است. از علائم شدید برای نیاز به چنین عملی، درد و تورم در زانو است. اگر زانو به‌شدت سفت شود نیاز به انجام جراحی زانو است. درد شدید در هنگام راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری برای تعویض مفصل زانو تاثیر بگذارد. از نشانه‌های دیگر برای تعویض مفصل زانو می‌توان به درد بسیار شدید در هنگام استراحت اشاره کرد. پس مراجعه به پزشک ابتدا روش‌های مختلفی برای درمان انتخاب می‌شوند، اگر آن روش‌ها جوابگو نباشند باید عمل جراحی انجام شود.

شرایط مناسب برای انجام جراحی مفصل زانو و تعویض آن

یکی از اهداف مهم تعویض مفصل زانو درمان ساییدگی غضروف مفصل است. ساییدگی غضروف مفصل باعث آرتروز یا التهاب مزمن مفصل زانو می‌شود. اگر فردی به این بیماری مبتلا شود محدودیت بسیار زیادی در حرکت خود خواهد داشت. این حالت باعث می‌شود که فرد نتواند به‌راحتی به زندگی خود ادامه داده و دچار مشکلات زیادی باشد. افزایش سن تاثیر بسیار زیادی در کاهش طول عمر مفصل‌ها دارد. در این مواقع پوکی استخوان نیز شدت پیدا کرده و دردهای مفصلی افزایش بسیار زیادی خواهند یافت. زمانی که فرد با چنین مشکلی مواجه می‌شود باید به فکر تعویض مفصل زانوی خود بیفتد. آرتروز زانو باعث نارسایی خون به زانو شده و حرکت بیمار به‌سختی قابل انجام است. آرتروسکوپی می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای وضعیت بیمار و اصلاح شرایط آن باشد.

از دیگر نشانه‌های نیاز به عمل جراحی تعویض مفصل زانو می‌توان به التهاب شدید زانو نیز اشاره داشت. خشکی زانو و احساس نابودی مفصل زانو از دیگر نشانه‌های نیاز به این عمل جراحی است. در برخی از مواقع بدشکلی مفصلی نیز به وجود می‌آید. زانوی ضربدری و یا پرانتزی مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد کرده و نیاز به عمل جراحی شدت پیدا می‌کند. هر چه بیمار سریع‌تر برای انجام تعویض مفصل زانو آماده شود این علائم کمتر شدت پیدا می‌کنند.

نشانه‌های نیاز به تعویض مفصل زانو

آمادگی های قبل از انجام عمل تعویض مفصل زانو

پیش از انجام عمل تعویض مفصل زانو باید اقداماتی را انجام داد. این اقدامات باعث آمادگی بهتر شما پیش از عمل خواهد شد. انجام معاینات پزشکی و بررسی‌های آزمایشگاهی و تصویربرداری با توجه به وضعیت بیمار باید پیش از جراحی انجام شود. ارائه شرح‌حال از سوابق پزشکی به پزشک داروهای مصرفی از دیگر اقدامات قبل از تعویض مفصل زانو هستند. عدم وجود هرگونه عفونت در دهان و دندان نیز اهمیت بسیار زیادی برای این عمل خواهد داشت. بیمار باید از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شده و سپس برای عمل آماده شود. عفونت موجود در دهان و دندان وارد جریان خون شده و مفصل را آلوده می‌کنند. افرادی که قصد تعویض مفصل زانو را دارند باید نکات بسیار مهمی را برای سلامت خود رعایت کنند.

مزایای تعویض مفصل زانو

انجام عمل جراحی و تعویض مفصل زانو با مزایای زیادی همراه است. یکی از مزایای مهم آن بازگشت سریع‌تر بیمار به محل کار است. حتی اگر جراحی روی دو زانو به‌صورت همزمان هم انجام شود بعد از ۶ هفته می‌توان به محل کار خود بازگشت. از مزایای دیگر می‌توان به بستری کوتاه‌مدت در بیمارستان اشاره کرد. اگر تعویض مفصل زانو به‌درستی انجام شود نیاز به فیزیوتراپی طولانی‌مدت نیست. پس از انجام عمل تعویض مفصل زانو باید چندین جلسه فیزیوتراپی رفته و سپس استقامت و قدرت عضلانی به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

 از دیگر مزایای عمل جراحی مفصل زانو می‌توان کاهش هزینه‌ها اشاره نمود. برای کاهش درد و تورم به وجود آمده در زانو باید هزینه‌های بسیار زیادی صرف نمایید. شما نیاز به فیزیوتراپی و مصرف داروهای مختلف در حین درد در ناحیه زانو خواهید داشت. با انجام جراحی و تعویض مفصل زانو می‌توانید با یک‌بار هزینه کردن درد خود را به‌طور کامل از بین برده و به حالت عادی خود باز گردید.

مدت زمان لازم برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو

زمان عمل تعویض مفصل زانو به مهارت پزشک متخصص بستگی دارد. اگر پزشک مهارت و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد می‌تواند این عمل را طی مدت کوتاهی انجام دهد. برای انجام عمل تعویض مفصل زانو نیاز به ایجاد شکاف در ناحیه زانو است. ابتدا باید شکافی به طول ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر ایجاد شده و سپس سطوح مفصلی تخریب شوند. پس از تخریب و بریده شدن سطوح مفصلی، مفصل مصنوعی کار گذاشته می‌شود. پزشک متخصص پیش از بستن شکاف ابتدا مفصل را تست کرده و از عملکرد آن مطمئن می‌شود. اگر همه شرایط به‌خوبی انجام شود این عمل در زمان کوتاه انجام خواهد شد. عمل جراحی و تعویض مفصل زانو حدود دو ساعت طول خواهد کشید. گاهی اوقات انجام بیهوشی بیمار بیشتر طول خواهد کشید که موجب افزایش زمان جراحی خواهد شد.

شرایط پس از عمل جراحی

پس از اینکه عمل جراحی روی بیمار انجام شود نیاز به انتقال بیمار به اتاق ریکاوری است. بیمار مدت یک ساعت در اتاق ریکاوری است و به هوش خواهد آمد. پس از آن باید دو الی سه روز در بیمارستان بستری شود و استراحت کند. برای افزایش جریان خون باید در زمان بستری پا و مچ پا حرکت زیادی داشته باشد. این حرکت از انعقاد خون جلوگیری کرده و باعث افزایش جریان خون خواهد شد. اگرچه بیمار در زمان بستری از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کند اما حرکت دادن پا هم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

نشانه‌های نیاز به تعویض مفصل زانو

بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در تهران

اگرچه در تهران پزشکان زیادی برای تعویض مفصل زانو وجود دارند اما باید برای انجام این عمل جراحی دقت زیادی در انتخاب پزشک داشته باشید. اگر به دنبال بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دکتر مصطفی شاهرضایی، استاد تمام دانشگاه، جراح زانو، تعویض مفصل و آرتروسکوپی مراجعه کنید. این پزشک باتجربه بالای خود می‌تواند عمل جراحی تعویض مفصل زانوی شما را با شرایط بسیار عالی انجام دهد. مدت زمان انجام عمل جراحی وابسته به شرایط شما بوده و در زمان بسیار کوتاهی انجام خواهد شد. این پزشک عمل جراحی را در فضایی بسیار مطمئن انجام خواهد داد و پس از عمل جراحی نیز شما ریکاوری خواهد کرد. دکتر مصطفی شاهرضایی یکی از مجرب ترین پزشکانی است که از نقاط مختلف به او مراجعه می‌کنند. برای انجام عمل جراحی، مشاوره و رزرو نوبت می‌توانید از همین سایت استفاده کنید. تعویض مفصل زانو در تهران توسط این پزشک با مزایای بسیار زیادی همراه است.

اطلاعات تماس با دکتر مصطفی شاهرضایی

مطب پاسداران:

تهران – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان ۳۷۰ – واحد ۱۴

۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

مطب پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت: https://dr-shahrezaie.com

خانه پزشکان

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید