قیمت سکه امامی با ۱۹۰ هزار تومان کاهش ۳۱ میلیون تومان رسید و هر گرم طلا با قیمت دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله‌ شد.

ریزش ناگهانی در بازار طلا و سکه/ بازگشت طلا به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دلار دیروز با قیمت ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان به کار خود پایان داد. اما امروز ۹ خرداد ماه بازار روند خود را کاهش ۳۰۰ تومانی و دلار ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومانی آغاز کرد.

کاهش قیمت دلار بر بازار طلا و سکه هم اثر گذاشت. به گونه‌ای که طلا دوباره به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برگشت و با قیمت دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله‌ شد. قیمت سکه امامی هم حدود ۱۹۰ هزار تومان کاهش داشت و ۳۱ میلیون تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی به نیمه کانال ۲۷ میلیون تومانی رسید که نسبت به قیمت قبلی حدود ۲۰۰ هزار تومان کمتر است. نیم سکه با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه هم ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد.

سرنوشت بازار طلا و سکه چه می‌شود؟

روند قیمت دلار در بازار داخل هنوز مشخص نیست و همه چیز به آینده مذاکرات هسته ای گره خورده است و بازار همچنان سردرگم است. به خصوص اکنون بعد از سفر سلطان عمان به ایران. سفری که تایید شد برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای انجام شده است و احتمالا ایران باید ظرف چند روز آینده تصمیم بگیرد که توافق هسته‌ای را می‌پذیرد یا نه. در این شرایط بازار بیشتر از هر بازه زمانی دیگری درگیر انتظار می‌شود.

نه خریداران خرد می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و نه خریداران کلان تکلیف بازار را می‌دانند. در نتیجه طبیعی است که بازار حالت الاکلنگ داشته باشد و مدام دچار نوسان شود. اما بازار طلا نشان داده که فعلا در محدوده دو میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان است و قیمت سکه هم تمایلی به ریزش بیش از ۳۰ میلیون و افزایش بالای ۳۱ میلیون تومان را ندارد. مگر اینکه خبر جدیدی به بازار برسد که بتواند کار معاملات را یک سره کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید