آنتونیو جیانوزی افسر ایتالیایی در خدمت ارتش ایران اولین تصویر از صحن عتیق( انقلاب فعلی)نهر خیابان و سقاخانه حرم امام رضا(ع) ثبت کرده است.

ثبت تصویر قدیمی از حرم مطهر امام رضا(ع) در سال ۱۸۶۰ میلادی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آنتو نیو جیانوزی اهل شهری بسیار کوچک به نام ماترا در ایت لایا است .او تصمیم می گیرد که ارتش ایران را تجهیز کند لذا راهی اصفهان شده و بعد از مدتی نیز به تهران عزیمت می کند و در نهایت راهی مشهد می شود که عکس های در مسیر راه تا مشهد تهیه کرده است. عکس هایی که جیانوزی به جا گذاشته است تجاری نبوده، بلکه پیغام صلح همگانی است.

جیانوزی با این عکس ها به دنبال یافتن حس مذهبی در وجود خودش بوده و خواسته این حس را به ما نیز منتقل کند. او در حرم امام رضا(ع) توانسته است قدر مذهبی خود را بیابد و راه را نشان دهد و این بسیار ارزشمند است. او با قرار گیری در فضای حرم رضوی با فاصله گرفتن از روحیه نظامی، تبدیل به عکاسی می شود که نه فقط از معماری، بلکه از یک حس عرفانی عکس می گیرد. جیانوزی نهایتا در تهران فوت کرده و در تهران و در آرمستان دولاب دفن شد . در تهران سنگ مزار او تصویر مذهبی خاصی دارد که یقینا این سنگ مزار متعلق به اوست چرا که اسم و مشخصات او بر روی سنگ مزار از بین رفته است.

عکس | اولین تصویر ثبت شده از حرم مطهر امام رضا(ع) توسط افسر ایتالیایی

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید